plussia ja miinuksia vauvan saamisesta noin 40 vuotiaana!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
eli mietin että menenkö sterilaatioon vai en. olen 30 vuotias kolmen lapsen äiti. en tavallaan halua enää lapsia mut mietin että kannattaako sterilaatioon mennä vai ei. siksi mietin, että jos hankin iltatähden nelikymppisenä niin mitä plussia ja miinuksia asiaan liittyy?
lapseni olisivat silloin 10-15 vuotiaita.
siis omia kokemuksia kiitos!

Mä olen nyt 40 ja nuorimmainen 2 vuotias. Plussana omalla kohdallani ainakin se että tunnen olevani kypsempi äiti, ajattelen enemmän lapsen parasta kun omaani, talous on turvattu.
Miinuksena
ehkä se että jaksaminen on välillä vähän nollissa...ei ole vireystaso enää samaa kun kymmenen vuotta sitten.

Mutta toki on naisia jotka kypsiä äideiks jo 18 vuotiaina ja nelikymppisiä jotka on täysissä sielun ja ruumiin voimissa. =)

jatkan vielä että muut lapseni ovat nyt 18,17 ja 8 ja eteenkin noista vanhemmista ollut kovasti apua veljen hoidossa ja mielellään veljen kanssa peuhaavat silloin kun ovat kotona.

Kolmeen oli tarkotus meidänkin lapsiluku jäädä ja sterilisaatioo meinasin, onneks en tehnyt sitä. :heart: Päivääkään en ole katunut että "tällä iällä" vielä tein yhden.

En osaa ottaa kantaa itse kysymykseen, mutta kuulostaa aika radikaalilta ehkäisykeinolta noin nuoreksi. Mitä jos muutaman vuoden päästä alatkin katua, eihän sitä nelikymppiseksi tarvitse edes odottaa. Suosittelisin todella käyttämään jotain muuta ehkäisyä, esim. kierukka, ja miettimään sitten myöhemmin onko sterilisaatio vai raskaus se mitä haluat :)

sitä mä mietinkin miten sitä jaksaa??
talous ja omat menot ei asiaan mulla vaikuta, koska ei ne oo nytkään vaikuttanu, mut aina se on mielessä jos sittenkin viel yks. ennemmin en neljättä halua kuin sitten kun nuo kolme on koulussa, tällä hetkellä ei vaan jaksais.

raskaus ja synnytys tietty pelottais j´koska se on silloin tietty pikkasen eri asia, mut onhan täs viel aikaa miettiä ja tarkkaan aion harkita ennen kuin sterilaatioon menen.

Yhteistyössä