Pohjoismainen Dove-tutkimus paljastaa: Kauniit hiukset hivelevät itsetuntoa enemmän kuin muut ulkonäölliset tekijät.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
"Pohjoismainen Dove-tutkimus paljastaa: Kauniit hiukset hivelevät itsetuntoa enemmän kuin muut ulkonäölliset tekijät.

Doven teettämä tuore pohjoismainen tutkimus paljastaa, että sanonta ”Tukka hyvin, kaikki hyvin” pitää suomalaisten kohdalla paikkansa enemmän kuin hyvin. Suomalaisnaiset käyttävät aikaa ja rahaa hiustensa ulkonäköön merkittävästi ruotsalaisia ja tanskalaisia enemmän. Tutkimuksen mukaan kauniita hiuksia pidetään myös itsetunnon kannalta merkittävänä tekijänä – jopa tärkeämpänä kuin onnellisuutta tai muita ulkonäöllisiä ominaisuuksia.

Vaikka 75 % suomalaisnaisista pitää hiuksiaan kauniina, luokittelee peräti 29 % naisista hiuksensa vahingoittuneiksi. Päänvaivaa aiheuttavat mm. kaksihaaraiset latvat, haalennut hiusväri, kuiva päänahka, pörröisyys sekä elottomat hiukset. Yli puolet naisista pyrkii aktiivisesti ylläpitämään hiustensa kuntoa panostamalla laadukkaisiin hiustenhoitotuotteisiin, säännöllisillä kampaamokäynneillä, terveellisellä ruokavaliolla sekä välttämällä liiallista hiustenkäsittelyä.

Hiusvaurioita syntyy mm. päivittäisen muotoilun ja kemiallisen käsittelyn tuloksena. Dove-tutkimuksen mukaan suomalaisnaiset panostavat hiuksiinsa merkittävästi. Siinä missä suomalaisnaisista 29 % käyttää hiustenlaittoon päivittäin yli 20 minuuttia, panostaa ruotsalaisista 10 % ja tanskalaisista 9 % vastaavasti."

Kauniit hiukset hivelevät itsetuntoa

En oikein tiedä, uskoako tuohon. Olen huomannut, että ulkonäöllisesti arvostetaan paljon enemmän kauniita kasvoja tai hyvää kroppaa kuin hiuksia. Ehkä sekin vaikuttaa, että hiuksia voi kuitenkin muokata paljon helpommin kuin vaikkapa kasvonpiirteitä.

Hmm.. Jos mulla on likaiset hiukset, en voi lähteä mihinkään ennen kuin pesen ne, mutta ilman meikkiä voin mennä mihin vain. Vaikka hiukseni eivät kummoiset olekaan, tuntuu että olo on kauniimpi kun ne on puhtaat, naamasta ei niin väliä.

[QUOTE="Mamma italiana";21989834]mà uskon ettà tukka ja kaunis kampaus on naiselle aika tàrkeà juttu[/QUOTE]

Varmasti on, mutta kyllä miehille tuntuu merkitsevän enemmän naisten kroppa ja kasvonpiirteet. Hiuksilla taas ei muuta väliä kuin, että ovat pitkät. :D Siltä tuntuu joskus. Täällä oli kerran galluppi, jossa varmaan 99% palstalaisista piti upeaa kroppaa/kasvoja hiuksia tärkeämpinä.

[QUOTE="vieras";21989875]Varmasti on, mutta kyllä miehille tuntuu merkitsevän enemmän naisten kroppa ja kasvonpiirteet. Hiuksilla taas ei muuta väliä kuin, että ovat pitkät. :D Siltä tuntuu joskus. Täällä oli kerran galluppi, jossa varmaan 99% palstalaisista piti upeaa kroppaa/kasvoja hiuksia tärkeämpinä.[/QUOTE]

mä olen se 1%! upea tukka saa kasvotkin näyttämään paremmilta!

[QUOTE="vieras";21989850]Hmm.. Jos mulla on likaiset hiukset, en voi lähteä mihinkään ennen kuin pesen ne, mutta ilman meikkiä voin mennä mihin vain. Vaikka hiukseni eivät kummoiset olekaan, tuntuu että olo on kauniimpi kun ne on puhtaat, naamasta ei niin väliä.[/QUOTE]

Samoin. Toki naama on kaunis meikittäkin, likaiset hiukset taas on yök. Vaan kyllä mä silti omistaisin ennemmin rumat hiukset kuin rumat kasvot.

Yhteistyössä