pohdintoja anopista.. eikö hän pidä meistä vai mikä voisi olla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miksi me ei kelvata
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miksi me ei kelvata

Vieras
Miehen äiti asuu toisella puolella Suomea ja näemme siis harvoin. Mies ei juurikaan soittele, mutta ottaa yhteyttä useammin kuin äitinsä.
Aina kun tulee käymään täällä päin, viihtyy meillä pari tuntia ja lähtee sitten tapaamaan täällä asuvia ystäviään tai saattaa lähteä ajelemaan takaisin 500 km päähän kotiinsakin yötä vasten, vaikka toki on toivottu että jäisi ja olisi kuin kotonaan.
Ollaan nyt viimeksi nähty heinäkuussa kun olimme lomalla siellä.
Meille syntyi tässä välissä vauva (esikoinen pari vuotias) ja miehen äiti tuli eilen illalla myöhään meille. Meni melkein suorilta kuulumiset vaihdettuaan nukkumaan (todellakin ymmärrettävää kun tuli pitkältä matkalta) ja kertoi että on koko viikko vapaata ja voi olla vaikka useammankin yön. Pyysin häntä ihan erikseen, että olisi ja viihtyisi nyt hetkisen täälläkin.
Aamulla alkoi heti herättyään puhumaan josko menisi kaverinsa luona käymään, ok meni, ja on sillä tiellä vieläkin. Mies soitti illalla äidilleen ja kysyi laittaako saunan päälle ja oli sanonut että oli ollut kuulema minun kanssa puhetta että hän jää sinne yöksi ja tulee huomenna käväsemään vielä meillä ennenkuin lähtee sitten jo takaisin kotiinsa.
Itse pahoitin taas mieleni kun ollaan odotettu pitkästä aikaa käymään ja sitten meillä ei taaskaan kelvannut olla. En tiedä mikä mättää, on jopa joskus jututtanut oven raosta käydessään täällä päin kun ei ole malttanut edes sisällä asti käydä.
Kuitenkin puhuu ja puhuu kuinka tärkeä poikansa on hänelle ja nuo lapsenlapset kaikki kaikessa, mutta ei häntä sitten kuitenkaan tunnu oikein kiinnostavan.
Mies sanoikin, että olisihan tuo voinut pidempään olla ja että ei varmaan sitten pidä hänestä kun aina on niin hoppu.
Tähän asti ollaan oltu kesäisin aina pidempi pätkä siellä, kun kovasti pyytää ja vankuu tulemaan ja olemaan, mutta viimeksikin sai sielläkin päässä huomata, että ei me häntä nähty kuin vilaukselta, mennä viilettää vaan.
En oikein tiedä edes mitä pitäisi ajatella, harmittaa vaan taas tämä.

niinhän tuo pitäisi kysyä, nolottaa vaan jotenkin mennä kysymään. Mielellään kuitenkin kuulisin jos vika vaikka on minussa, mutta kun tullaan tosi hyvin toimeen ja siksi en ymmärräkään miksi ei tahdo meidän kanssa olla.
Ja anoppi on kova puhumaan omista ja muiden asioista ja enempi olen ottanut sellaisen kuuntelijan roolin, mitään riitojakaan meillä ei koskaan ole ollut.
Nytkin katsoi vain koneelta mitä valokuvia lapsista haluaa hänelle lähetettävän ja tiedän että se on sitten taas sitä kovaa puhumista ja kuvien esittelyä lapsenlapsista kavereilleen, mutta siihen se kiinnostus sitten jääkin.
Miehen puolesta harmittaa kun omaa äitiäni näen pari kertaa viikossa ja soitellaan päivittäin ja hänellä tilanne tuollainen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miehen puolesta harmittaa kun omaa äitiäni näen pari kertaa viikossa ja soitellaan päivittäin ja hänellä tilanne tuollainen.

No itse tulen hulluksi jos äiti soittelee päivittäin... että jotkut on ihan tyytyväisiä, eikä sinun kannata murehtia toisten äitisuhteista

Hän on jotenkin sellainen levoton sielu.. Mut tuntuu tosiaan että tuo koskee vain ja ainoastaan meitä (eikä välttämättä meillä oloakaan) kun jos me mennään sinne niin lähtee itse evakkoon että "saadaan olla rauhassa" vaikka ollaan nimenomaan tultu häntä tapaamaan. Kiva meidän vieraalla paikkakunnalla katsella toisiamme viikko toisen asunnossa keskenään ja odottaa josko toinen tulisi edes moikkaamaan (mutta silti on oltava siellä vähintään se viikko vaikka ei häntä nähtäisikään)

kuullostaa juuri samanlaiselta kum mummini oli ja äiti on tämän periny häneltä.. hirvee kiire ja hoppu kokoajan.. niinku adhd..tai jotain.. oon vuosien varrella vasta tajunnu et suku vika... ei kyl minuun oo viel ilmaantunu tää tauti.. toiv pysyy poissa..

kenelläkään vielä kommentteja? tulee kai tänään nyt sitten käväsemään vielä, pitäisikö sana jotain vai annanko olla? Miehen äiti on aika "helposti syttyvä" enkä nyt varsinaisesti pahaa mieltä hänelle halua kuitenkaan

Minun äitini taas on sellainen, että hän ei myöskään juuri pidä yhteyttä eikä soita koskaan takaisin, vaikka olisin yrittänyt tavoitella häntä. Sitten saattaa valittaa siskolleni, että ei ole kuullut minusta mitään.

Ei myöskään käy oikein koskaan ja sitten valittelee, kun lapset on niin etäisiä jne jne. Nytkin pyysin jouluna, että tule ennen vuodenvaihdetta käymään - ei edes soittanut.

Yhteistyössä