P
pms:stä sekaisin
Vieras
Hohhoijaa. Taas on iski miltei kellontarkasti PMS-oireet. Fyysisiä oireita ei ole juuri muita kuin turvonnut olo, mutta henkisellä puolella mennäänkin sitten kuperkeikkaa. Koko elämä ahdistaa ja masentaa, tuntuu että olen tehnyt pelkkiä vääriä valintoja ihan kaiken suhteen. Ihmissuhteet, työ, jopa sisustus, kaikki elämässä on väärin. Suunnittelen taas kerran vakavasti eroa miehestä ja järkeilen miten koko eroprosessi olisi parasta järjestää tavaroiden jaon ym. suhteen. Jos sitten koetan ajatella, että kyseessä on vain PMS, enkä voi pilata sekä omaa että miehen elämää muutaman päivän hormonimyrskyn takia, iskee aina sama ajatus: "Olen ansassa." Miehelle en pysty edes puhumaan näistä asioista - tai yleensä mistään - koska hänen koko läsnäolo kuvottaa ja puistattaa näinä päivinä niin paljon.
Tietysti se hyvä puoli siinä on, ettei tule isommin riideltyä, kun pidän puolitahatonta mykkäkoulua ja haaveilen siitä erosta. Ja joka kuukausi tämä sama homma. Ärsyttävintä on, että tosi usein en edes muista, mistä on kyse, vaan yllätyn aina uudestaan: "Jaahas, minähän olen lakannut rakastamasta tuota miestä. Pitääpä ottaa ero."
Ja siis mainittakoon tähän väliin, että tätä PMS-aikaa lukuunottamatta meillä menee tosi hyvin, enkä todellakaan "selväpäisenä" olisi ottamassa eroa hänestä. Pelottaa vaan, että joskus menen vielä niin sekaisin, että se tulee tehtyä. Lääkkeistä ei tekisi mieli lähteä hakemaan apua, joten onko joku saanut vaivoihinsa helpotusta vitamiineista tai ruokavaliosta tms? Ainakin E-vitamiinia olen kuullut suositeltavan, onko kokemuksia?
Ja siis mainittakoon tähän väliin, että tätä PMS-aikaa lukuunottamatta meillä menee tosi hyvin, enkä todellakaan "selväpäisenä" olisi ottamassa eroa hänestä. Pelottaa vaan, että joskus menen vielä niin sekaisin, että se tulee tehtyä. Lääkkeistä ei tekisi mieli lähteä hakemaan apua, joten onko joku saanut vaivoihinsa helpotusta vitamiineista tai ruokavaliosta tms? Ainakin E-vitamiinia olen kuullut suositeltavan, onko kokemuksia?