Pk ei hyväksynyt Tohvelisankarin tossuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja K.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

K.

Vieras
Tilasin ipanalle ihanat tossut sieltä, poika sai itse valita mitkä halusi, ja innoissaan vei ne päiväkotiin. Poikaa hakiessani tuli hoitaja keskustelemaan tossuista, oli sitä mieltä että tossut ovat "ihan kivan näköiset", mutta huonot jalassa kun eivät tue nilkkaa yms. Olin että, aha, just. Pari päivää poika oli ehtinyt niitä käyttää tarhassa, kunnes löysin ne pojan tarharepusta kotiin tullessa. Hoitajat siis vaivihkaa palauttivat ne meille pois pk käytöstä. En voinut enää palauttaakaan niitä kun oli tosiaan ehditty käyttää.

En tajua. Poika täyttää muutaman kk päästä 6-v, tarviiko sitä nilkkaa nyt enää niin paljon tukea sisätossuilla? Miksi tohvelisankarin tossut ovat niin suosittuja, jos eivät kuitenkaan ole päiväkotien hyväksymiä?

Nilkkaa tukevat sisätossut? :D Miksi sisätossujen tarvitsisi tukea nilkkaa? Ja näyttäkää mulle nilkkaa tukevat sisätossut....

Joo. Mun muksulla on ollu nyt kahdet tohvelisankarin tossut, tällä hetkellä Robeezin tossut. Hyvin on käyneet ihan joka paikassa. Myös päiväkodissa (vaikka siellä nuo käyvät vain harvakselleen. On siis pph:lla hoidossa, mutta nuo käy päiväkodilla askartelemassa jne.).

Ei päiväkoti voi kieltää tossuja! Kysy asiasta huomenna, miksi tossut oli repussa. Poikasi on jo sen verran iso, ettei voi selittyä sillä, ettei tue nilkkaa. Jopa 2-vuotias kummityttöni käyttää Tohvelisankarin tossuja päiväkodissa.

Nyt on pakko sanoa se mitä yleensä tällä palstalla itse inhoan: olisko syynä kateus? Ne on erinomaiset tossut, pysyvät hyvin jalassa ja pitävät lattialla! Pistät tossut pojalle, saavat hoitajat tottua niihin!

En usko että poikaa olisi kiusattu. On ehtinyt olla tässä uudessa päiväkodissa vasta vähän alle 2 kk, ja on tykännyt, kertoo ummet ja lammet päivän tapahtumista ja uusista kavereista. Uskoisin että hän, tai pk:n henkilökunta, olisi kertonut jos ongelmia :)

Tossut on jo takaisin repussa odottamassa aamua. Taidan viedä ne takaisin tarhaan sen kummempia keskusteluja niistä käymättä, pitääpä samalla vilkuilla muiden lasten tossuja :D

Ei voi olla totta. Ei tossujen kuulukaan tukea nilkkoja. Meidän päiväkodissa monet ovat pelkillä sukilla. Ei silloinkaan nilkat saa mitään tukea.

Vai oliko tämä vain yritys mainostaa jotain tiettyä tossua?

Meillä on sellaiset tossut 3-vuotiaalla päikyssä ja 6-vuotiaalla eskarissa. Ja monilla muilla näkyy samanmallisia nahkatossuja. Hyvin yleisiä ovat. Tossa on nyt joku väärinkäsitys täytynyt tapahtua.

Ei oo totta :D meillä on tytöllä semmoset ``sukkavartiset tossut`` jotka ei aivan taatusti tue nilkkaa millään tavalla. Enkä koskaan oo kuullu kenenkään tossuista valittavan. Meidän pk:ssa myös jarrusukat ok. Tossujen ideahan (jos olen oikein ymmärtänyt) että pysyy liukaalla lattialla pystyssä. Vie ne tossut vain takaisin!

No ei meillä ole ollut mitään tossuja lapsilla päiväkodissa. Jarrusukat on ollut käytössä ihan pienillä. Miksi ihmeessä sitä nilkkaa pitää tukea sisällä leikittäessä? Kysy nyt vielä uudestaan, mistä tässä on kyse. Jospa joku hoitaja on jonkun asian ymmärtänyt väärin.

[QUOTE="vieras";24626922]Jos ne hiostaa jalkaa ja sukat on sen takia märät? Meidän esikolla ei voinut pitää mitään tuollaisia nahkaisia tossuja, kun sukat oli heti hiestä märät.[/QUOTE]

Jos niin, niin miksi tarhantädin pitäisi selittää jostain nilkan tukemisesta?

Nonniin, vein aamulla tossut tarhaan mitään puhumatta. Mies oli hakenut pojan, ja jutellut hoitajan kanssa joka oli sitä mieltä että uudet tossut pitäisi hankkia. Ovat huonot jalassa, hankalat laittaa jalkaan (eivät kyllä olleet kotona kun kokeiltiin..?), eivät pidä vettä, eivätkä tue. Jepjep..

Ja ei, tämä ei ole provo eikä mainos :D Kunhan kyselin onko muilla vastaavia kokemuksia, mutta ilmeisesti ei.

Nonniin, vein aamulla tossut tarhaan mitään puhumatta. Mies oli hakenut pojan, ja jutellut hoitajan kanssa joka oli sitä mieltä että uudet tossut pitäisi hankkia. Ovat huonot jalassa, hankalat laittaa jalkaan (eivät kyllä olleet kotona kun kokeiltiin..?), eivät pidä vettä, eivätkä tue. Jepjep..

Ja ei, tämä ei ole provo eikä mainos :D Kunhan kyselin onko muilla vastaavia kokemuksia, mutta ilmeisesti ei.

Pidä vettä ja tue??? Mitä hemmetin kalosseja ne käyttää sisätossuina? Meilläkin on monilla noita mainitsemiasi tossuja eikä kyl oo kelleen aikuselle mieleen tullu että sellaset olisivat vääränlaiset.

No ei niiden kuulukkaan tukea nilkkoja. Pah.

Se on kyllä totta että tossujen pitäisi olla sellaiset jotka lapsi saa helposti ITSE jalkaan, eikä ne kiristä eikä purista eikä hiosta. Jotkut huippuhienot tossut saattaa olla hyvin epäkäytännölliset.

[QUOTE="lastenhoitaja";24629068]No ei niiden kuulukkaan tukea nilkkoja. Pah.

Se on kyllä totta että tossujen pitäisi olla sellaiset jotka lapsi saa helposti ITSE jalkaan, eikä ne kiristä eikä purista eikä hiosta. Jotkut huippuhienot tossut saattaa olla hyvin epäkäytännölliset.[/QUOTE]

Noita tossuja vetelee jalkaansa jo 2v, ei ne kyl hankalia ole.

Kumisaappaissako lapsen pitäisi sisällä olla? Ainakin tukisivat nilkkaa ja pitäisivät vettä. :D