poika änkyttää!!??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hämmentynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hämmentynyt

Vieras
Meillä reilu 3v poika, joka ihan yhtäkkiä on alkanut änkyttämään. Onko muilla? Mitä olette tehneet? Miten kauan kestänyt? Onko konstia saada loppumaan? Esim. mi mi mi mi mitä sinä te te te te teet. Ja pidemmissä lauseissa vielä enemmän. Joskus ei saa sanottua ollenkaa jotain sanaa.

melä uo 2 ja puol vuotiasrupes kans yhtäkkii änkyttää ja me oltiin ihmeissämme..no ei silli knnity huomio ja anneti pojan rauhassa kertoo asiansa ja 3viikkoo meni ja ei enää änkyttäny

onko teillä kotona sattunu jotain..ero, läheisen sairastuminen tai kuolema jne.. jotkut lapset on niin herkkiä et reagoivat noin..mut se menee ajan kanssa pois..kannattaa ottaa yhteys neuvolaan ja siitä sitten terapiaan jos ei mene itestään ohi

Poika nyt 2v 8kk. Aivan tosi pahasti änkytti, välillä, ja sanoi sit joskus itsekkin: "Hö, mä en osaa enää puhua, sano sä äiti! " Kesti muutamia päiviä, ja sit meni hetkeksi ohi.. Nyt ei ole ollut tuota noin kuukauteen..
Kuuluukohan ikään?!

Alkuperäinen kirjoittaja nipa:
onko teillä kotona sattunu jotain..ero, läheisen sairastuminen tai kuolema jne.. jotkut lapset on niin herkkiä et reagoivat noin..mut se menee ajan kanssa pois..kannattaa ottaa yhteys neuvolaan ja siitä sitten terapiaan jos ei mene itestään ohi

Ei ole tapahtunut muuta kuin muutettiin uuteen kotiin, en tiä voisko johtua siitä..? Inhottava olo pojan puolesta, kun tuskastuu kun ei sanat meinaa tulla. Ihan yhtäkkiä alko..

Alkuperäinen kirjoittaja äiskä:
Poika nyt 2v 8kk. Aivan tosi pahasti änkytti, välillä, ja sanoi sit joskus itsekkin: "Hö, mä en osaa enää puhua, sano sä äiti! " Kesti muutamia päiviä, ja sit meni hetkeksi ohi.. Nyt ei ole ollut tuota noin kuukauteen..
Kuuluukohan ikään?!

Eli pitäis piankin mennä ohi?

Alkuperäinen kirjoittaja hämmentynyt:
Meillä reilu 3v poika, joka ihan yhtäkkiä on alkanut änkyttämään. Onko muilla? Mitä olette tehneet? Miten kauan kestänyt? Onko konstia saada loppumaan? Esim. mi mi mi mi mitä sinä te te te te teet. Ja pidemmissä lauseissa vielä enemmän. Joskus ei saa sanottua ollenkaa jotain sanaa.

HUOM!!! kaivataan lisää tietoa..

huom!!

Neuvolasta osaisivat varmasti auttaa parhaiten,joten soitappa sinne vaikka heti ensiviikolla,tosin ei sen tarvitse mitään vakavaa/pysyvää olla kuitenkaan.Täällä aina vähä ristiriitaista "tietoakin" liikkeellä,joten mä aina tarkistasin neuvolasta kuitenkin.

normaalia sanosin. Meillä kuopus änkytti 2.5-3 vuotiaana, en muista tarkkaa ikää, enkä sitä että kauanko, ehkä noin puolisen vuotta, mutta se loppu yhtä yllättäen ku alkokin.

Sanoja on paljon, mutta ei saa kaikkia sanottua mitä haluais. Näin mä olen sen käsittönyt.

Alkuperäinen kirjoittaja nipa:

Ei ole tapahtunut muuta kuin muutettiin uuteen kotiin, en tiä voisko johtua siitä..? Inhottava olo pojan puolesta, kun tuskastuu kun ei sanat meinaa tulla. Ihan yhtäkkiä alko..

Lapsi voi hyvinkin reagoida muuttoon änkyttämällä. Neuvolalääkäri sanoi että änkytysoireet lapsilla menevät usein ajan myötä ohi kunhan niihin ei liikaa kiinnitetä huomiota, jos jatkuu kuukausia tms niin sitten aletaan tutkia tarkemmin

Yhteistyössä