pitkä synnytysten väli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uudestaan äidiksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uudestaan äidiksi

Vieras
Moi!

kyselen teiltä muiltakin miten synnytykset sujuneet.
itselläni synnytysten väliksi tulee melkein 7 vuotta ja nyt la;n lähestyessä ystäväni sanoi että viiden vuoden kuluttua synnytyksestä on kuin ensisynnyttäjä? pitääkö tämä paikkansa?
Esikoinen syntyi suhteellisen nopeasti (5h 30min) ja olen kovasti miettinyt kuinka nopeaan tämä kakkonen sitten syntyy.
Kertookaahan kokemuksia, varmaan jollakin muullakin synnytyksien väli on tosiaankin näin pitkä...

Moi, minullakin on pitkä tauko ollut, lähes 8 v. tulee. Minulla eka synnytys kesti 7,5 h. Lääkäri sanoi minulle, että toinen synnytys kun on, niin pitäisi olla nopeampaa, koska nyt kohdunkaula (?) lyhenee ja avautuu samaan aikaan. Ensisynnyttäjillähän ensin lyhenee ja sitten avautuu. Eli kuulemma monesti tuo avautumisvaihe on noin puolet siitä mitä eka kerralla.
En sitten muuten tiedä kuinka vaikuttaa, onhan tässä tietty kroppa ehtiny vähän "vanhettua" muuten =)
Mukavaa synnytystä kuitenkin sulle, eiköhän me selvitä ihan hyvin!

Ensimmäisen ja toisen synnytyksen välissä oli 6 ja puoli vuotta. Eka synnytys kesti n.19 tuntia ja toinen n. 5 tuntia ja oli huomattavasti helpompi kuin eka. Saa nähdä millä vauhdilla kolmas tulee, joka on jo yli lasketun ajan. =)

Esikoisen ja kuopuksen välillä melkein 6 vuotta, esikoista synnytin 17h, kuopukselta ehdin olla synnytyssalissa 2h. Paljon helpompi oli tämä toinen synnytys, oli kyllä nopea ja raju, mut toivuin paljon nopeempaa, ja muutenkin jos sais valita niin mahdollisen seuraavan synnyttäisin niinkuin kuopuksen :D

Itselläni edellisestä synnytyksestä on vierähtänyt reilu 16 vuotta. Nyt laskettuaika olisi 1. maaliskuuta, eikä merkkiäkään synnytyksen käynnistymisestä. Eka kerralla synnytyksen kesto oli 17,5 h. Nyt toivoisin vähän nopeampaa suoritusta.

Mulla 9v. sitten synnytys kesti n.4-5h ja jos siitä npeutuu rajusti, niin mietin vain milloin osaan lähteä sairaalaan..
Vaikka synnytys oli ajallisesti nopea, niin kauhulla muistelen rajuutta.
Ponnistus aika oli muuten tuosta alle 5h jo 1h35min.

Mulla 11 v oli väliä keskimmäisen ja kuopuksen syntymillä. Keskimmäinen tuli aika nopeasti kun vaan lähti käyntiin, piti käynnistellä tipalla ja olin tosi kipeä... Kuopuksen kanssa se ero että tuli omilla supistuksilla; en ollut niin kipeä kuin keskimmäisestä. Jotenkin oli helpompi synnytys vaikka ikää minulla oli kuopuksen syntyessä 43 v, keskimmäisen 32 v.

Yhteistyössä