Pitkien hiusten pesuongelmaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkupiikkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja H:
Käännä tuo rastisysteemi niin, että kun hiustenpesu sujuu kitkatta, saa rasti :).
Kymmenestä rastista saa uudet pinnit / kampausvaahtoa / tmv.

Ottakaa aikaa suihkussakäyntiin ja hiustenpesuun. rauhallisesti. Tyttö vaikka istumaan jakkaralle. Sano, että katselee kattoa ja itse rauhallisesti suihkutat samppoon pois.

Voin yrittää.. Joku huulikiilto tai vastaava voisi olla palkkio. Tai saa itse valita. Käyn jo yöllä vetäämässä tarran kattoon, vaikka seuraava pesu on varmaan vasta viikonloppuna :).

Yleensä pestään saunomisen yhteydessä ja hän saa olla siellä kauan, oli tänäänkin varmaan tunnin yhteensä pesuhuoneessa ja saunassa. Joten ei oo hoppuisaa touhua.

Ennen tää sujui ok, joskus keväällä alkoi tökkimään kun pitää tämäkin saada tehdä itse...

Alkuperäinen kirjoittaja pikkupiikkis:
Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Tuo kuva katossa on muuten loistava idea! :flower: Auttaskohan se ap teilläkin?

Voin kokeilla, mutta epäilen... johtuen että samalla neidillä on voimakas likinäkö (-7 ja -5).

voihan se olla joku isompikin kuva,jonka päällystät kontaktimuovilla ja kiinnität kattoon,meidänkin tytöllä silmälasit...

Alkuperäinen kirjoittaja pikkupiikkis:
Tytöllä (kohta 5 v) on melko pitkät ja hyvin paksut hiukset. Ihan ok muuten, latvoihin täytyy laittaa hoitoainetta.

Nyt ihan viime aikoina (ehkä muutama kk) on ollut tappelua hiusten pesusta. Ei meinaisi millään pestä tai antaa pestä hiuksia.

On ne ihan joka kerta saatu pestyä, mutta itkut itketään 98 % kerroista. Itkee että menee vaahtoa silmiin... vetkuttamalla meneekin, siis kun itse huuhtelee, ei vedä reippaasti siitä edestä vaan huuhtoo muualta niin kauan että sitä vaahtoa varmaan valuukin. Kun yritän neuvoa tai auttaa, suuttuu.

Olen sanonut, että jos ei anna pestä/pese itse suosiolla, hiukset leikkautetaan polkaksi. Tähän hommaan laitoin rastitaulukon, että jos ei anna pestä/pese itse tappelematta, niin tulee rasti. Nyt on 2 rastia, kymmenestä tulee leikkuu. Yleensä tässä rastista puhuttaessa taipuu, mutta itkun kanssa.

Kannattaisiko kumminkin leikkauttaa enemmän kuin latvojen tasoitus. Kohta mennään taas kampaamoon kesän loputtua. Olisi ehkä helpompaa? Mutta nyt hiukset on kuitenkin tytölle jonkinlanen ylpeydenaihe.

Mä myös pienenä pelkäsin että menee saippuaa silmiin ni äiti osti sellasen "hatun" eli vähän ku lierihattu mut ilman sitä kypärä osaa ja sen ku laitto päähän ei vesi/vaahto päässy silmiin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Ap, mitä shampoota ja hoitoainetta käytätte?

En muista merkkiä, mutta mummo osti hyvää melko hoitavaa shampoota kampaamosta, josta tyttö tykkää ja sopii hänen hiuksilleen. Ja sitä ennen oli linnaa ja muumi 2in1 ja ihan samaitku niistäkin oli. Noiden kanssa oli pakko vetää hoitoainetta latvoihin.

Yhteistyössä