pitsan salainen ainesosasi?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
raskaana ja pitsaan järkky himo...eli pitsaa kohta alan tekemään ja tuli vain mieleen että mikä on juuri sinun salainen ainesosasi tai mikä tekee pitsasta onnistuneen? vaihtelua kaipailisin.

minä teen itse aina tomaattikastikkeen eli hauduttelen paistinpannulla tomaattimurskaa ja -pyrettä, kuullotettujen sipuleiden kanssa, maustan kastikkeen ennen levitystä...
mutta vinkkejä ottaisin vastaan jos niitä teiltä löytyisi...
 
Mahdollisimman paljon täytteitä :D

Mä en niin tohon kastikkeeseen jaksa panostaa, se on mulla vaan ketsuppia ja tomaattipyrettä sekaisin. Mutta päälle tulee paistettua ja maustettua jauhelihaa, tonnikalaa, salamia/meetvurstia, (joskus vielä kinkkusuikaleitakin), sipulia (ei paisteta ennen uunia), ananasta, tomaattia ja joskus vielä aurajuustoakin. Ja ehkä paprikaa. Ja totta kai riittävästi juustoa.

Meillä on rekkamiehen eväät :D
 
Meillon aivan loistava pohja. Tomaattikastikkeen teen paseeratusta tomaatista ja tomaattisoseesta ja maustan mm. tabascolla, pippurilla, valkosipulilla. Mozzarellaraaste tekee kans paljon mun mielestä. Ja punasipulia vielä juuston päälle. Ahhhh.... pitäsköhön sitä tekkin rupee väsää pitsaa? :D
 
En tiiä tän jutun salaisuudesta :) mut mä laitan aina siihen taikinaan kuivattua oreganoa. Se pohja maistuu sit paljon paremmalta ja voi vastaavasti sit vähän vähentää siinä sitä suolan määrää.
 
Mä en koskaan käytä pelkkää vehnäjauhoa pohjaan. Laitan joko sämpyläjauhoista tai sitten korvaan osan jauhomäärästä ohra- tai ruisjauholla sekä hiutaleilla. Tulee ruokaisaa ja maukasta. Kohoamiseenkaan nuo jauhovalinnat ei vaikuta, jos lisää ripauksen sokeria hiivan toimintaa lisäämään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja macy gray:
Mä en koskaan käytä pelkkää vehnäjauhoa pohjaan. Laitan joko sämpyläjauhoista tai sitten korvaan osan jauhomäärästä ohra- tai ruisjauholla sekä hiutaleilla. Tulee ruokaisaa ja maukasta. Kohoamiseenkaan nuo jauhovalinnat ei vaikuta, jos lisää ripauksen sokeria hiivan toimintaa lisäämään.

Täällä tehdään samalla tavalla. päällisissä pitää olla feta juustoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hampsteri:
En tiiä tän jutun salaisuudesta :) mut mä laitan aina siihen taikinaan kuivattua oreganoa. Se pohja maistuu sit paljon paremmalta ja voi vastaavasti sit vähän vähentää siinä sitä suolan määrää.

kiitos, tätä kokeilen ehdottomasti, voisin vaikka laittaa pikkaisen juustoraastettakin taikinaan (kuten suolaisiin piiraisiin välillä) nam.
lisää ideoita?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
Alkuperäinen kirjoittaja macy gray:
Mä en koskaan käytä pelkkää vehnäjauhoa pohjaan. Laitan joko sämpyläjauhoista tai sitten korvaan osan jauhomäärästä ohra- tai ruisjauholla sekä hiutaleilla. Tulee ruokaisaa ja maukasta. Kohoamiseenkaan nuo jauhovalinnat ei vaikuta, jos lisää ripauksen sokeria hiivan toimintaa lisäämään.

Täällä tehdään samalla tavalla. päällisissä pitää olla feta juustoa.

Meillä käytetään täysjyvävehnää tai ruista.
 
Mun "tomaattikastike" on vaan tomaattimurskaa, pizzamaustetta ja makeaa chilikastiketta sekoitettuna. Hyvää on! Ennen keittelin itsekin, mutta enpä enää nykyään, tuo on niin hyvää!
Tomaattimurskasta valutan enimmät nesteet pois, ei tuu niin märkä pitsa.
 
ajattelin täytteeksi tänään (jääkaappi siis aikastelailla tyhjä) tonnikalaa, metwurstia, sipulia, herkkusieniä, ananasta ja juustoraastetta, tosin fetaakin löytyy mutta käykö se muihin aineksiin, hmm siinä pulma. aurajuustoa tekisi mieli mutten pääse kauppaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja salat:
Ohut pohja durumvehnästä. Juusto täytteiden alle. Sillon on hyvää millä tahansa täytteellä. Ehkä paras täyte pekoni, parmesanjuusto, tomaatti.

sen juuston kannattaa olla tossa tapauksessa vaan jotain helposti sulavaa, esim kermajuustoo. Mutta on se parempi jokatapauksessa laittaa juusto pohjalle, sillon ne täytteet ei haudu siellä juuston alla ja täytteet pysyy paremmin koossakin syödessä, eikä pursuu pois leikattaessa juuston alta..
 

Similar threads

Kuumimmat

Yhteistyössä