Pohdintaa ensivaikutelmasta ja ihmissuhteista :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miä

Vieras
Rupesin miettimään meidän luokkaa ja koulun alkua. Siinä alussa oli tietty porukka jonka kanssa pyörin ja joiden kanssa oletin tulevani toimeen. Nyt en heidän kanssaan ole niin hyvä kaveri. Sitten oli ihmisiä joiden kanssa en ollut niin läheinen. Nyt kun tunnetaan kunnolla niin ne kenestä en alussa niin välittänyt ovat läheisiä kavereita tai ystäviä :D Miä teen hanakasti aina ensivaikutelman perusteella oletuksia että tuon kanssa en tule toimeen, melkein aina olen väärässä. Yleensä ne joista en usko pitäväni ovat niitä joista tutustuttuani pidän todella paljon. Onko muilla näin? =) Miä tulen toimeen kyllä kaikkien kanssa jos on pakko :whistle:

Mulla on todella hyvä ihmistuntemus ja yleensä ensivaikutelma ihmisistä on osoittautunut paikkansapitäväksi. Mulla tuo tuntuma ja ihmistuntemus on kehittynyt osittain lapsuuden kovien koemusten kautta ja nyt myöhemmin työelämässä ihmisten parissa työskennellessä.

Mn ensivaikutelmat kyllä yleensä pitävät paikkaansa.... mutta onneksi olen joskus ollut myös vääräässä esim. parhaimmasta kaveristani jota en sietänyt ollenkaan ensikertaa kun nähtiin... ja nyt siis on niin rakas kaveri.

kyllä voi mennä hyvinkin pieleen... Lukiossa oli yks tyttö joka oli niin "nirppanokan ja ylpeän ja kaiken muun sellasen näkönen että hyi". Satuttiin samaan kouluun myös lukion jälkeen, ja nykyään ollaan parhaita kavereita...Eikä se ole yhtään noita edellä mainittujen piirteiden luonteinen. lisäks sain kuulla, että hän oli pitänyt mua lukiossa älyttömän itsekeskeisenä tyrkkynä, koska mulla oli isot rinnat... :laugh: Enkä mä myöskään ole sellainen, vaikka isot rinnat onkin.

Ja kaiken huippu. Tän kaverin sisko piti mua myös sellasena, koska oli kuullut mun sanovan kaverilleni suklaapatukkaa syödessä, että "rintoihin tää vaan menee"...just niin mun läppä että voi hyvällä omalla tunnolla edes syödä suklaapatukan, mutta tuo otti sen tosissaan ja sit mä olin vielä tyrkympi kuspää :laugh:

Ennakkoluulot voi siis olla aika väärässäkin :D

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Mn ensivaikutelmat kyllä yleensä pitävät paikkaansa.... mutta onneksi olen joskus ollut myös vääräässä esim. parhaimmasta kaveristani jota en sietänyt ollenkaan ensikertaa kun nähtiin... ja nyt siis on niin rakas kaveri.

Miulla kanssa oli yksi luokkakaveri joka vaikutti ensi alkuun raivostuttavalta :snotty: Nyt hän on erittäin rakas ja tärkeä ystävä, 30 vuoden ikäerosta huolimatta :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on todella hyvä ihmistuntemus ja yleensä ensivaikutelma ihmisistä on osoittautunut paikkansapitäväksi. Mulla tuo tuntuma ja ihmistuntemus on kehittynyt osittain lapsuuden kovien koemusten kautta ja nyt myöhemmin työelämässä ihmisten parissa työskennellessä.

Jep. Näin tääläkin.

Minä luotan aikalailla sisäiseen intuitiooni, vaikka olenkin joskus erehtynyt. Onneksi pääosin tosin siten, että ihminen, josta en ehkä aluksi olekaan kovin paljoa pitänyt, onkin ollut tosi ihana.

Yhteistyössä