[QUOTE="vieras";22333912]Lisään vielä, että jos ystävä on oikeasti huonossa kunnossa/pahassa elämäntilanteessa, on häntä tuettava, vaikkei se helppoa olisikaan. Kuka on sanonutkaan, että elämä olisi aina yksinkertaista. Minusta olisi itsekästä olla tukematta/ottamatta yhteyttä vain siksi, että se tuntuu jotenkin vaikealta/epäluontevalta. Sillä ystävällä on kuitenkin tuhat kertaa vaikeampaa, joten ei ole oikein kadota, kun toisella on hätä. Jos ystäväni haluaa puhua joistain vaikeista asioista, kuuntelen aina, vaikka asiat järkyttävätkin. Ajattelen niin, että hän on sentään ne asiat kokenut, minä "vain" kuuntelen ja minusta hädässä ystävä tunnetaan. Tietenkään mielenterveyttään ei saa tuhota kenenkään takia (siitä ei ole ystävällekään apua), omat voimavarat pitää tunnistaa.[/QUOTE]
Kiteytit oikeastaan tuossa lauseessa mun aiemman kirjoitukseni pointin. Mulla on ystäviä, joiden voimavarat ei yksinkertaisesti riitä muiden ihmisten tukemiseen. Mutta en sitä heiltä odotakaan enkä lopeta sen vuoksi ystävyyttä.