pitkäaikaisin ystävyyssuhteesi..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mie

Aktiivinen jäsen
13.06.2004
1 955
2
36
..onko sinulla pysynyt ystäviä hiekkalaatikkoajoista asti?
Minulla on yksi lapsuudenystävä, ensimmäisellä luokalla tutustuttiin ja ollaan tekemisissä vieläkin, olen hänen nuorimman lapsen kummi esmes.
Toinen hyvä kaveri on yläaste ajoilta.Välillä yhteydenpito hiukan hiljaista mutta perillä ollaan toisen elosta ja olosta.Ja loistavaa on se tunne kun tapaa pitkän tai lyhyen tauon jälkeen niin juttu luistaa aivan kuin eilen olisi viimeksi nähty...
Nyt kun ikää enemmän tuntuu että tosi ystävien löytäminen hankalampaa, tuttuja on paljonkin..

Mulla on jopa 3 ystävää, jotka olen tuntenut peruskoulun ekalta luokalta asti. Lukio- ja jatko-opiskeluaikoina tapasimme hiukan harvemmin, mutta nyt, kun kaikilla on lapsia ja olemme naimisissa, pyrimme pitämään yhteyttä mahdollisimman paljon. Kummius vahvistaa ystävyyttä lasten kautta.

Lapsuuden hyvä ystäväni asuu toisessa maassa, ollaan tunnettu esikoulusta saakka.Viime kesänä tavattiin 15v. tauon jälkeen ja kyllä oli riemu katossa.Sitä pähkäili että tunteeko toista edes kasvoilta kun näkee??Mutta kyllähän tuo ihan tutulta näytti kuitenkin, ei ollut enää se 15v. tytön hupakko, joita viimeksi nähdessä oltiin.

Mulla on yks kaveri, jonka kanssa ollaan tiiviisti yhteydessä ja tunnettu ollaan n. 2-vuotiaasta. Kerhoikäisenä, siis alle kouluikäisenä on tullut yksi kaveri. Ala-asteelta on yksi hyvä kaveri. Yläasteelta pari ja vain yksi n. 15 vuoden takaa. Sitä tuoreempien tuttujen kanssa on jääty aikalailla tuttuusasteelle eli noiden tosi vanhojen ystävien kanssa sitä edelleen pidän eniten yhteyttä. Onneksi ovat olemassa! :heart:

Vanhin ystävyyssuhteeni on solmittu minun ollessani 8 päivän ikäinen (no, vitsi vitsi), Mutta tuolloin syntyi paras ystäväni ja vanhempiemme ystävyydestä johtuen olemme siis jo hyvin varhain olleet tekemisissä keskenämme.. :D

Vanhimmat ystävyyssuhteet ovat yläasteen 7. luokalta jatkuneet tähän päivään. Tällaisia on kaksi. Pieneltä paikkakunnalta porukka muuttaa pois yleensä, jolloin yhteydenpito katkeaa. Eräs ystävyys alkoi n. 15 v. kirjeenvaihdosta ja siitä lähtien jatkunut ja tiedetään toistemme ilot ja surut vaikka välimatkaa onkin 350 km. Nähtykin monta kertaa.

siskokset joista toinen on mun ikänen ja toinen kolme vuotta nuorempi.Tää nuorempi on ollu kolmen vanha ku ollaan vanhemma nkanssa tutustuttu ja siit äasti ollana oltu puhelssa yms...Nykysin tosin vähä vähemmän.

Sitteon yks jonka kanssa ollaan tunenttu ala-asteelta asti.Oisko tokalta luokalta jne.... onhan noita...

Yhteistyössä