Plussanneet Viilaajat! (3)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Monsku79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei kaikille ja kiitos osanotoista. Ensi järkytys alkaakin olla jo ohi ja miehen kanssa tuossa keskusteltiin, että ei me voida tässä muuta kuin jatkaa omaa elämäämme mahdollisimman normaalisti eteenpäin, sitähän appikin toivoo. Välillä tulee tietysti tosi paha mieli, mutta kyllä tästä selvitään.

Monsku, mullahan oli esikkoa odottaessa aika lailla sama tilanne ja hyvinhän kaikki loppujen lopuksi meni. Minulle lääkäri sanoi silloin, että joillain naisilla tuo kohdunkaulan pehmeneminen hyvissä ajoin liittyy aina odotukseen, mutta esikoisen odottajista ei tietenkään voi tietää kuuluvatko he niihin joilla se vaan aina tapahtuu vai onko kyse pahemmasta. Joka tapauksessa sinun kannattaisi nyt ottaa tosi rauhallisesti seuraavaan tarkastukseen asti, siellähän sitten nähdään onko tilanna muuttunut miksikään. Se bakteeriviljely minulta otettiin lääkärin tarkastuksen yhteydessä ja sieltä löytyi syy supistuksiin, oli siis tulehdus kohdun suulla. Sen tulehduksen aiheutti bakteeri, joka normaalistikin kuuluu "sinne", mutta raskausaikana helposti villiintyy. Se ei välttämättä aiheuta mitään oireita, mutta joskus saattaa tosiaan aiheuttaa tulehduksen ja mahdollisesti riskin ennenaikaiseen synnytykseen. Sitä tulehdusta sitten hoidettiin sellaisella emättimeen laitettavalla lääkevoiteella ja kun se ei auttanut kokeiltiin sinne laitettavia kapseleita ja kun nekään eivät auttaneet niin annettiin olla (silloin olivat raskausviikotkin jo niin pitkällä ettei synnytyksen käynnistymistä enää olisi sairaalassakaan yritetty estää 34+). Töihin minua ei kyllä enää laskettu rv oli jotain 23+, kun tuo oivottavasti sinulle käy paremmin (siis mikäli haluat töihin ;)).

Ai niin meinasi unohtua! Eilen oli neuvola ja siellä ihana terkka kurkkasi ihan ultralla mitä massuun kuuluu :). Siellä pikkuinen sydän sykki ihan villisti ja tyyppi vaan koisaili terkka vähän tuuppi kohtua, niin sai pieneen vähän liikettä tyyppi käänsi kylkeä ja jatkoi uniaan :):). Kaikki oli muutenkin hyvin, verenpaine oli vähän korkeampi kuin minulla yleensä, mutta se ei liene mikään ihme ja ei siis mitenkään liian korkea ollut. Labrassa kävin verinäytteet antamassa ja nyt onkin oikein turvattu ja tutkittu olo.

Hyvää viikonjatkoa toivottaa Entu rv12+6 ja pikku Löydös sekä vaunuissaan koisiva neiti!

Kiva kuulla, että Entullakin menee jo ”paremmin”. Niinhän se on, että te ette voi kuin elää eteenpäin. Välillä tuntuu varmasti pahalta ja suru meinaa saada ylivallan, mutta
typynne sekä Löydöksenne pitävät teidät varmasti pinnalla. Voimia! Ja onnittelut kovoista ultra kuulumista!

Monsku, mä olen jo nyt huomannut, että syke nousee helpommin ja leposykekin on saattanut aavistuksen nousta. Mulla on tosin muutenkin taipumusta lievään ”rytmihäiriöön”, jonka ei kuitenkaan pitäisi olla millään tavalla vaarallinen, lähinnä kiusallinen. Mulle tosiaan sanottiin neuvolassa heti, kun tuosta taipumuksestani mainitsin, että voidaan seurailla tilannetta tarkemmin. Mutta että ei kannata huolestua, vaikka näitä tuntemuksia alkaisi esiintyä useammin, koska syke nousee normaalistikin raskausaikana.

Hei, mähän meinasin unohtaa: Joannalle kans onnittelut kivoista ultra näkymistä!

Ja kiitos teille, jotka onnittelitte kriittisten viikkojen ohittamisesta. Itse en ole asiaa vielä mieltänyt. Ehkä sitten parin viikon päästä ultran jälkeen uskallan hiukan hengähtää. Nyt on taas sellainen vaihe menossa, että epäusko meinaa iskeä. Oireet ainakin hiukan helpottaneet (tai sit alan vaan tottua) ja sydänäänten viime kuuntelusta kaksi viikkoa aikaa. Nyt alkaa jo kaduttaa, että aloin pihistellä tässä kohtaa, enkä varannut tälle viikolle np-ultraa yksityiseltä… Mutta nyt ei voi siis kuin odottaa, kai se pari viikkoa äkkiä menee…

Ilona & Ipana 12+3 (tai 12+4, jos mennään neuvolan tädin laskelmien mukaan)

heissan,

olin jo rustannut pitkät pätkät kunnes sitten menin sulkemaan nettisivun, argh.

Nyt sama pikaisemmin: mullakin on ollut "rytmäreitä" tai lähinnä sydämentykytyksiä just ennen raskautumista, mutta sen sanottiin tosiaan olevan vaaratonta, mutta tosi epämiellyttävää se kieltämättä on. Nyt oireet ovat olleet kateissa jo monen kuukauden ajan (kopkop, koputan puuta).

Ainoat "tykytykset" mitä nyt tunnen, on Jaskan pienet potkut, joita tunnen pääsääntöisesti vain iltaisin ja aamuisin makuuasennossa. Aika mietoja ja helliä ne vielä ovat. Ajattelinkin laittaa dopplerin myyntiin, nyt kun Jaska ilmoittelee itsestään muulla tavalla. Näillä sivuilla ei varmaankaan saa harjoittaa osto- ja myyntitoimintaa!? Pitää siis varmaan laittaa laite huuto.nettiin myyntiin.

Vaunuja käytiin tosiaan eilen katsastamassa ja mieleni muuttui matkan varrella. Olin nettitutkimusten perusteella Emmaljungien puolella, mutta ihastuinkin Brion Happyihin. Alunperin olin suunnitellut vaunuille "tylsempiä" värejä, kuten musta-harmaa tai musta-beige, mutta nyt ihastuinkin limenvihreään. Eikös se ollut Monsku sunkin suosikkisi? Pääväriksi varmaan saa jäädä musta, mutta pehmeä koppa voisi olla pirteä lime. Mieskin näytti sille (limen)vihreää valoa! Kaupat tehtäneen viimeistään ensi viikolla, kerron sitten toimitusajan.

Vielä hemoglobiinista Monskulle; mulla se on mitattu ja varmasti mitataankin jokaisella neuvolakäynnillä, viimeksi kun oli niin alhainen (111) että sain rautakuurin napsittavaksi.

terkuin,

Joanna & Jaska 24+3

ainiin,

kopsasin tosiaan haaveiluajan tarinointini (vain omani) wordiin ja arvaatkaapas montako sivua juttua tuli (haaveilua kesti elokuun puolivälistä marraskuun loppuun); 30 sivua, pienellä fonttikoolla!

samat J&J

Iltapäivää :)

Täällä sitä hengaillaan himassa... kohta tulee tylsää. Muuttoa suunnittelen, Villille juttelen, kevyesti siivoilen ja teinpä minäkin tänään monen tunnin urotyön ja kopsasin sivuilta ekasta haamuplussasta lähtien kaikki kirjoitukseni. Fonttikoko ei ole mikään järin pieni - 12 - mutta sivuja on 62! Eli onpa rivi jos toinenkin tullut rustattua :) Lisäksi multa on jossain kuukausi kateissa! En löydä joulukuusta mitään kirjoituksiani. Mahdoinko tosiaan taustailla kokonaisen kuukauden... hmm.. pitää selvittää.

Entulle suurkiitos taas kaikesta jakamastasi tiedosta! Menen huomenna sinne labraan antamaan sen emätinnäytteen, josko saataisiin sitten se vaihtoehto poissuljettua. Olisivat kyllä voineet ottaa sen mielellään jo silloin viikolla 19 kun supistukset alkoivat, jos kerran tuollaisen mahdollisuus on olemassa! Noh, parempi kait myöhään kuin ei milloinkaan.
Kiitos siis, että jaksoit kertoa kokemuksistasi. Ja ihanaa huomata, että kaikesta murheesta huolimatta alat olla hieman enemmän entisesi :)

Mitä rautaa sä olet Joanna sitten napsinut? Paljonko on päiväannos. Noissa mun raskaus-vitamiineissa on 10mg per nappula ja olen ottanut vain yhden päivässä. Pitäisköhän nostaa...? Tosin en usko, että mulla olisi mitenkään matalalla nyt.

Jeps. Limenvihree meikäläisenkin suosikki! Harmi kun en pääse yksin päiväsaikaan mihinkään isompiin liikkeisiin. Lauttasaaren vaunuaittaan voisin kyllä lähteä, mutta mahtaako siellä olla mitä värejä livenä... Missä te Joanna kävitte ja oliko siellä kaikki värit nähtävänä? Mitä kustantavat? Hirveästi en ole eroja noissa Happyjen hinnoissa havainnut.

Selkää särkee. Pitäis yrittää roikkua tässä koneella vähän vähemmän :)
Ja hitto, kunnon huuliherpes paukahti ylähuuleen! Onneksi ei pahemmin tarvitse näyttäytyä ihmisten ilmoilla. Ei ole ollut vuosikausiin muistaakseni tuota vaivaa. Liittyisköhän tuokin taas vaihteeksi tähän raskauteen...

Monsku & Villi 26+0

hejssan,

mulla onkin vielä nämä odotusajan rustailut kopsaamatta. Niitä kertyykin sitten vielä monta enemmän kuin haaveilupuolelta, huh!

Mun joka toinen päivä nautittava rautaisannos on nimeltään Obsidan Fe++ 100mg.

Happyn hinta oli 599 teleskooppirungolla ja 649 compact-rungolla. Nämä hinnat Vauvatalo Johannasta, jossa oli varmaan kaikista väreistä ainakin joku vaunujen osa livenä näytillä. Onko jossain paremmat hinnat?

Ihanaa, tämäkin työpäivä alkaa olla tehty!

J&J

Moikka,

Mä en osaakaan nyt sanoa juuta enkä jaata noihin Happyn hintoihin. Mehän ajateltiin nyt aluksi ostaa vain runko ja koppa eli ei ratasosaa ollenkaan. Otatteko siis teleskooppi vai compact rungon? Me ajateltiin ottaa se compact. Ja te siis otatte pehmeän kopan? Mä en vieläkään oikein käsitä pehmeän tai kovan eroja tai että kumpi meille olis parempi? Päädyin jo kovaan jossain vaiheessa, mutta en nyt sitten tiedäkään... Löytyiskö Entulta tähän kokemusta :)

Entun kokemusta peräänkuulutan myös seuraavassa; eli LIITOSKIVUT?! Voiko ne alkaa vaivata jo tässä vaiheessa. Mulla tuntuu tällä hetkellä siltä, että joku repii jalkoja irti liitoksistaan. Kipu säteilee tuonne jonnekin nivusiin ja häntäluun tienoille... Toivottavasti menee ohi, sillä tällaista ei kyllä heinäkuun lopulle asti jaksaisi! Noh, niitä supistuksia ei ole ollut kahteen päivään yhtäkään joten meikäläinen hyppäsi taas vaihteeksi vaivasta toiseen... tällaistä tää nyt näyttää olevan.

Tänään mennään kattomaan meidän uutta kämppää. En muistakaan helmikuisesta vierailusta yhtään mitään, joten vähän jänskättää :)

Kivaa, että Jaska potkii jo tunnistettavasti :) Oletko kuitenkin ajatellut Joanna, että et myisi dobleria vielä? Mä just mietin, että olisi helpottavaa omata sellainen laite, jos joskus käy niin, ettei Villi välillä potkiskaan niin aktiivisesti. Villi ilmoittelee itsestään sen verran kovaa ja ahkerasti, että joskus aamulla kun tyyppi ei herääkään tasan 7.45 ihan pelästyn, että miksi se ei potki...

Ajattelin lähteä Selloon vähän shoppailemaan, jos näiltä "liitoskivuiltani" pääsen liikkeelle. Tulee aika kalliiksi tämä sairaslomailu :)

T. Monsku & Villi 26+1

Okei! Pakko vielä tulla hetkeksi purkamaan.
Mikä kumma siinä oikein on, että ihmiset tuntuu ajattelevan, että raskaana olevan naisen ulkonäöstä saa kommentoida mitä vaan?!?
Mun mahan kokoahan on monet ihmetelleet tässä viime aikoina ja juu onhan se suuri. Mutta tässähän viedään jo kohta seitsemättä kuukautta, että kai se nyt suuri saa jo ollakin? Häh? Äsken roskia viedessä tuli naapurin täti ihmettelemään mahaa ja kun kuuli, että heinäkuun lopulla pitäis syntyä, niin rupes oikein kiljumaan, että "Mitä? VASTA heinäkuun lopulla! voi herranjumala kun se on sitten ISO. oletkos sinä paljonkin herkkuja napostellut? No, tukka onneksi näyttää puhtaammalta kuin pari kuukautta sitten". Siis mitä h___vettiä? Voisko ihmiset vähän miettiä. En mä nyt oikeesti loukkaantunut, mutta ihmetyttää vaan ihmisten käytös. Kykseinen kommentoija kun ei ole ainoa.
Jos saan aikaiseksi, niin voinko Joanna lähettää mun masukuvan sun hotmailiin? Saat sitten kertoa, että onko se sun mielestä NIIN pirun epänormaali :)

voi masu sentään! Kaikilla meillä se on ihan erikokoinen ja sen koko riippuu monesta asiasta. Ajattelemattomia ovat ihmiset tosiaan. Mulla huomauttelu on tosin vähän päinvastaista, mun mahasta kun ei vie-lä-kään huomaa juurikaan mitään ja siitäkin saan kuulla. Laita ihmeessä kuva hotmailiini tai duuniosoitteeseen, jos muistat sen. Mä voisinkin sitten laittaa sulle Jaskan kasvokuvan paluupostissa!

Mä olen laittanut googlen kuvahakuun hakusanoiksi esim. 24 weeks pregnant ja löytyy kuvia varsin erikokoisista masuista. Sun on varmaan ihan normaalin puitteissa (mikä nyt sitten onkaan normaali...)

Vaunuista; en oikein tiedä miksi valitaan pehmeä koppa, ehkä siks että sille on käyttöä puolen vuoden jälkeenkin toisin kuin kovalle kopalle. Pehmeästä kopasta saa sitten lämpöpussin rattaisiin. Kesävauvalle kuulemma parempi vaihtoehto on kova koppa, se hengittää paremmin, mutta Jaska syntynee kuitenkin sen verran loppukesästä, että ajatttelen lähinnä tulevaa talvea. Netistä ollaan huutamassa takapihavaunuja, jotka on sitten kovakoppaiset.

Mulla tuli ihan sama juttu mieleen dopplerin myymisestä. Ehkä maltan mieleni vielä pari kuukautta. Tai sitten dopplerin voi syrjäyttää vessapaperirullan hylsy; sitä suosiltiin apuvälineeks yhdessä vauvakirjassa sydänäänien kuunteluun :-) Ei olla tosin vielä kokeiltukaan, eikä doppleriakaan olla käytetty melkein kahteen viikkoon. Pitäis kait sillä vielä ainakin nauhoittaa nettiin Jaskan sykkeet. On sitten ääni- ja kuvamateriaalia kaverista myöhemmin hänelle esiteltäväksi!

Monskulle happy shopping ja kivaa kun pääsette katsomaan uutta kämppää. Pianhan teillä muuttokin jo koittaa!

Päivänjatkoja toivottaa Joanna & Jaska 24+4

Hehheh onpas Monskulla herttainen naapuri :D. Mulla oli tyttöä odottaessa aika pieni maha ja siitäkin riitti huomauttelemista, että ei se "hyvä" ole mitenkään päin. Aaah ne ihanat liitoskivut odotan kauhulla ja kyllä ne tosiaan voi alkaa jo tuossa vaiheessa. Yksi ystäväni oli niiden takia saikulla rv:lta 18 lähtien. Minä pääsin sentään paljon helpommalla kuin hän, mulla alkoivat suunnilleen noilla main kuin Monskullakin ja niitä oli sillai on/offina sitten loppuraskauden ajan. Silloin kun kivut on päällä ei kyllä kannata hirveästi alkaa riuhtomaan mihinkään suuntaan, muuten saa kyllä kirjaimellisesti kärsiä luissaan! Ja vielä kantokopasta tytskän vaunuissa on kovakoppa ja nyt otan kyllä tulokkaalle pehmeän, koska se kova on jotenkin hankala käsitellä ja vie kuljettaessa paljon tilaa. Minähän siis hankin nyt sisarusrattaat ja niihin vaaville tuo pehmeäkoppa, jota voi sitten käyttää myös noissa ykkösvaunuissa.

Joannalle muuten myöhästyneet onnittelut Jaskan sukupuolitiedosta! Aiotteko muuten paljastaa sukupuolen ihan yleisesti sukulaisille vai pidättekö jännitystä yllä?

Minä olen muuten nyt ajatellut, että yritän pitää tämän palstan sellaisena paikkana, jossa voin oikein antaumuksella keskittyä tähän odotukseen ja omiin itsekkäisiin pikkuongelmiini, kun tässä "oikeassa elämässä" ne tahtovat jäädä kaiken muun jalkoihin ja jotenkin ihan harmittaa kun koko odotus meinaa välillä kerrassaan unohtua.

Entu ja Löydös rv 13+1

Huihui! Oltiin melkein kolmannella sivulla!

Onpa kertakaikkisen ankea ilma :( Olen lähdössä taas polttareihin ja tiedossa myös ulkoilma-aktiviteettia eli ei kiva. Nukuin tosi huonosti ja muutenkin veto veks. Tekisi mieli vaan painua takas punkkaan ja vetää unta palloon...

Eilen kävin pikaisesti vilkaisemassa Brio Happyjä. Ihanilta näyttivät. Ei ollut liikkeessä kuin yksi väri (pinkki) näytillä, mutta tilkut löytyi kaikista väreistä. Itku kun ne on just lopettanut sen vaaleansinisen. Se oli kanssa yksi suosikkini. Taidetaan ottaa se kova koppa kuitenkin. Näytettiinkö Joanna sulle liikkeessä, että miten kasaaminen tapahtuu? Ja läheneekö compact-rungossa pyörät "oikeesti" toisiaan kasatteassa jonkin verran vai onko ihan marginaalista? Mä en ehtinyt pyytää, kun oli kiire isukin kanssa lounaalle... pitää mennä uudestaan vielä katsomaan. Mutta kyllä me Happyt otetaan. Vaunu-aitassa toimitusaika on normaalisti 1-2 vkoa, mutta jos esim. haluttu väri on tilapäisesti loppu valmistajalta niin sitten voi mennä kuukausikin. Vähän myös himottais se Happyn hoitolaukku, mutta en tiedä kärsiikö kuuttakymppiä hoitolaukusta maksaa!

Kiitos taas Entu liitoskiputiedoista. Tiedämme mitä odottaa! Onneksi näyttää olevan on/off tyyppiä nämä mun kivut ja rauhoittuvat hieman levossa eli kävely ei kyllä varmaan tee hyvää mikäli kivut ovat just päällä. Tänään on off-päivä :)

Lähetän Joanna sulle sen mahakuvan ja odotan innolla paluupostissa Jaskan naamakuvaa!!! Menee kyllä pari päivää ennen kuin saan kuvan otettua, koska mies lähti eilen kalaan ja tulee vasta huomenna illalla.

Mun on tosi vaikea olla yksin. Onneksi on noi polttarit ym. Viime yö meni sängyssä pyöriessä ja lisäksi olen alkanut saada nyt raskaana yksinollessani lieviä paniikkikohtauksia. Niitä on mulla joskus nuorempana ollut, mutta ei moneen vuoteen. Eilen illalla sohvalla yhtäkkiä vaan tuli tosi kuuma, tuntui ettei henki kulje ja luulin että taju lähtee. Sydän tuntui hakkaavan tuhatta ja kuitenkin koko ajan tiesin, ettei mitään hätää ole. Ihan kamalaa :) Soittelin sitten kaverille ja juttelin muutaman tunnin että sain itseni rauhoitettua. Koko yöksi jäi kuitenkin inhottava olo.

Voi ja voi... sade vaan yltyy!!! Pitänee kuitenkin pakosti lähteä kohti tapaamista.

T. Monsku & Villi 26+3

moiks,

me varattiin sitten Brion Happyt, mutta limenvihreää pehmeää koppaa ei ole olemassakaan, joten otettiin beige koppa ja muuten musta kokonaisuus. Ihmetyttää värivaihtoehtojen älytön hehkutus ja sitten läheskään kaikilla väreillä ei saakaan kaikkia osia :-( No, tuli sitten hillitymmät vaunut, eli sellaiset mitä aluksi suunnitelinkin...

Mäkin taidan nyt tietää konkreettisesti mitä liitoskivut ovat. Mulla tuntuu kipu kävellessä "vain" etuosassa eli häpyluussa, mutta onpas harvinaisen ikävä tunne. Helpotti kuitenkin nyt tajuta mistä onkaan kyse.

Mulla tulee yksinolosta melko samanlainen olo kuin sulla Monsku. Mies on nyt parilla kaljalla ja minä yksin kotona ja on jotenkin levoton olo. Pitäis vaan yrittää nauttia yksinolosta, pian ne hetket on todella kortilla.

Käytiin iltapäivällä moikkaamassa kaveriemme kaksikuista vauvaa. Vanhemmat tsoukkaili, että on luksusta päästä viemään roskia yksin ja ruokakauppaanmenovuoroista melkeinpä riidellään.. hehehh... tietääpä jo vähän etukäteen mitä meilläkin on luvassa :-)

Lauantai-illan huuman jatkoja!

Joanna & Jaska 24+6

Huomenta - tai päivää...

Sainpas kerrankin nukuttua :) En kylläkään pitkään, kun Villi aloitti riehumisen normaaliin tyyliin ennen kahdeksaa ja kissa toisessa huoneessa samoihin aikoihin. Nukuin kuitenkin käymättä vessassa yhtäjaksoisesti jotain yhdeksän tuntia!
Olin varmaan tosi väsynyt edellisestä huonosti nukutusta yöstä sekä pitkän päivän rasituksista. Loppuillasta polttariseurueen humaltuneiden naikkosten kimeät äänet tuntu jo tosi ärsyttäville :)

Vielä jauhan noista Brioista... sorry :) Eli Joanna, mikä teillä nyt sitten on se toimitusaika. Aika mälsää tosiaan, ettei pehmeään koppaan ollutkaan kaikkia värejä! Niihin hoitolaukkuihinkin on vissiin tosi rajoitetut värit. Ja typerää, että vuoden 2007 mallin vaaleansinisen värin valmistaminen lopetetaan huhtikuussa! Ihan älytöntä. Tilalle vissiin tuli joku turkoosi, mutta musta se ei ollut yhtään kiva.

Mieskin soitteli juuri, että tulee vasta melko myöhään tänään, kun nyt sitten on niin nätti ilma, että kalastelevat vielä tänään mahdollisimman pitkään. Tosi ristiriitaista, kun en tosiaan tästä yksinolosta nyt nauti ja toisaalta haluaisin kannustaa miestä menemään ennen vauvan syntymään niin paljon kuin mahdollista. varsinkin sitten kesäkuussa kun tuskin itse jaksan enää mitään ja miehellä kuitenkin lomaa. Toisaalta haluaisin "kieltää" kaikki menot, kun tosiaan ahdistun yksinolosta niin paljon... Kai siihen pitää sitten joku kompromissi kehittää :)

Ahdistuksesta vielä - mulla on hengenahdistusta. Onkohan normaalia? Mun jätti-maha alkaa ihan rintojen alta - on siis tosi ylhäällä ja nyt on tosiaan ruvennut välillä ahdistamaan. Varsinkin jos istuu pitkään paikallaan tai ruoan jälkeen, tuntuu että saa oikein yrittää vetää henkeä ja vatsa painaa silti keuhkoja niin, ettei henki tahdo kulkea. Taas kiusaan Entua; sulla kylläkin oli pieni maha viime raskaudessa, mutta huomasitko milloin se laskeutui? Rupee tosissaan ahdistaa! Onko kellään muulla ollut vastaavaa? Ei taida Joannan tai Ewankaan mahat olla vielä niin isoja...

Toivoisin tosiaan ihan itsekkäistäkin syistä, että Entu jaksaa ja haluaa pyöriä täällä oikein paljon :)

Tsemppiä Joannalle liitoskipuihin. Pirun tuskaisaa välillä. Yksi tyyppi juuri eilen kertoili (sai viime joulukuussa vauvan) että loppuaikoina raskaudessaan tuntui siltä, kuin joku olisi vasaralla hakannut häpyluuta ja välillä piikittänyt sukkapuikolla sitä kaikkein intiimimpää... huh.

Olisin halunnut lähteä kirpputorille kattelemaan, josko löytyisi Villille jotain kivaa, mutta kaikki kaverit on krapulassa. Että silleen.
Jospa tässä jaksais ruveta siivoilemaan. Ja ulkoilemaankin voisi lähteä... pihatöitäkin voisi vähän tehdä, vaikka pian ollaankin jo toisessa asunnossa. Ei vaan ehkä kehtaa ihan rempalleen jättää :)

Aurinkoista sunnuntaita,
Monsku & Villi 26+4

moi,

ensin Brioista; unohdin viimeksi kertoa, että compact menee todella kompaktiin kokoon, samn puolen renkaat menee ihan vierekkäin kokoontaitettuna. Brion kotisivuilta löytyy kuva moisesta.

Me oltais saatu vaunut mukaamme jo heti (esittelyvaunuista koottu meidän kokonaisuus) mutta mitä me niillä vielä tehdään.. joten maksettiin käsiraha ja noudetaan vaunut vasta heinäkuussa (ei esittelyvaunuja) ja silloin maksetaan loppusumma. Tikkurilassa hintana oli compactille 699 sis. hoitolaukun. Ilman hoitolaukkua hinta laski 649:iin eli samaan kuin Vauvatalo Johannassa. Tikkurilassa luvattiin sade- ja hyttyssuoja 20 eurolla. Päätettiin kuitenkin ostaa vaunut Johannasta ja aateltiin tinkiä suojat kaupan päälle, mutta... rouva alkoikin tarjota lisävälinepakettia 50 eurolla, johon kuului sade-, hyttys- ja rengassuojat sekä vaunulelu. No thanks, sanottiin ja saatiin pienen naamannyrpistyksen jälkeen haluamamme kaks suojaa samaisella 20 eurolla.. Jollekin toiselle pariskunnalle alettiin kaupata 150 euron lisätarvikepakettia...

Laita Monsku jotain meiliä mun hotmailiin, niin laitan sulle Jaskan kuvat vaikka heti. Mun omassa mahassa ei ole paljon näyttämistä, ei siitä oikein mitään näy.

Päivänjatkoja,

Joanna & Jaska 25+0

Sateista huomenta.

Onpas mälsä ilma. En saa mitään aikaiseksi kun haukotuttaa vaan... tosin alituinen haukotteleminen saattaa johtua myös hengenahdistuksesta. huokaus.
Kertokaa jotain kivaa!

Mun pitäis mennä sinne labraan tänään. Plääh.

Kiva Joanna, että saitte vaunut tilattua :) Eikös niitä ollutkin ihana työnnellä siellä liikkeessä. Musta se oli tosi fantsua, tosin vaunuaitassa oli niin vähän tilaa, ettei kunnolla mahtunut kärräilemään. Meidänkin pitäis käydä tilaamassa ne. Tosin taitaa olla aikamoista kaupankäyntiä näköjään tuo vaunujen ostaminen!
Vakiona ei siis tule mitään sade- tai muita suojia?

Olisin laittanut sulle meiliä, mutta ei mulla olekaan ylhäällä sitä hotmailosoitetta. Löytyy vain duunimeili. Voinko laittaa siihen? Mä käytän sitä mun duunimeiliä koko ajan vaikka en töissä nyt olekaan eli jos sulla on vielä se tallella, niin laita Jaskan kuvia siihen!

Pitäis ruveta pakkaamaan muuttoa varten, mutta en tosiaan tiedä mistä lähteä liikkelle. Eikä kai uskalla kauheasti ruveta rehkimäänkään. Eilen kannoin lehdet roskiin ja johan alkoi supistamaan...

Noh. Mulla ei näköjään tänään ole mitään positiivista sanottavaa, joten taidanpa häipyä.

ai niin, Joanna; oletteko yrittäneet kuunnella niitä sydänääniä vessapaperirullan hylsyllä tms.? Kuuluuko? Me yritetään tänään!

t. Monsku & Villi 26+5

Aurinkoista päivää täältä!

Täällä meillä päin tosiaan paistaa aurinko kirkkaalta taivaalta juuri tuossa paluiduin reippaalta vaunulenkiltä. Nyt mussutan jugurttia ja räplään läppäriä, tytteli koisii vaunuissaan :).

Voi Monsku kuule kun se massu laskeutui vasta ihan pari viikkoa ennen synnytystä ja kyllä sen tosiaan huomasi! Pienikin maha tuntuu valtavalle siinä lopussa, kun vaan odottaa että milloin se nyt syntyy! Toivottavasti sulla laskeutuu ennemmin kuulostaa kovin ikävälle tuo hengenahdistus, sitä vaivaa minulla ei ollut viimeksi (tai siis minullahan astma, eli hengenahdistus sinänsä on tuttua, mutta tajuat varmaan).

Meillä ei muuten ikinä kuulunut mitään sillä vessapaperinhylsyllä, kun oli istukka edessä ja liikketkiin olivat aika vaimeita koko ajan. Jännä nähdä miten on nyt...

Onnitelut Joannalle vaunukaupoista! Tulee kyllä ihan auton osto mieleen tuosta hommasta :D. Kaiken maailman lisävarustepaketit sun muut! Olisikohan se 150€:n paketti ollut joku deluxe-malli, jota tarjotaan vain harvoille ja valituille :D:D.

Sitten ihania mielikuvia teille. Kokeilin sitä Veetin suihkun aikana vaikuttavaa ihokarvanpoistoainetta ja ei ilmeisesti ollut oikein meikälle sopivaa. On nimittäin säärissä nyt ihana kutiava ihottuma jonka joukossa on siellä täällä sellaisia finnin tapaisia pieniä märkäpatteja. Onneksi en testannut bikinirajaan! Tästä lähin aion ihan oikeasti testata kaikki uudet aineet ensin pienelle ihoalueelle!!

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille Entu ja Löydös rv13+5

moi,

pikavastaus perehdyttämisen lomasta. Laita vaan mun työmeliin foto. Mä laitan sulle kotikoneelta Jaskan kuvat illalla.

Heh, yritettiin kuunnella sydänääniä viime viikolla vessapaperirullalla, mutta eihän siitä mitään kuulunut.. Voipi olla että istukka ja omat pikku massukerrokset oli moiseen syynä. Onnea yritykseen, Monsku!

Viikonjatkoja!

Joanna & Jaska 25+1

Monsku, mulla samanlaista hengenahdistusta, varsinki ruokailun jälkeen, haukotuttaa ja närästää myös. Massu on aika ylhäällä ja masukki punkee välillä kovasti massua vielä ylemmäs, pitää panna ihan vastaan ettei tuu massun läpi tissiin asti. ;-) Alkaa vissiin olla jo niin iso että alkaa raukkaa jo ahdistamaan ahtaassa tilassa riehuminen, välillä tulee kylkiluihin tosi kovia potkuja. Valveilla ollessaan riehuu kyllä koko ajan, mutta onneksi myös nukkuu monen tunnin pätkiä. Ja iltasin kun asetun nukkumaan alkaa tietty päivän isoin jumppahetki... :-)

Mies yritti muutama viikko sitte alkaa kuuntelemaan sydänääniä vessapaperirullalla ja kuuli selvästi, sitten kokeili heti ilman ja sydänäänet kuulu ihan selvästi ihan suoraan korvalla massun päältä! Ja sitähän sitten kuunnellaan harva se ilta, oon ihan kade kun en ite taivu kuuntelemaan! Mulla on istukka takana eli vaavi on tossa ihan edessä, ja tosiaan oikein punkee vartaloaan esille että on iskän helppo kuunnella!

Aurinkoista viikon alkua vaikka vettä nyt sateleekin!

Aikku 31+5

moi taas,

nyt oon Monsku kotosalla, mutta sun meiliosoite on tietty duunissa. Laita sä siis ekana viestiä joko mun hotmailiin joanna1973@ tai etunimi.sukunimi@elisanet.fi.

Aikku, sä oot jo ihan älyttömän pitkällä. Jostain luin että just noilla viikoilla vauva on innokkain ja kovin potkimaan. Pian taitaa yksiönsä käydä sen verran ahtaaksi, ettei enää mahdu kovin hyvin futailemaan.

J&J

Terve vaan pitkästä aikaa! Nopiasti kirjoittelen täältä puutarhatöiden orjaleiriltä: ei olla vielä päästy remontoimaan, mutta pihaa saadaan jo laittaa miten paljon vaan halutaan. Oon ihan poikki...

Kiva lueskella teidän kaikkien kuulumisia ja muakin alkaa jo ahdistaa tuo vaunujen edessä oleva valinta. Pitäsköhän meidänkin tsekata nuo Brion Happyt!? Pitäis ostaa vaunut ennenkuin valkataan uusi auto, jotta vois testata että mahtuu. Mä oon niin onneton näissä vaunuasioissa: saako noista teidän valkkaamista rattaat sitten myöhemmin (esim. jos ostaa ratasosan) vai ostatteko erikseen?

ällä viikolla tullaan piipahtamaan Suomeen - ollaan viikko, jippiii!! Uhana nähdä perhettä ja kavereita ja kävästä vaikka vappukäppäilemässä...

Ensi kertaan, mies huutelee syömään :-)

Ewa

Heipat

Mua rupes ihan jännittämään @ikun puolesta! Hihii. Oot kyllä jo tosi pitkällä. Ja voi voi, miten jo vähän hirvittää ajatella montako viikkoa itsellä vielä on edessä. varsinkin kun Entu valaisi, ettei se masu tässä vielä aikoihin mihinkään laske. "Onneksi" @ikullakin on tätä - tiedän siten että on normaalia.

Me kokeiltiin eilen vessapaperin hylsyllä, eikä mitään kuulunut. Mullakin siis etuseinäistukka eli saattaapi vaimentaa sitten niitä ääniä. Sääli. Mutta kokeillaan kyllä vielä tulevaisuudessa. Voihan se riippua vaavin asennostakin varmaan, että kuuluuko mitään.

Villi on alkanut hengailla poikittain, mikä ei mun mielestä ole mikään maailman fantsuin juttu :) Se kun ei enää oikein mahtuis poikittain makoilemaan. Varsinkin iltaisin kun alkaa sitten vielä oikoa jalkoja, niin johan on... Eilen illalla menin kyljelleen makaamaan ja mies laittoi käden mahan ympärille, niin että kämmenpohja jäi toisen mahan puoliskon "alle". Tunnettiin molemmat ihan selkeästi, kun Villi "käveli" käden päällä ja toiselta puolelta pystyi tunnustelemaan kalloa!!! Jotenkin friikkiä :) Tosin en tiedä tajusitteko tuosta sepustuksesta mitään...

Ewa se jaksaa painaa puutarhatöitä :) Hyvä! itse en oikeasti taida jaksaa enää mitään. Käyn päivittäin kyllä kävelemässä, mutta kaikenmoinen tavaroiden nostelu ym. alkaa olla liikaa. Kuistia yritin harjata kevyesti jonain päivänä, mutta sekin alkoi supistella. Plääh.

Tosin saattoi löytyä ainakin osasyy supistuksiin. Eli emäntintulehdushan siellä sitten oli. Kohta lääkkeitä hakemaan. Tämä on saattanut pehmentää kohdunkaulaa ja osaltaan aiheuttaa supistuksia vaikka kyllä epäilen niiden olevan osaksi myös ihan rasituksesta johtuvia.

Laitoinkin Joannalle Elisa.net -osoitteeseen viestiä. Kiitos vielä Jaskan kuvista :)
Kattelin niitä taas äsken!

Äitiysavustus- ja lapsilisäpäätös ovat tulleet! Jippii. Nyt ei sitten menenkään kuin max kaksi viikkoa äitiyspakkauksen tuloon. Kummankohan saan - 2006 vai 2007? Ihmetyttää kun äitiysrahahakemukseen ei tullut päätöstä samalla kertaa. Mistä lie johtuu? Joanna, olet varmaan jo hakenut? Oletko saanut päätöstä?

Päivät matelee hiljakseen ilman että saan mitään aikaiseksi. Kohta iskee muuttopaniikki! Torstaina on vika neuvola täällä ja sitten pitää hoitaa se neuvolan vaihto. Tuli mieleen, että pitäisi varmaan alkaa kyselemään, että koska on perhevalmennukset ym. Muistan, että terkka puhui jossain vaiheessa siitä, että heinäkuussa synnyttävät käyvät jo toukokuussa kun kesäkuussa ei järjestetä omaa! Pitää muistaa selvittää.

Tuli ihania muistoja mieleen tuosta Entun Veet-kokemuksesta :) Mulle kävi kerran sama juttu ja olin menossa seuraavana päivänä häihin! siinä minimekko vaihtui housupuvuksi aika äkkiä...

Tää on taas sairaslomalaisen romaani.
Että moro nyt :)

Monsku & Villi 26+6

iltaa kaikille!

Enpä ole vielä saanut lähetettyä Kelalle äitiysavustus- ja lapsilisähakemusta, mutta Monskun muistutuksen ansiosta sain sen vihdoinkin tehtyä.

Ollaan pesty viime päivinä yhteensä neljä (!!)täyttä koneellista Jaskan tulevia 50-60 senttisiä vaatteita, joten ei siis oteta äitiyspakkausta. On nyt tullut hypisteltyä (ja siis pestyä) v. 2001 äitiyspakkauksen vaatteita plus "muutamaa" muuta bodya ja verkkarihousua! Sain siis siskoltani melkein täydellisen äitiyspakkauksen lukuun ottamatta sideharsoja, vaippanäytteitä, rasvoja, opaskirjasia, hiusharjaa ja kynsisaksia. Nämä puuttuvat tuotteet ja vähän muutakin saamme hankittua pakkauksen rahallisella vastineella.

Mä oon ollut eilisen ja tän päiväisen työpäivän jälkeen varmaan enemmän naatti kuin uusi työntekijämme. Enpä arvannutkaan, että opettaminenkin voi olla näin rankkaa. Tosin siinä opetuksen lomassa kun pitäis ehtiä tekemään kaikki omat hommat; menee vielä tovi ennenkuin uudesta on konkreettista apua töiden teossa. Yritän kyllä saada asiat opetettua mahdollisimman pikaisesti, jotta voin sitten suht' hyvällä omallatunnolla sairaslomailla kesäkuussa, sillä työmotivaatio on tosiaan melko nollassa jo nyt, enkä edes uskalla miettiä miten saisin itseni raahattua töihin kesäkuun helteillä.

Monsku; meillä on yks Jaskan kuva kotitietokoneen taustakuvana ja tulee sitä kieltämättä toljotettua useita kertoja päivässä! On se yllättävän valmiin näköinen kaveri. Ai on teille lekuri veikannut Villiä tytöksi sykkeiden perusteella. Tyttöä veikkas mullekin yks kaverini, jolla oli kuulemma pettämätön vainu tämän suhteen.. Eli voit huoletta pitää oman pääsi ja veikata rauhassa poikaa. On se kuitenkin varmaan aika fifty-sixty kumpi sieltä tulee.

Ewalle vaunuasiaa; eli meidän Brio Happyt on yhdistelmävaunut, joista siis saa rattaat makuuvaunuajan jälkeen. Makuuvaunu, heh, ihan kuin olisi kyseessä juna!

Nyt nukkumaan, jos vaikka ens yö sujuis ilman pikkutunneilla kukkumista. Viime yönä olin taas vaihteeksi hereillä n. 1,5h (en tosin yksin; laiska-Jaska vaivautui potkimaan pari kertaa!).

Joanna & Jaska 25+2

Terve!

Missä kaikki luuraavat?! Joannalla taitaa ainakin pitää kiirettä töissä. Se perehdyttäminen on oikeesti tosi raskasta - tiedän tunteen. Ja nyt tuli vähän huono oma-tunto... viikko sairaslomaa vielä...

Meidän muutto on sitten kahden viikon kuluttua. silloin olen jo töissäkin (toivon mukaan) eli taitaa aika kiireeksi mennä. Saas nähdä miten nettiyhteyden siirto onnistuu - jaiks. Kuolen ilman nettiä :)

Me saatiin sitten tilattua ne vaunut. Valittiin Salolainen verkkokauppa. Sieltä sai vielä sitä vaaleansinistä :) Ja kaupan päälle irtosi kaikki suojat. Ewa; me otettiin compact-runko kovalla vaunukopalla. Mukaan tulee sitten istuinkehikko, johon voi myöhemmin ostaa ratastekstiilin. Ei osteta sitä vielä. Katsotaan ekaksi nnko muuten toimiva peli ja mietitään taas värikin sitten uudestaan.

Tänään on neuvola! Olinpa melkein unohtanut kaiken oleilun keskellä :)

Iloista mieltä kaikille & kertokaahan kuulumisia.

Monsku & Villi 27+1

Hitsit kun mulle tuli ihan huono omatunto noista Ewan puutarhatöistä :/. Minunkin kun pitäisi ihan ehdottomasti yrittää jotain kaunistusta laittaa tuohon meidän pihaan. Se on nimittäin vielä ihan autio ja aikas karmean ruma! Onneksi asutaan niin metsässä ettei ole naapureita "ihastelemassa" tuota meidän "puutarhaa". Nooooo jospa sitä joskus....

Minä olen viimeaikoina ollut tuntevinani jotain liikkeen aavistuksia :)! Ovat niin heiveröisiä hipaisuja ettei niitä kyllä miksikään tajuaisi ellei olisi aiempaa kokemusta. Ihania pieniä hipsutuksia kyllä ovat :):)! Kauhukseni muuten tajusin, että tyllerön ihka ekoihin on enää pari viikkoa! Ihan järkyttävää minun vaavi täyttää vuoden ja kävelee ja kaikkea! Oikeasti kyllä tuntuu, että aika karkaa käsistä nykyään. Pitää alkaa pikkuhiljaa pitoja suunnittelemaan. Meillä kun on molemmilla isot omat perheet, niin pitää sitä tarjottavaakin olla ihan reilusti. Miehen perheellä on vieläpä tapana viettää aikaa isosti kaikki tuollaiset kemut ja onhan ne pikkuneidin ekat synttärit!

Töihin yritin tänään soitella ilmoittaakseni, etten ole ihan vähään aikaan takaisin tulossa, mutta en tavoittanut esimiestäni. Pitää huomenna taas yrittää ja eihän tässä nyt mitenkään kiire ole, mutta onhan se reilua sijaisellekin saada hyvissä tieto, että pesti jatkuu.

Tuossa välissä soi puhelin ja tuli juoruiltua noin tunti enkä nyt sitten muista ollenkaan mitä muuta piti kirjoittaa..... Eipä se varmaan mitään tärkeää ollut.....

Palaillaan asiaan Entu rv 14+1