Pitopalveluiden hinnoista?

24.11.2005
103
0
16
Meillä ois suunnitteilla häät kesälle 2008 ja tässä nyt vähän pitää yrittää kartottaa mm. pitopalveluiden hintoja et mihin rahkeet riittää vai tehdäänkö sit kaikki itse.
Elikäs, kokemuksia kaipailisin pitopalveluiden hinnoista eri paikkakunnilla ja sit et mitä hintaan on teil sisältyny? :D

Meidän kutsulistalla on n 130 hlöä et melkoseen ruokamäärään pitää varautua kun kerta ruokahäät pidetään, siksi piti alkaa tarkistaan et josko sitä raskis aatella pitopalvelua vaihtoehtona. :whistle:

Ja toki saa muutenkin heitellä ideoita tulevaa juhlaa varten! ;)

Ja mieti myös sitä, kuinka paljon jaksat sitten juuri häitä ennen itse panostaa ruoan laittoon, tuolle määrälle saa jo aika paljon tehdä hommia. Häiden alla kun on sata muutakin asiaa mietittävänä.
mutta hinnat vaihtelee senkin mukaan mitä haluat, laita oman paikkakuntasi pitopalveluille tarjouspyynnöt menemään, ne ei sido sua mihinkään.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 13:26 vieras kirjoitti:
Hae netistä oman kunnan tai haluamasi pitopalvelun sivuja. Monilla siellä esimerkkimenut ja hinta/hlö.

Kokeiltu on, vaan eipä tunnu löytyvän sen alueen yrityksiltä nettisivuja. :/

No, täytyy tästä varmaan jossain vaiheessa turvautua puhelimeen ja alkaa soitteleen paikat läpi kun ei oo mahdollisuutta paikanpäälle mennä. Aattelin vain että jos näin ois saanu jo kokeneemmilta jtn suuntaa antavaa vinkkiä. =)

Meillä hinta 23?, alle 12v. 13? ja alle 6v. 0?
Iltapala 3?

Hinta sisältää; lautasliinat, kahviliinat, kertakäyttöastiat iltapallle, kukat tarjoilupöytään ja henkilökunnan/tarjoilun/tiskauksen ym.

alkumaljana alkoholiton siideri

Ruokana:

3 eri kalaa
3 eri salaattia
keitetyt perunat, kermaperunat, paahtopaisti + kastike, lihapullat, parsakaaligratiini

hiivaleipä, ruisleipä ja levite

Juomina: kotikalja, maito, vesi, mehu

Mansikkatäytekakku ( tuoreista mansikoista ) + 2 eri pikkuleipää ( lusikkaleipä ja suklaasydämet )
Juustotarjotin kolmesta eri juustosta ja hedelmiä
Kahvi ja tee

Yöpalalla saalaatteja, lihapullia, cocktailpiirakoita + munavoita, leipää ja juomaa.

Me ollaan tyytyväisiä hintaan ja pitopalveluun. Isolle määrälle jos rupee ite tekeen ruokaan niin sais kyllä jo ammattitaitoa. Se on kuitenkin eri juttu kun tekeminen esim. 10 henkilölle. Säästyy myös aika ja vaiva. Tarjoiluun kuitenkin tarvii palkata apua + tiskaamiseen ym. Astioiden vuokrauskin maksaa.

Meillä oli häissä 150 vierasta ja kyllä se ruoka vei ison osan budjetista.Muistaakseni ne hinnat on per/hlö ja niitä ruokavaihtoehtoja oli monia.Meillä ei ollut edes kalliimmasta päästä ja silti lähemmäs 10 000 markkaa hinta hipoi.Siihen siis kuului ruuat ja kakku+kahvit.
Meille pitopalvelu lähetti postissa niitä menuja ja niiden hintoja ja sitten saatiin itse muokata niitä oman mieleiseksi.Jos ei valmista menua löytynnyt.
Tosin jos teillä päin on martta-toimintaa niin kannattaa niiltäkin kysellä.Yhdelle kaverille martat teki ruuat.Ainoastaan kakun tilasivat.Tuli halvemmaksikin.

Kannataa kysyä myös paikkakunnan Martoilta, ravintolakouluta ja vastaavilta jos lähialueilta löytyy. Varsinkin tarjoiluhenkilökuntaa vaikka itse tekisikin kaiken - mikä tuntuu kyllä olevan iso projekti ja kannattaa hoitaa niin ettei itse tarvitse hääpäivänä murehtia ruoista, esillepanosta jne.
Kannattaa myös ottaa selvää paljonko teilläpäin maksaa tarjoiluastioiden vuokra, lautaset, lasit jne. Kaveri joskus asiaa kyseli ja tällä oli ainakin yllättävän kallista.

Pääkaupunkiseudulla pitopalvelu ( sisältyi kaikki tarjoiluastiat,pöytäliinat, alukapala pöytä, lämminruoka, hääkukku & kahvi ja tarjoilijat) maksoin 28 euroa/ hlö.

Kannataa kysyä myös paikkakunnan Martoilta, ravintolakouluta ja vastaavilta jos lähialueilta löytyy. Varsinkin tarjoiluhenkilökuntaa vaikka itse tekisikin kaiken - mikä tuntuu kyllä olevan iso projekti ja kannattaa hoitaa niin ettei itse tarvitse hääpäivänä murehtia ruoista, esillepanosta jne.
Kannattaa myös ottaa selvää paljonko teilläpäin maksaa tarjoiluastioiden vuokra, lautaset, lasit jne. Kaveri joskus asiaa kyseli ja tällä oli ainakin yllättävän kallista.

Pääkaupunkiseudulla pitopalvelu ( sisältyi kaikki tarjoiluastiat,pöytäliinat, alukapala pöytä, lämminruoka, hääkukku & kahvi ja tarjoilijat) maksoin 28 euroa/ hlö.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 13:44 Hiipiliini kirjoitti:
Missäpäin suomea teillä juhlat tulee olemaan ?

Kemi- Simo akselilla. Itse asustellaan täällä etelässä niin on melko homma hoidella käytännön järjestelyjä vanhempien apuna. Mut mieluummin näin että saadaan sukulaisetki paikalle. :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 13:45 Adalmiina kirjoitti:

Joo noi astiat kuuluis mahd. paikan vuokraan. Tarjoilijoita aattelin kysellä paikallisesta ammattikoulusta jos ei pitopalvelulta löydy tarpeeks tai jos halutaan säästää. Tosin en sit tiiä miten noi koulut toimii kun sillonhan ois kesälomat.... No näitä pitää selvitellä. :)

Yhteistyössä