Pohjukaissuolihaava mutta en uskalla mennä lääkäriin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uyuy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uyuy

Vieras
Pähkinänkuoressa tilanteeni; jo pari vuotta sitten sain kortisonitablettihoitoa jonkin aikaa, muutamia viikkoja. Olin aamuisin kiireinen ja tuli väkevät tabletit otettua tyhjään vatsaan vaikka korostettu että pitää ottaa aterian kanssa... Lähes heti aloin tuntea navan alla pari senttiä vasemmalle kipua, myös lievempää kipua toisessa suolenmutkassa. Tajusin että tabletit olivat selvästi polttaneet suoleen vekkejä tai haavaumia. Kipuja minulla on ollut noissa samoissa kahdessa kohdissa nyt nämä kaksi vuotta.

Kipuja ei tunnu joka päivä välttämättä. Mutta jos juon vaikkapa alkoholia tai appelsiini-tms. väkevää hedelmämehua kipu tulee terävänä. Minua ei närästä ja voin huoletta syödä kaikenlaisia muita ruokia, usein unohdan koko vaivan, sitten taas juon tai syön jotain väkevää mehua tai otan särkylääkettä pääkipuun tms. ja kipu iskee.

Voinko hoitaa ongelmani pois käsikauppavalmisteilla? En voi mennä lääkäriin koska vain ajatus letkun nielemisestä saa minut kammosta sekaisin. Aikuinen ihminen olen mutta ei mahda mitään.

Ei suun kautta tuon kammon kautta ja pyllyn kautta ei tule mitään kun mulla on endometrioosi ja kiinnikkeitä sen verran ettei siellä letkua heilutella kun isompi hätäkin venyttää tuskallisesti arpikudosta. Mutta se on toinen juttu.

Olen miettinyt että tästä puhuisi lääkärille mutta nehän nauravat pihalle kun sanoo ettei vain yksinkertaisesti suostu tähystykseen. Tuskinpa säälistä mitään happosalpaajakuuriakaan antavat.

Tiedättekö onko vaihtoehto aina tähystys vai onko esim. röntenvaihtoehtoa?

millaisilla lääkäreillä sä olet käynyt? ei niillä ole varaa nauraa potilaalle. Asiallista tietoa saat sieltä, mene lääkäriin...
...IHAN OIKEASTI!Voi tuohon vaivaan olla hoitokin hyvin saatavilla ilman tähystyksiä. Eli suosittelen lääkäriin.

Yhteistyössä