Pohjois-Helsingin päivähoitotilanne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja päiväkoti hakusessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

päiväkoti hakusessa

Vieras
Hei!

Onko kenelläkään ajankohtaista tietoa ja kokemusta, millainen tilanne on Pohjois-Helsingin päivähoitoalueella pk-paikkojen suhteen. Olen hakenut jo kesällä lapsille päiväkotipaikkoja (kaksoset) ja vasta joulukuussa pitäisi saada jotain tietää. Tammikuussa 2013 olisi siis edessä hoidon aloitus. Olen nyt selvitellyt myös yksityisen päivähoidon vaihtoehtoja ja sinne saattaisin saada lapset. Miten lähelle kotia olette saaneet lapset hoitoon ja oletteko saaneet hakemaanne päiväkotiin? Miten pian teille on tieto annettu? Mä kyselin viime viikolla viimeksi ja todettiin, että kuukautta ennen tulee tieto. Aiemmin kun kysyin niin ilmoitettiin, että nyt lokakuussa olisivat paikat osoittaneet. Jää vain epäilyttämään, onko mitään paikkoja missään tiedossa. En myöskään haluaisi erottaa kaksosisa ja laittaa eri päiväkoteihin. Meillä tuo yksityinen olisi n.5km päässä kotoa ja nämä kunnalliset muutaman sadan metrin säteellä kotoa...Eniten ehkä hirvittää, että ei saada tältä alueelta lainkaan vaan paikat osoitetaan jostain kauempaa, mikä pidentää työpäiviä ja lasten hoitopäiviä.

Kiitos vastauksista!

Yhteistyössä