Pohdintoja lapsiluvusta, mites muilla?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja catlady
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

catlady

Aktiivinen jäsen
15.05.2004
5 130
0
36
En haluaisi enää synnyttää (ja ponnistaa) , mutta toisaalta haluaisin olla raskaana ja saada vauvan (eli kasvavan lapsen. Rakastan lapsia yhtä paljon, kun vauvoja)... :heart:

Mutta taitaapi nämä kolme riittää, kun oikein tarkkaan miettii...
Mutta kun olen ollut avoin siihen ajatukseen, että jos MIES VIELÄ HALUAA, niin sitten olen valmis siihen ponnistelu-vaiheeseenkin... Sehän nyt todellisuudessa on pienintä ajatellessa uutta tulokasta perheeseen... Pitää miettiä muutakin, kuin "haluan vauvan"...

Mutta siis nämä ajatukset lähti siitä, että mies toi kotiin paperit "miehen sterilisaatiosta"... :o
Tästä on PUHUTTU, mutta aiemmin on lääkärit sanoneet, että noin nuori mies saa etsimällä etsiä kirurgia, joka leikkaa...
Ja nyt oma-lääkärimme sanoi, että varaa vaan keskusteluun ajan... Mies täyttää 27... :snotty:

Yhyy... Eikö meille sitten enää ikinä tule vauvoja... :snotty:

Mitä pohdintoja muilla on LAPSILUVUN suhteen? =)

No sen verran on pohdittu, et ei ne nyt sitten kumminkaan kai ollukkaan tossa. Et josko se kolmaskin sitten joskus. Kun on tunne, et "joku"vielä puuttuu. Ainut vaan, et tuleekohan se tunne vielä sen 5:kin jälkeen... :whistle:

Meillä on 4 lasta, pienin 8vkoa ja mulle tehtiin steril.nyt synnytyksen yhteydessä eli ei pohdintoja tällä erää...On se kyllä huojentavaakin, kun ei tarvi venkslata asiaa enää=)

Meillä ei ole ollut koskaan mitään sen suurempia pohdintoja, ainoastaan se, että toivottavasti saamme paljon lapsia!
Tällä hetkellä meillä on 5 lasta ja toivon kovasti, että tulisin taas raskaaksi.
Lapsia saa tulla vaikka 15. ;)

exä sano aina että "kaks lasta, kolme jos tulee vahinko" ja minä sanoin että minä päätän kuinkam onta lasta tulee ja sinä päätä monellekko sinä oot biologinen isä :)
mun mielestä ihan reilua.

nykyinen sanoo samaa että kaks tulee mutta 7 mä oon aina ajatellu että niistä tulee :D
viimeinen on meijän iltatähti. sen nimi on edwin ja siitä tulee jalkapallostara ja se nukkuu äitin ja isin viekussa.

Sen verran puhuttu että ainakin nyt yksi vielä olis kiva.
Musta olis kiva jos lapsia olis enemänkin kun kaksi, mies on vielä sitä mieltä että katotaan nyt eka jos se toinen tulis.

Mä olen aina haaveillut useasta lapsesta, neljä ois ihana.

Mutta mutta. Meillä on nyt kaksi ihanaa poikaa eikä enempää tule. Yksinkertaisesti en vaan koe voimavarojeni riittävän. Rakastan olla raskaana ja synnyttääkin, mutta se ensimmäinen vuosi on niin rankka mulle. :ashamed:
Niin sitä vaan suunnitelmat muuttuu. En voinut tajuta ollenkaan, mitä lasten kanssa oleminen on, ennen kuin omani sain. Vaikka olen paljon ollut pienten kanssa tekemisissä ihan aina.

Mutta kaksi on oikein hyvä luku. :heart: :heart:

yksi riittää hyvin. kolmistaan olemme lapsen isän kanssa oikein hyvä tiimi, mm.matkustelemme ja harrasteamme kolmistaan paljon. helppo paketti on tämmöinen ja sopii meille;)

Alkuperäinen kirjoittaja paivi76:

Mutta mutta. Meillä on nyt kaksi ihanaa poikaa eikä enempää tule. Yksinkertaisesti en vaan koe voimavarojeni riittävän. Rakastan olla raskaana ja synnyttääkin, mutta se ensimmäinen vuosi on niin rankka mulle. :ashamed:
Niin sitä vaan suunnitelmat muuttuu. En voinut tajuta ollenkaan, mitä lasten kanssa oleminen on, ennen kuin omani sain. Vaikka olen paljon ollut pienten kanssa tekemisissä ihan aina.

pidä muutama v taukoa ja sitten taas=)

Alkuperäinen kirjoittaja ehdotus:
Alkuperäinen kirjoittaja paivi76:

pidä muutama v taukoa ja sitten taas=)

Hyvä vaihtoehto. :)

Mutta kun olen jo niin vanha ja varsinkin mukavuuden haluinen, että kun saan nämä poikaset vähän isommiksi, niin en enää jaksa ryhtyä uudelleen leikkiin. :ashamed:
Haluan lapset mahd. pienellä ikäerolla. Nyt pojilla sitä on 1 v 4 kk. :)

Meillä on tätä uutta raskautta sen verran kauan väännetty hampaat irvessä ja itku kurkussa, että jos tämä lapsi saadaan suunnilleen ehjänä maailmaan, niin meillä ei enää ehkäsyä käytetä. Kolmas saa tulla jos on tullakseen, mikä on kylläkin hyvin epätodennäköistä luomuna. Ja uudestaan ehkäsyn käyttöä alan miettiä sitten, jos kolmas lapsi meille joskus syntyy, tai sitten kun alkaa 40v synttärit lähestyä.

Alkuperäinen kirjoittaja one and only:
yksi riittää hyvin. kolmistaan olemme lapsen isän kanssa oikein hyvä tiimi, mm.matkustelemme ja harrasteamme kolmistaan paljon. helppo paketti on tämmöinen ja sopii meille;)

Tämä on kyllä totta. Meillä esikoinen on jo 4v ja nyt vasta toinen tulossa (vaikeuksia takana ). Kyllä sitä välillä kaiken yrittämisen seassa mietti, että ENTÄ jos ei sittenkään yritettäiskään enää toista... Tyttö on nyt jo sen ikäinen, että mm. extempore kylä-, tai kaupunkireissut onnistuu, mutta sitten kun se pieni on, niin huolehdi aina että onko se syöny, kuivitettu, voiko nyt lähtee.
( Mut meillä nyt kuitenkin toinen lapsi tulossa, se vei voiton )

Kolme on meille sopiva. Kaksi on ja kolmas masussa potkii, joten kesäkuun jälkeen on lapsiluku täynnä. enempää ei varmaan mun kroppa kestäiskään, kun tämäkin on näin tuskainen taival.

Yhteistyössä