Poika 1-vuotta kastelee sänkynsä joka yö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anneli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nyt tajusitte väärin tuon parin maitopullon idean. Poika on kastellut reilun viikon! VIIME YÖNÄ en saanut rauhoittumaan millään muulla konstilla kuin maidolla. poika ei siis juo tuota määrää normaalisti. Yleensä illalla maito, ja sitten nukkumaan, yöllä peti märkä. Ymmärsiköhän kukaan nyt oikein :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nyt tajusitte väärin tuon parin maitopullon idean. Poika on kastellut reilun viikon! VIIME YÖNÄ en saanut rauhoittumaan millään muulla konstilla kuin maidolla. poika ei siis juo tuota määrää normaalisti. Yleensä illalla maito, ja sitten nukkumaan, yöllä peti märkä. Ymmärsiköhän kukaan nyt oikein :)

Ahaa, okei :)
Anteeksi :ashamed:

Normaalisti herää kerran yössä vielä, siis enne näitä kasteluja. Joskus on riittänyt tutti (yleensä) mutta joskus on saanut hörpyt maitoa rauhoittumiseen. Viime yönä huusi siis hysteerisenä 1,5 tuntia enkä saanut rauhoittumaan kunnolla uudestaan uneen, silloin joi kaksi pulloa ja vihdoin rauhoittui. Liberolta oon kokeillu kahta kokoa, sitä mitä käyttää päivällä ja seuraavaa kokoa. Pamppersia oon kokeillut myös, kahta kokoa, sekä teippiä että housuvaippaa..

Mä taidan ostaa vieläkin isompaa kokoa ja katsoa pysyiskö kuivana. Ja sitten vuorata kunnolla ensi yöksi, kahdella vaipalla. Hyvä kuulla että muillakin on ollut tätä pisu-ongelmaa. luulin jo että on epänormaalin runsasta tuo pissaaminen kun aiemmin ei ole ollut tällaista.

Mulle tuli mieleen, voisiko teidän pojan yöheräily ja huutaminen johtua vatsavaivoista tai vastaavista? Onko syönyt jotakin erikoista tai erityisen paljon esim. sipulia? Mä kiinnittäisin huomiota ruokavalioon.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Solina83:
hmm... ni ei enää välttämättä tartte yösyömisiä. Mutta jos herää keskellä yötä ja itkee paniikissa niin se maitopullo, pari voi auttaa rauhoittumaan ja on silloin varmasti ihan tarpeen.

:o :o Ennemmin huikka tai pari.

Nimenomaan.
Pari maitopulloa yöllä ja sitten ihmetellään kun vaipat ei pidä..

Niinpä... Jospa koittaisi hieman rajoittaa tuota maidon kittaamista, niin kenties ei tarvitse etsiskellä " kaiken imeviä " -vaippoja.

Meillä oli tuota jonkun aikaa keväällä tytöllä, ehkä 1v2kk-1v4kk ikäisenä (vaippa oli siis ihan litilitimärkä ja joskus vaihdoin sen yöllä). Meni ohi ajan kanssa, nyt on vaippa usein ihan kuiva. Oli päivähoidon aloitus ja sen seurauksena aika paljon sairastelua, laitoin sen piikkiin koko homman.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Solina83:
hmm... ni ei enää välttämättä tartte yösyömisiä. Mutta jos herää keskellä yötä ja itkee paniikissa niin se maitopullo, pari voi auttaa rauhoittumaan ja on silloin varmasti ihan tarpeen.

:o :o Ennemmin huikka tai pari.

Nimenomaan.
Pari maitopulloa yöllä ja sitten ihmetellään kun vaipat ei pidä..

Niinpä... Jospa koittaisi hieman rajoittaa tuota maidon kittaamista, niin kenties ei tarvitse etsiskellä " kaiken imeviä " -vaippoja.

Tässä oli kuitenkin kyse yksittäisestä yöstä. Ehkäpä silloin ihan tarpeenkin. Ja jos lapsi itkee yli tunnin yöllä paniikissa niin johan siinä nestettä tarvitseekin.

Eri asia jos tapahtuisi joka yö. Mutta yksittäinen yö on vähän eriasia.

Nostan ketjun kiittääkseni vastanneille =) Lähdin iltavuoroon töihin ja tulin vielä lukemaan ketjun loppuun! Nyt poika nukkuu ainakin toistaiseksi tyytyväisenä ja juuri kokeilin niin vaippa ainakin vielä "pitää". Ostin siis isompia vaippoja kaupasta ja pyysin miehen laittamaan sellaisen pojalle yöksi. Jos vielä falskaa niin kokeilen seuraavaksi tuota tupla-vuorausta! Kiitos teille kaikille jotka ymmärsitte ettei meillä todellakaan litkitä tota maitoo litratolkulla joka yö, vaan viime yö oli tuollainen ja ongelma on jatkunut jo pidempään!

En ihmettele yhtään että peti kastuu kun noin paljon joi nestettä. Niin teki meilläkin. Meillä lapsi nukkuu rauhattomasti esim. jos on nälkäinen. Entä jos vain näki pahoja unia?

olen vuorannut sängyn fleece-peitolla, mutta se ei tunnu auttavan kun yöpuku on kauttaaltaan märkä :( Herää siihen ja joskus nukahtaa uudestaan kun kuivat on vaihdettu päälle joskus taas ei millään :( Joskus olen tosi väsyneenä vaihtanut vain vaipan ja vaatteet ja laittanut kastuneen lakanan päälle fleecen, joka ei ime lakanasta kosteutta. Kamala pyykin määrä.. :/

Voi olla että näki pahaa unta viime yönä, en tiedä. Mutta yleensä ei siis saa tuollaista määrää maitoa yöllä, eikä sitä edes vaadi. Tää petin kastelu on se mistä oon huolissani ja tarviin neuvoja. Joka yö kun peti on märkä, herää. Rauhoittuu joskus paremmin joskus ei millään kun herää märät kuteet päällä :( Voi olla tosiaan että viime yön huuto-sessio johtui esim pahasta unesta mutta ei sitten niin millään rauhoittunut vaikka sai maito-pullon (joka yleensä viimeistään rauhoittaa).... huuto jatkui, kirkui hysteerisesti ja reilun tunnin kuunneltuani, lohdutettuani, siliteltyäni jne... annoin toisen pullon ja rauhoittui. Meillä ei siis litkitä maitoa yleensä enää öisin, viime yö oli poikkeus. Mietin itse vaan että sieluttikohan poikaa kun jouduin taas repimään vaatteet, petivaatteet jne kesken yöunen ja ei sen takia nukahtanut uudestaan. Mutta voi olla tosiaan että näki pahaa untakin :(

Jossain vasta sanottiin, että litra maitoa päivässä on leikki-ikäisellekin ehdottomasti liikaa. 1 vee ei ole enää vauva, eikä tartte yöllä noin paljon maitoa. Se on isompi nyt, joten sitä pissaakin tulee enemmän.

Sikäli tässä auttaa vauvakonstit, että ei muuta kuin vaihdat sen vaipan aina puolilta öin, omalta kannalta helpompi et vaihdat ennen kuin on litimärkä. Ja sit se maito vähemmäksi. Et anna sitä maitoa kuin yhden PIENEN pullollisen max. nyt aluksi ja vähitellen himmaat hörppyihin ja kokonaan pois yömaidosta. Hampaatkin siitä kärsii.

Meen pojalla ei housuvaipat toimineet ollenkaan yöllä, oli sitten isoa tai pientä. Aina falsskas jostakin raosta, vaikkei vaippa kovin märkä ollutkaan. Tavalliset Liberon ja Pampersin teippivaipat taas toimivat kuin unelma.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Jossain vasta sanottiin, että litra maitoa päivässä on leikki-ikäisellekin ehdottomasti liikaa. 1 vee ei ole enää vauva, eikä tartte yöllä noin paljon maitoa. Se on isompi nyt, joten sitä pissaakin tulee enemmän.

Sikäli tässä auttaa vauvakonstit, että ei muuta kuin vaihdat sen vaipan aina puolilta öin, omalta kannalta helpompi et vaihdat ennen kuin on litimärkä. Ja sit se maito vähemmäksi. Et anna sitä maitoa kuin yhden PIENEN pullollisen max. nyt aluksi ja vähitellen himmaat hörppyihin ja kokonaan pois yömaidosta. Hampaatkin siitä kärsii.

Meillä ei normaalisti juoda öisin enää maitoa, joskus tosi harvoin poika "vaatii sen". Yleensä sellaisina öinä kun iltapuuro on jäänyt melkein syömättä ja päivälläkään ei ole suostunut kunnolla syömään (hampaiden tulo on yksi esimerkki). Nyt on syönyt hyvin, joten nälästä ei ollut kyse. Rauhoittumiseen vaati selvästi pullon, koska illalla vielä puuron jälkeen saa maidon ja rauhoittuu sillä nukkumaan, nukkuu sitten koko yön, korkeintaan tutti suuhun kerran yössä. Viime yönä litki siis mielestäni sen vuoksi että heräsi märkään petiin (TAAS) ja en saanut rauhoittumaan mitenkään! Ensin yksi pullo, kun huomaisin että ei rauhoitu muulla konstin, reilun tunnin kuluttua toinen pullo, jolloin nukahti. Apua kaipaan tohon, miksi peti on aina märkä ja yövaatteet samalla kainaloihin asti. Yleensä meillä ei juoda maitoa yöllä, joten kun poika pysyis kuivana, ei heräisi tukalaan oloon, ei tarttis lohdukkeita :( Kiitos vastauksista taas!!

Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Meen pojalla ei housuvaipat toimineet ollenkaan yöllä, oli sitten isoa tai pientä. Aina falsskas jostakin raosta, vaikkei vaippa kovin märkä ollutkaan. Tavalliset Liberon ja Pampersin teippivaipat taas toimivat kuin unelma.

Mä ostin tänään isompia liberon teippivaippoja, äsken oli vielä kuiva kun kävin kokeilemassa. Toivottavasti pitäis meidänkin pojan kuivana niin ei heräisi taas koko peti märkänä ja suivaantuisi siitä niinkuin viime yönä :(

... kuten jo totesin, ei siinä auta kuin vaihtaa se vaippa keskellä yötä ennen kuin on läpimärkä. laita itselle vaikka kello soimaan.

toivottavasti isommat vaipat auttaa. sitä kun on niin vaikea sanoa, voi olla olleet liian pieniä (jolloin imuteho ei riitä) tai liian isoja (jolloin falskaa lahkeesta tai selästä) tai muuten vaan väärä merkki.

olen vuorannut sängyn fleece-peitolla, mutta se ei tunnu auttavan kun yöpuku on kauttaaltaan märkä :( Herää siihen ja joskus nukahtaa uudestaan kun kuivat on vaihdettu päälle joskus taas ei millään :( Joskus olen tosi väsyneenä vaihtanut vain vaipan ja vaatteet ja laittanut kastuneen lakanan päälle fleecen, joka ei ime lakanasta kosteutta. Kamala pyykin määrä.. :/

elä piä pyjamaa ja elä ala yöllä lakananvaihtorumbaan, vaan nappaa viereen ja hoida pyykkihommat aamulla, jaksatte kaikki paremmin eikä poika ainakaan ala stressaamaan tuota asiaa.

Kokeileppa Lidl-ketjun vaippoja. Ovat TODELLA LAADUKKAITA, poikaseni pysyi kuivana ja ovat vielä huokeitakin!!:wave:..tykkäsin varsinkin housuvaipoista.. =)

((muoks)) vaippa sai parhaat arvostelut/pisteet imutehosta ohjelman "kuningaskuluttaja" vaippatesteissä!!

tässäpä vielä erään tyytyväisen käyttäjän(ostajan) kirjoitus netistä bongattuna..

"Meillä oli kans samoja ongelmia. Ne loppui kun ostettiin Lidlistä tuttavan
suosituksesta kokeeksi Cien-merkkisiä vaippoja. Nyt ei oo aamulla sänky märkä, eikä pissatulvaa päivälläkin vaatteissa.

Kaikki on meilläkin vaipoista kokeiltu, mutta yhtä hyvää hinta-laatusuhdetta en oo nähny missään muissa vaipoissa. Mitä on kokeiltu muita, niin tulee ihottumaa, saumat ratkee, täytteet vyöryy pihalle kun vaipan ydin kastuu ja voi Luoja sitä silikonimällin määrää ympäri vaatteita ja asuntoa!!

Kaikista parasta on kuitenkin se, että lapsi itse tykkää vaipasta. Ja miksipä ei tykkäisi, kun on kokenut kaikkien vaippojen hyvät ja huonot puolet. Lidlin vaipat maksaa 7,99/pkt, joten kokeilemalla ei paljon häviä. Jos malli sopii, mutta pissatulva ei lopu uudella merkillä, kokeile sitten seuraavaa kokoa kilojen mukaan"

Toivottavasti sopiva vaippamerkki löytyy ja lapsonen pysyy yön kuivana!!=)

Kiitos vinkeistä! Olin juuri rauhoittelemassa poikaa kun heräsi, varmaan siihen kun menin vaihtamaan vaipan, kun tuntui niin märältä. Ja jippiiiiiiiii, nyt ei tarvittu pulloja =) Aikansa ihan selvästi sitä odotti, mutta sain rauhoittumaan muuten =) Nyt menen itse nukkumaan että jaksan aamulla herätä! Kiitos vastauksista ja neuvoista!!!!

Yhteistyössä