Pitkät hiukset 7-vuotiaalla pojalla? Mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietteliäs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietteliäs

Vieras
Tästä on tullut meille paljon kakkaa niskaan, kun pojalla on pitkät hiukset. On ollut muutaman vuoden jo pitkä tukka ja kasvaa vaan ja poika tykkää kovasti. Isälläänkin oon puoleen selkään letti, samoin kuin mulla:D

MIkä siinä pitkässä tukassa on se ongelma joillekin? Toisinaan on tullut aika suoraa ja tökeröä palautetta noista pojan hiuksista. Mua kiinnostaa. Muutaman kerran on joku tullut jossain tapahtumassa päivittelemään pojalle itselleenkin ja sanomaan tytöksi, mutta hän on vain tyylikkäästi korjannut asian, että "anteeksi rouva, mä olen kyllä poika, mut vahinkoja sattuu, muistat sit seuraavalla kerralla":D

Enpä tiedä... itse olen poikalapsen vanhempana ajatellut, että ehkäpä hänellä ei tule olemaan pitkiä hiuksia jos se meistä vanhemmista on kiinni. Jostain syystä sopii mieluummin isolle pojalle (murrosikä) alkaen. Meillä molemmilla vanhemmilla siis pitkät hiukset.

Mä en ole ikinä pitänyt miehillä tai pojilla pitkästä tukasta. En tiedä, miksi. MUTTA ei se minua häiritse enkä todellakaan ikinä koskaan avautuisi asiasta kenellekään, jolla pitkätukkainen mies tai poika.

Ei se mua häiritse, vaikken tykkääkään pitkistä hiuksista pojilla/miehillä. Mutta turha sitten on suuttua, jos luulen pitkähiuksista poikalasta tytöksi. Kun melkoisen paljon he tytöiltä näyttää, noin pieninä vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En tykkää, en aikuisella enkä lapsella.

Usein näiden pitkähiuksisten poikien tukat roikkuvat vielä likaisina kasvojen päällä.. :x

Ai meneekö 7 vuotiaalla muka tukka likaiseksi? Enpäs oo moista kuullut.

Alkuperäinen kirjoittaja Karmeaa:
Olen aina inhonnut pitkää tukkaa miehillä ja pojilla. En voisi kuvitellakaan olevani pitkätukkaisen miehen kanssa.

etenkin kun suomalaismiehellà on yleensà semmonen hento hiustyyppi. usein nàkee semmosia jo kaljuuntumassa olevia miehià joilla muutama hiuskarva ponnarilla, ehkà vielà rasvaisena.... joo ei ei ei

Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:

Usein näiden pitkähiuksisten poikien tukat roikkuvat vielä likaisina kasvojen päällä.. :x

ei sinànsà kai vielà rasvoitu, mutta kuten sanottu nàyttàà joskus liklaiselta kun menee ohkaisena pààtà pitkin

Meidän 5v poika pohti, että tahtoo pitkän tukan...

Aiemmin on siistitty ihan lyhyeksi, nyt sitten annetaan kasvaa ja katotaan...

Meillä lapset pesee hiuksensa, ei mennä likasilla hiuksilla missään. :)

Mikähän mennyt vikaan, kun mä en ole koskaan nähnyt että pikkupojalla olis pitkä tukka jotenkin ällöttävän, limaisen, tai liian ohuen näköinen. Onkohan täällä vähän kriittisiä tätejä. :|

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
Alkuperäinen kirjoittaja Karmeaa:
Olen aina inhonnut pitkää tukkaa miehillä ja pojilla. En voisi kuvitellakaan olevani pitkätukkaisen miehen kanssa.

etenkin kun suomalaismiehellà on yleensà semmonen hento hiustyyppi. usein nàkee semmosia jo kaljuuntumassa olevia miehià joilla muutama hiuskarva ponnarilla, ehkà vielà rasvaisena.... joo ei ei ei

Niin... tässä nyt kuitenkin kysyttiin mielipidettä 7-vuotiaan pojan tukasta.

Meillä on vasta 2,5-vuotias mutta tukka on melko pitkä, emmekä aio sitä nyt ainakaan vähään aikaa leikata muuta kuin tasoitusmielessä. Poikaa luullaan tytöksi, vaikkei sen tukkaa kukaan näkis ja vaikka ois miten sinistä päällä, joten olen aikaa sitten lakannut kokonaan ajattelemasta, mitä muut ovat hänestä mieltä näin ulkonäköpoliittisesti ajateltuna

=)

Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:

Ihan varmasti menee jos ei pese. Ja monella pojalla, varisinkin jo ala-aste ikäisillä ei ole kiinnostusta laittaa sitä tukkaansa ja näyttää todella epäsiistiltä.

Yhteistyössä