Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Olen ollut pariin otteeseen pitkäaikaistyöttömänä tilastoissa eli yli vuoden työttömänä putkeen. Koskaan ei kukaan ole vaatinut minkäänlaisia selityksiä tai tarjonnut työtä tai vaatinut hakemaan työtä. Toki tämä oli aikaan ennen Sipilän hallituksen kiky-politiikkaa eli ehkä (toivottavasti) asiat ovat sittemmin muuttuneet. Oma kokemukseni on joka tapauksessa se, että työttömänä voi olla tasan niin kauan kuin huvittaa. Parin vuoden jälkeen (nykyään onneksi lyhyempi) putoaa työmarkkinatuen ja toimeentulotuen varaan, mutta se onkin ainut konkreettinen muutos.Mutta mitähän semmoiset ihmiset selittelevät sitten työkkäriin?
"En ota työtä vastaan, koska....?"
Juu oon kuullu että jotkut ryssii työhaastattelut tahallaan.Näkeehän se työnantaja onko pakkohakijasta työhön vai ei. Vanhalle viinalle haisevana kun tulee työhaastatteluun niin tietäähän sen saako duunia vai ei.
Siis oletko ollu työkkärin listoilla ja nostanu työttömyyskorvausta?Olen ollut pariin otteeseen pitkäaikaistyöttömänä tilastoissa eli yli vuoden työttömänä putkeen. Koskaan ei kukaan ole vaatinut minkäänlaisia selityksiä tai tarjonnut työtä tai vaatinut hakemaan työtä. Toki tämä oli aikaan ennen Sipilän hallituksen kiky-politiikkaa eli ehkä (toivottavasti) asiat ovat sittemmin muuttuneet. Oma kokemukseni on joka tapauksessa se, että työttömänä voi olla tasan niin kauan kuin huvittaa. Parin vuoden jälkeen (nykyään onneksi lyhyempi) putoaa työmarkkinatuen ja toimeentulotuen varaan, mutta se onkin ainut konkreettinen muutos.
No niinhän se homma toimii.Siis oletko ollu työkkärin listoilla ja nostanu työttömyyskorvausta?
Toisen asteen oppivelvollisuus 18-vuotiaaksi tarkoittaa että 15-17-vuotiaat koulupudokkaat lähtevät pois laskemasta työllisyystilastoja. Hyvä kehitys, sillä eivät alaikäiset työvoimaa ole. Ei ainakaan pitäisi olla.Työvoimalla tarkoitetaan kaikkia niitä 15–74-vuotiaita henkilöitä, jotka ovat aktiivisesti työmarkkinoiden käytettävissä. Työvoima jaetaan työttömiin ja työssäkäyviin. Koululaisia, opiskelijoita ja eläkeläisiä ei yleensä lasketa kuuluvaksi työvoiman piiriin.
Työläinen on henkilö joka tekee 1 tunnin työtä viikossa tai on sairaslomalla. 4-6 tunnin työllä kuukaudessa henkilö on siis työläinen ja lisänä työllisyystempputilastoissa ja pois työttömyystempputilastoista. Näiden "työläisten" "palkan" maksaa edelleen veronmaksaja.
Erityisesti Sipilän porvarihallitus tuotti näitä tilasto"työläisiä", koska porvarihallituksen aktiivimallin työehto 65 päivän eli 3 kuukauden tarkastelujaksolla oli 18 tuntia. 6+6+6 tuntia töissä ja simbsalabim, olit porvarien taikatyöllistetty 3 kuukautta pois työttömyystilastoista ja lisänä työllisyystilasoissa. Ehtaa porvarien NAIRU-jättirakennetyöttömyyden agendaa.
Mutta aika erikoista, ettei sitä mitenkään valvota. Siis emmä tykkäis tyylistä "hae 4 työpaikkaan päivässä", mutta tuo mahdollistaa lusmujen lusmuilun.No niinhän se homma toimii.
Mä olen nyt ollut kolme vuotta putkeen työttömänä ja kukaan ei ole mitenkään häirinnyt eloani.Olen ollut pariin otteeseen pitkäaikaistyöttömänä tilastoissa eli yli vuoden työttömänä putkeen. Koskaan ei kukaan ole vaatinut minkäänlaisia selityksiä tai tarjonnut työtä tai vaatinut hakemaan työtä. Toki tämä oli aikaan ennen Sipilän hallituksen kiky-politiikkaa eli ehkä (toivottavasti) asiat ovat sittemmin muuttuneet. Oma kokemukseni on joka tapauksessa se, että työttömänä voi olla tasan niin kauan kuin huvittaa. Parin vuoden jälkeen (nykyään onneksi lyhyempi) putoaa työmarkkinatuen ja toimeentulotuen varaan, mutta se onkin ainut konkreettinen muutos.
Heppatytöt pääsevät hehkuttamaan hyvää työllisyyskehitystä. Aikamoista temputusta.Toisen asteen oppivelvollisuus 18-vuotiaaksi tarkoittaa että 15-17-vuotiaat koulupudokkaat lähtevät pois laskemasta työllisyystilastoja. Hyvä kehitys, sillä eivät alaikäiset työvoimaa ole. Ei ainakaan pitäisi olla.
Eka 3 kk pitää tehdä suunnitelma ja sitten laittaa rasti ruutuun. Sen jälkeen ei ole ahdisteltu. Olen kuitenkin takas töissäMutta aika erikoista, ettei sitä mitenkään valvota. Siis emmä tykkäis tyylistä "hae 4 työpaikkaan päivässä", mutta tuo mahdollistaa lusmujen lusmuilun.
Harva ennenkään jäi kotiin ysiluokan jälkeen vaan meni opiskelemaanHeppatytöt pääsevät hehkuttamaan hyvää työllisyyskehitystä. Aikamoista temputusta.
Hyvä kun luet Verkkouutisia ja Suomen uutisia. Voit vaikka oppia jotain.Kaikkea kannattaa lukea että saa kokonaiskuvan. Pelkkä Verkkouutisten tai Suomen uutisten lukeminen ei riitä.
Suurin osa tarjolla olevista työpaikoista ovat provisiopalkkaisia puhelinmyyntitöitä.Työkkärin sivuilla on todella paljon osa-aikaisia työpaikkoja.
Voi äly. Olenko arvostellut töitä hakevaa työtöntä? EN. Arvostelen niitä, jotka saisi töitä mutta jotka eivät tukien takia ota vastaan niitä.Suurin osa tarjolla olevista työpaikoista ovat provisiopalkkaisia puhelinmyyntitöitä.
Ehkä Echo joku päivä huomaa olevansa luurit korvilla avokonttorin metelissä.
Pomo käy välillä neuvomassa miten tehdään kaupat.
Älä sitten tule tälle palstalle lusmuilemaan.
Se on systeemin vika, ei työhaluttoman.Voi äly. Olenko arvostellut töitä hakevaa työtöntä? EN. Arvostelen niitä, jotka saisi töitä mutta jotka eivät tukien takia ota vastaan niitä.
Kannattaa kulkea muutama viikko työttömän mokkasiineissa ja sitten kirjoittaa mielipiteensä.Voi äly. Olenko arvostellut töitä hakevaa työtöntä? EN. Arvostelen niitä, jotka saisi töitä mutta jotka eivät tukien takia ota vastaan niitä.
Mä olen 50+ työtön ja tykkään elämästäni.Kannattaa kulkea muutama viikko työttömän mokkasiineissa ja sitten kirjoittaa mielipiteensä.
Ikääntyneenä 50+ ihminen joutuu mieron tielle Suomessa. Lue vauva av palstan keskusteluja aiheesta. Löytyy helposti hae-valikolla. Ei kaikista ole lähihoitajaksi.
Meillä töissä on parikin yli 50-vuotiaana uudelleenkouluttautunutta.Kannattaa kulkea muutama viikko työttömän mokkasiineissa ja sitten kirjoittaa mielipiteensä.
Ikääntyneenä 50+ ihminen joutuu mieron tielle Suomessa. Lue vauva av palstan keskusteluja aiheesta. Löytyy helposti hae-valikolla. Ei kaikista ole lähihoitajaksi.
Joo ei varmaan ole koska Sipilän porvarihallitus alasajoi TE-keskusten toiminnan tarjota työpaikkoja, joita sinun piti hakea karenssin uhalla. Tämä hallitus on työlään koronapandemian hoidon ohella korjaamassa palveluja lisättyään resursseja niihin.Mä olen nyt ollut kolme vuotta putkeen työttömänä ja kukaan ei ole mitenkään häirinnyt eloani.
Itse taas tunnen monia työttömiä työnhakijoita, jotka etsivät tosissaan normaalia tes-palkkatyötä, koska 530 euron nettotyöttömyysturvalla selviäminen on kokopäivätyötä ja työttömyys vaikuttaa myös työiän jälkeiseen eläkekertymään erittäin negatiivisesti. TE-keskuksissa on 670 800 työnhakijaa, joten harvalla käy flaksi normityösuhteisen palkkatyön saannin kanssa.Sen sijaan tunnen useita, jotka ovat työkykyisiä, mutteivät halua töihin, mutta työttömyyskorvaus kyllä kelpaa.
Eri asia jos on fyysinen tai psykiatrinen dg, tai sosiaalisten tilanteiden pelkoa. Semmoisia ymmärrän.
Tai joku 3-4 pienen lapsen yh jolle tarjotaan vain 3-vuorotyötä 50 km päässä, 6 kk sopparilla.
Eli eivät asiat sitten hirveästi ole muuttuneet. Kun joku kysyy miksi aina tarjotaan vain sitä keppiä, niin syy on tuossa. Porkkanaa on nykyään ihan liikaa tarjolla. Varsinkin jos työttömäksi alkaa nuorena tai suoraan opiskelujen jälkeen eikä ole tottunut korkeaan elintasoon missään vaiheessa. Toimeentulotuella elää ruhtinaallisesti. Paremmin kuin opiskelijana.Mä olen nyt ollut kolme vuotta putkeen työttömänä ja kukaan ei ole mitenkään häirinnyt eloani.
Porvaripuolueet pääsivät 15-17 vuotiaiden keskenkasvuisten koulupudokkaiden "työttömyyden" avulla kepittämään "laiskoja" työttömiä alhaisesta työttömyysasteesta joka Ruotsin mittaustavalla olisi ollut jo vuosia noin 75%.Heppatytöt pääsevät hehkuttamaan hyvää työllisyyskehitystä. Aikamoista temputusta.