Pitkästä suhteesta uuteen (entinen suhde väkivaltainen) auttakaas...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huh"

Vieras
Voinko alitajuisesti reagoida näin...

Eli entinen suhteeni lasteni isään joka kesti 16v oli säännöllistä väkivallan pelkoa joskin harvoin,mutta kesti alusta loppuun asti kuitenkin...Mutta tähän liittoon ei ikinä kuulunut pettämistä ja ilman väkivallan pelkoa suhde oli hyvä..mutta tähän syyhyn toki loppui kun ymmärsin lähteä.

Nyt aloittelen uutta,tunnettu reilun kaksi kuukautta ja mies valloittavan ihana ja olemme korvia myöden ihastuneita.Tunnen voivani luottaa ja puhumme kaikesta kaiken...ja silti,elämäni ekan kerran huomaan olevani mustasukkainen...ja jos hän on ottamatta yhteyttä pidemmän aikaa,mietin itsekseni mitä hän tekee ja esitän asian myös hänelle :( en haluisi epäillä häntä mutta näköjään teen...

Voiko tuo luottamuspula jonka koin aiemmassa liitossa väkivallanpelosta heijastua tähän suhteeseen nyt tällä lailla sillä ikinä en ole kovin mustasukkainen ollut ja nyt olen...apua,olen ihan ulalla...

No se väkivallanpelko on varmaan heijastunut sun itseluottamuksees ja jotenkin alitajuisesti ajattelet, ettet ansaitse muunlaista kohtelua. Joten nyt hyvässä suhteessa sun on vaikea uskoa "ansaitsevas" tuollaista suhdetta ja pelkäät jollain tavoin menettäväs sen.

Olen kuullut, että ylipäänsä kaikki uuden suhteen aloittavat joutuvat silti kokemaan tuollaista epävarmuutta ennen kuin uskaltavat vai antautua luottamaan ja katsomaan, mitä tästä uudesta jutusta tulee. Tulevaisuuttahan ei voi ennustaa kukaan. :hug:

Yhteistyössä