Poika, 1v1kk, ei ole syönyt viikkoon.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Peppi85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Peppi85

Aktiivinen jäsen
28.04.2005
4 115
0
36
Tossa yhdessä ketjussa tästä jo kirjoitinkin, vti todettiin joku kuukausi sitten, pari viikkoa sit loppui antibioottikuuri ja nyt ei oo viikkoon syönyt! Niin, viime to-pe välisenä yönä alkoi vauvarokko korkealla kuumeella. Nyt on terve, mut ruokahalu on kadonnut!!

Siis ne, mitä on tän viikon aikana syönyt niin on syönyt pakottamalla melkeinpä: annos puuroa (monessa osassa), 1,5 hedelmäsosetta, muutama lusikallinen ruokaa, 2-3 keksiä, suklaamuroja. Ja nää kaikki siis tosi monessa osassa. Maitoa juo paljon, ehkä liikaakin, mut tuntuu, et jotain on annettava!

Minä jos joku tiedän, että jotkut lapset vaan syö huonosti (ite pienenä mm.), toi esikoinenkaan ei oo koskaan syönyt isoja määriä, sen kanssa opin, tosin vasta joskus 1v iässä, et syömisistä ei kannata tehdä mitään suuria juttuja, kyllä se syö, kun sillä on nälkä ja näillä ollaan menty kuopuksenkin kanssa. Mut nyt kyllä huolestuttaa, kun ei ole viikkoon syönyt :ashamed:

Mietin, että pitäiskö taas siirtyä tavallisesta maidosta Nanniin, siinä on ainakin enemmän ravinteita yms.? :/

:( valitettavasti en osaa auttaa...ehkä aikanaan alkaa syömään,kunhan kunnolla paranee :hug:
meillä kans nuo muksut niin huonoja syömään että ihmetteln kuinka ne pysyy edes hengissä :| ei oo mitään lempiruokaa,ei mitään sellasta mitä söisivät hyvin :/

Kyllähän ton ikäinen jo osaa ainakin jossain määrin omaa syömistään säädellä tarpeensa mukaan, mut jos huono syöntisyys jatkuu ni mä ainakin kävisin neuvolassa painokontrollissa ettei paino vaan lähde putoamaan turhan paljon ja samallahan saat neuvoja ja tukea neuvolantädiltä.

No, kai se ei sitten oo vielä täysin parantunut... En mä tiiä! Kun mun mielestä tää on jo 4. päivä, kun ei kuumetta enää ole. On toi kiukkuinen, mut johtuu varmaan siitä, kun mitään ei syö |O Kyllä sitä itteäkin alkais kiukuttamaan, jos ruoatta olis. Vähemmästäkin.

Tietääkö joku, saako Sana-solia antaa tuon ikäiselle?

Sitäkin piti vielä sanoa, että ollaan koko ikä käyty painokontrolleissa, kun toi poika on niin pieni!! Paino ja pituus noussut tosi hitaasti. Saatiin lähete Jorviinkin asian takia, allergiatesteihin, siellä ekan kerran todettiin vti.

Senkin takia mietityttää, kun toi on niin kirppu muutenkin :|

Lapsilla saattaa olla tiettyjä vaiheita, milloin he joko syövät tosi hyvin tai sitten ei ollenkaan... Lueskelin tota syömislistaa ja huomasin, että suurin osa niistä on herkkuja...hyvähän se tosin on, että edes jotain syö, mutta onko lapsi sitten kieltäytynyt täysin ihan kunnon ruoasta? Hyvä että puuroa sait menemään. Miten paljon lapsi juo maitoa? Juoko hän sitä niin paljon, että maha täyttyy siitä, ja siksi ei ruoka innosta. Mutta niinkuin kirjoitit, lapsi on kipeä, ja siitä tämä ruokahaluttomuus varmaankin johtuu. Jos lapsi ei ala pikkuhiljaa syömään, sinuna kääntyisin neuvolan/lääkärin puo´leen. hengenvaarallistahan tämä ei kuitenkaan ole, koska lapsi juo ja syö edes vähän. :) voimia sinne. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Maitoa vähemmäksi niin alkaa ruoka maistua!

On tätäkin kokeiltu. Annettu maitoa tosi vähän, mut ei se ruoka siltikään maistu. Suu menee suppuun ja alkaa huitomaan. Jos sitä jollain keinoin suuhun asti saa niin alkaa kauhea räkiminen.

Oli aika, kun joi maitoa yön aikana ihan hirveesti, ihan liikaa, mut silti söi ruokaa hyvin.

no entäs jos on vielä jotenki arka/kipee? että vaikkei kuumetta,niin kuitenki kun on paljon sairastellu ja tottunu olemaan syömättä,niin yksinkertasesti ei ole vielä nälkä tai sitten se maha täyttyy ihan siitä parista lusikallisesta jota ei tee edes mieli :/

ite oon sellanen että kun sairastan niin sitten sairastan rajusti ja sen jälkeen menee pitkään ennenku on ruokahalu normaali. että siinä mielessä tuo 4pvä kuumeetonta oloa ei kuullosta vielä paljolta... mutta ehkä soittaisin neuvolaan just että pääsis asiantuntialta kyseleen :hug:

Noi herkut, mitä on syönyt niin on syönyt, kun ollaan oltu mun mummulla käymässä, se aina tarjoaa keksejä pojille, enkä oo nyt voinut asiaa kieltääkään, kun toinen ei oo syönyt mitään. Kotona ei oo herkkuja saanut, paitsi eilen aamulla noita suklaamuroja.

Hedelmäsosetta sen takia, kun siitä ei ole niin totaalisesti kieltäytynyt, kuin ruoasta.

En osaa oikein määriä sanoa, minkä verran sitä maitoa päivässä menee.

Ihania ihmisiä täällä :) Mulle tulee heti parempi mieli.

Vatsa tuntuu olevan vielä jotenkin sekaisin, tuntuu, että siitä yhdestäkin lusikallisesta tulee kakka. Joskus normaalina, joskus löysempänä. Ehkä se johtuu siitä antibiootista, voiks se laittaa mahan sekaisin niin pitkäksi aikaa?

Hampaita tolla on vasta 4 :o Mä oon jo pitkään luullut, että se niitä tekee, mut ei oo vaan tullut...

Tää on vähän huono neuvo mutta me ollaan kyllä annettu herkkuja jos mikään muu ei oikeasti ole mennyt alas. Kyllä lapsi on sitten tervehdyttyään alkanut syömään muutakin ihan nirsoilematta, mutta onpahan sitä odotellessa saanut energiaa herkuista. Itsekin kipeänä saattaa tehdä mieli vain jotain hyvää, ja tavan ruoka ei maistu ollenkaan, mutta sitten tervehdyttyä sitä oikein kaipaa.

varmaan syy on osin tuo kipeänä olo, mutta tämä meidän samanikäinen lapsi teki siis sen syöntilakon joku aika sitten, koska halus itse syödä. Eli yks kaks ei sitä lusikkaa saanut sinne suuhun, vaan kaiken pitää olla sormin syötävissä

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Tää on vähän huono neuvo mutta me ollaan kyllä annettu herkkuja jos mikään muu ei oikeasti ole mennyt alas. Kyllä lapsi on sitten tervehdyttyään alkanut syömään muutakin ihan nirsoilematta, mutta onpahan sitä odotellessa saanut energiaa herkuista. Itsekin kipeänä saattaa tehdä mieli vain jotain hyvää, ja tavan ruoka ei maistu ollenkaan, mutta sitten tervehdyttyä sitä oikein kaipaa.

No tätä mäkin oon ajatellut :ashamed:

Tuo ei nyt muutenkaan suostu syötettäväksi vaan noi vähäisetkin, mitä on syönyt on ihan ite lusikalla suuhunsa laittanut. Aiemmin on kyllä silleen antanut mun samalla vähän edes auttaa... Nyt on yritetty syöttää (kerran jopa pakottamalla, typerä minä :headwall: ) ja anettu ite syödä, mut ei niin ei.

Anna "sormiruokaa", jos hän tykkäisi syödä niin. Pieniä hedelmäpaloja, leivänpaloja, muroja, pehmeitä kasvisten ja lihan paloja jne. Ja ruuat haaleina, jos vaikka ikenet ovat arat. Maissinaksut voisivat myös maistua?

meillä kun oli pojalla vauvarokko, niin hänellä kesti tuo ruokahalun takaisin tulo 2 viikkoo.. Ja oon kuullut monelta muultakin että ois vähän samanlaista ruokahaluttomuutta pitempään vaikka ois jo "terve" (kuumeeton). Anna kaikkea mitä syö. Pääasia että syö jotain.. Kyllä se siitä pikkuhiljaa palautuu se ruokahalu, kun et tee mitään isoa numeroa syömättömyydestä. vaan yrität kärsivällisesti tarjota niinä normaaleina ruoka-aikoina ruokaa, ja syö mitä syö. Sit voit annella niitä herkkuja myös!! Voimia sinne!! -Jonna-

Kiitos kaikille!

Täytyy sit varmaan vähän enemmän noita herkkuja tarjota, kun kerta niitä syö... Nyt tosin syö tuolla makkarakeittoa, vähäisenlaisesti, mut kuitenkin!

Jospa tää(kin) tästä.

meillä oli samaa.. oli vappuna nuha kuume ekan kerran oli ihan vetelänä ja syöny kun maitoo. sitä sitten jatku noin viikon pientä kuumeilua ja kiukkua.. kas pukkas 3 poskihammasta läpi.. ja eteen viel etuhammas. söi tosi huonosti tosiaan ehkä määrät laskettavissa parissa lusikallisessa per päivä mutta kylmä maito meni alas. :)

nyt alkaa jo syöminen helpottaan meillä.. vatsa vielä tosin löysä, mutta saattaa siis vielä johtua hampaista kun näyttäs lisääkin tulevan.

Yhteistyössä