Plussasin, kuukautiset EI VIELÄ myöhässä. Raskaanako?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raskaana kai?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Raskaana kai?

Vieras
Hei!

Kiertoni on 28 päivää, viimeiset kuukautiset alkoivat 18. tammikuuta, ja seuraavien kuuluisi tulla 15. helmikuuta, eli parin päivän päästä.

Eilen illalla kuitenkin tein raskaustestin, ja se näyttää positiivista. Voiko testi näyttää raskauden näin aikaisessa vaiheessa? Viiva ei ollut yhtä tumma kuin kontrolliviiva, mutta aivan selkeä kuitenkin. Testipaketissa lukee, että viivan värin tummuudella ei ole merkitystä, se ei siis vaikuta testitulokseen. Olenko siis ihan oikeasti raskaana? Tein uuden testin pari tuntia myöhemmin, ja tänään aamulla taas uuden. Kaikki testit positiivisia. Testi on merkkiä Sofi One-Step.

Voiko se oikeasti olla muka näin helppoa? Tämä oli ensimmäinen yritys, ja vähän laiskan puoleinen...

Auttakaa! :) Kiitos!

Kyllä mulla näytti 12 päivää ovulaatiosta ihan selvän plussan. Olis ehkä jo aiemmin näyttänyt, mutta en kokeillut. Varsinkin jos et tarkkaan tiedä koska ovulaatio on ollut niin voi näyttää.

Onneksi olkoon! Olet raskaana! Testit ovat nykyään herkkiä. Toisekseen ovulaation ajankohta on voinut olla tässä kierrossa kenties aiemmin. Toki voi olla kaksosetkin tulossa ;)

Kiitos paljon nopeista vastauksista kaikille! Testailin kyllä viime viikollakin, mutta silloin testit näyttivät vielä negatiivista. Onko kuitenkin kemiallinen raskaus myös mahdollinen? Jos mahdollinen, niin kuinka todennäköinen? Niin kuin varmaan huomaattekin, niin olen ensikertalaisena liikkeellä, joten en kaikesta ole selvillä.

[QUOTE="...";28032990]Onneksi olkoon! Olet raskaana! Testit ovat nykyään herkkiä. Toisekseen ovulaation ajankohta on voinut olla tässä kierrossa kenties aiemmin. Toki voi olla kaksosetkin tulossa ;)[/QUOTE]

Mitä tarkoitat sillä, että voi olla kaksoset tulossa? Vai onko se vitsi? Valitan, kun kyselen tyhmiä...

Kiitos paljon nopeista vastauksista kaikille! Testailin kyllä viime viikollakin, mutta silloin testit näyttivät vielä negatiivista. Onko kuitenkin kemiallinen raskaus myös mahdollinen? Jos mahdollinen, niin kuinka todennäköinen? Niin kuin varmaan huomaattekin, niin olen ensikertalaisena liikkeellä, joten en kaikesta ole selvillä.

Kaikki on mahdollista mutta älä mieti sitä nyt.
Jos vuoto alkaa, jokin on mennyt pieleen. Jos ei ala, ota yhteyttä äitiysneuvolaan ja varaa itsellesi sinne aika.

Koita olla stressaamatta ja nauti :)

[QUOTE="Vieras";28033051]Kaikki on mahdollista mutta älä mieti sitä nyt.
Jos vuoto alkaa, jokin on mennyt pieleen. Jos ei ala, ota yhteyttä äitiysneuvolaan ja varaa itsellesi sinne aika.

Koita olla stressaamatta ja nauti :)[/QUOTE]

Mutta olin jossain lukevinani myös jostain "kiinnittymisvuodosta"? Ota nyt näistä sitten selvää. Mutta kuinka kauan tulisi odottaa, ennen kuin otan yhteyttä neuvolaan?

Mutta olin jossain lukevinani myös jostain "kiinnittymisvuodosta"? Ota nyt näistä sitten selvää. Mutta kuinka kauan tulisi odottaa, ennen kuin otan yhteyttä neuvolaan?

Ei kaikilla tule sitä kiinnittymisvuotoa, että älä nyt sen takia ainakaan murehdi.

Mä olen hätähousu ja ottanut aina heti plussattuani yhteyttä neuvolaan. Kyllä ne siellä sitten laskee, koska antavat sulle ekan ajan.

Onneks olkoon :) itselläni näkyi plussa viisi päivää ennen menkkoja

Ja olet näköjään jo pitkällä, eli oikeasti minäkin voin olla oikeasti raskaana? Huhhuh. Tosiaan eilen 10.2. näytti plussaa, menkkojen alku 15.2. Viisi päivää, kuten sinullakin. Tuossa testipaketissa muuten lukee myös, että se saattaa joissain tapauksissa näyttää positiivista seitsemän päivää hedelmöittymisen jälkeen, mutta että parhaimmat tulokset saa paria päivää menkkojen oletetun alun jälkeen. Tarkoittaako se sitä, että NEGATIIVINEN kannattaa varmistaa sillä tavalla, mutta positiivinen on varma, vaikka se näkyisi aiemminkin, eli sen viikon kuluttua hedelmöittymisestä? Minulla oletetusta ovulaatiosta kului eilen juurikin 7-9 päivää...

Ja olet näköjään jo pitkällä, eli oikeasti minäkin voin olla oikeasti raskaana? Huhhuh. Tosiaan eilen 10.2. näytti plussaa, menkkojen alku 15.2. Viisi päivää, kuten sinullakin. Tuossa testipaketissa muuten lukee myös, että se saattaa joissain tapauksissa näyttää positiivista seitsemän päivää hedelmöittymisen jälkeen, mutta että parhaimmat tulokset saa paria päivää menkkojen oletetun alun jälkeen. Tarkoittaako se sitä, että NEGATIIVINEN kannattaa varmistaa sillä tavalla, mutta positiivinen on varma, vaikka se näkyisi aiemminkin, eli sen viikon kuluttua hedelmöittymisestä? Minulla oletetusta ovulaatiosta kului eilen juurikin 7-9 päivää...

Positiivinen on positiivinen ja voi näkyä varhaisessakin vaiheessa. Olet raskaana!

ota heti vaikka huomenna yhteyttä neuvolaan :) siellä selvitetään miten pitkällä raskaus on ja miten edetään :) ja saat näihin sun kysymyksiin ammattilaisen vastauksen. Onnea!

Oikeasti sinäkin voit olla raskaana ;) odottele rauhassa se viikko ja tee uusi testi. Tosin helpommin sanottu kuin tehty. Itse tein 1-2 raskaustestiä päivässä parin vkon ajan :D plussa vain vahvistu päivä päivältä. (Onneksi olin juuri ostanut netistä läjän raskaustestejä, niin ei tarvinnut apteekissa juosta)

Oikeasti sinäkin voit olla raskaana ;) odottele rauhassa se viikko ja tee uusi testi. Tosin helpommin sanottu kuin tehty. Itse tein 1-2 raskaustestiä päivässä parin vkon ajan :D plussa vain vahvistu päivä päivältä. (Onneksi olin juuri ostanut netistä läjän raskaustestejä, niin ei tarvinnut apteekissa juosta)

Heh, mullakin on tuolla vielä 25 kpl testejä, tilasin joskus vuosi sitten niitä netistä, kun alettiin vauvaa suunnitella. Yritys tosin alkoi vasta nyt pari viikkoa sitten... Jos vaikka malttaisin vain kerran päivässä testata. :P Tuo viikon odottaminen ei kuulosta kovin realistiselta. :D

Yhteistyössä