Poika kertoi äsken ikävän jutun kaveristaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pahamieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Arvasin että tulee taas tälläsiä kommentteja. Mut siis tarkoitin että paha mieli tuli siitä kun tämä poika oli nauranut meidän pojalle. Ja sit myös vähän siitä että meidän poika oli ainut poika ketä hän ei kutsunut synttäreilleen.

älä välitä ikävistä kommenteista. kaikilla kiulukiusaajilla on vanhempansa, joista osaa palstailee täällä, joten meno sen mukaista.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Ikävää tuollainen nauraminen. Mutta jokainen saa kutsua tai olla kutsumatta ketä haluaa. Joskus myös lasten tarinat ei aina ihan ole se koko totuus.

Ei millään pahalla ap:n lasta kohtaan,mutta jos joku tulisi vinkumaan minulta miksi häntä ei kutsutta ja hän haluaa kutsun niin luultavasti nauraisin minäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ikävää tuollainen nauraminen. Mutta jokainen saa kutsua tai olla kutsumatta ketä haluaa. Joskus myös lasten tarinat ei aina ihan ole se koko totuus.

Ei millään pahalla ap:n lasta kohtaan,mutta jos joku tulisi vinkumaan minulta miksi häntä ei kutsutta ja hän haluaa kutsun niin luultavasti nauraisin minäkin.

Just, tässä sitä oikeaa kasvatusta! Missä sanottiin, että poika vinkui yhtään mitään?

kiusiti kiusiti, mitäs sun elämästäsi puuttuu?=D

Ap on parasta vaan koittaa päästä asian yli.. vastaavaa tulee 100% varmuudella tapahtumaan myös myöhemmässä elämässä..
Meillä eskarilainen sai kutsua ketä halusi ja vaadin kutsumaan ne lapset joiden synttäreille hänet oli kutsuttu aikaisemmin samana vuonna jo kohteliaisuuden vuoksi.
Tosin lapsi olisi kutsunut nämä vieraat itsekin ilman muuta, kaikkia ei kutsuttu emmekä kyllä jääneet säälittelemään jos jotakuta ei pyydetty.. jokainen viettäköön juhliaan niin kuin heille parhaiten sopii.. ei aina voi ottaa kaikkia huomioon.
Nauraminen oli epäkohteliasta kun poikasi kyseli kutsun perään.. mutta lasten käytökseen ei voi aina etukäteen vaikuttaa.. ovat tuossa iässä vielä raakileita monessa suhteessa ..

Alkuperäinen kirjoittaja Sara:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja immu:
Alkuperäinen kirjoittaja voi:
vee , taas täällä lässytetään. Jokainen kutsuu just niin monta vierasta kun tahtoo ja piste.

Mutta mitenköhän reagoisit, jos kyseessä olisi oma lapsesi.

on ollutkin niin että on jäänyt kutsutta mutta eihän sitä ole itkenyt enkä minä ole sitä lässyttänyt mammapalstalla tai muuallakaan. Ja seuraava kaveri joka juhli kutsui myös omani ja niin pois päin.
Lopettakaa lässytys.

Oliko lapsesi todellakin ainoa kutsumatta jäänyt? Ymmärrän täysin, että muutama jää kutsumatta , mutta jos jätetään yksi tai kaksi kutsumatta, niin on jo vanhempien empatiakyvyssä vähän korjaamisen varaa. Ja syynä vielä se, että MUN LAPSENI SAA KUTSUA KETÄ HALUAA...

ensinnäkään en edes kysele kuinka monta jäänyt kutsutta ja kuinka monta jäänyt rannalle ruikuttamaan. Mua ei kiinnosta eikä näköjään lastanikaan.
Mulle riittää että pojalla on ystäviä jotka kutsuu synttäreilleen ja poikani kutsuu ystävänsä.
Hänen ei tarvitse kutsua ei-ystäviään tai ei-kavereitaan.
Eikä taas vastaavasti niiden lasten tarvitse kutsua joita he ei koe kavereikseen.
En yhtään ihmettele että jotku jää kutsutta, joidenkin kultamussut eivät todellakaan ole kultamussuja toisten silmissä.
Miettikääs sitäkin lässyttäjät.

ov/huumorimies on taas löytänyt palstalle :)

Vai että nauraisit.
Tod.näk. sinun lapsesi on myös tälläinen toisille nauraja ja ilkkuja.

Ja nyt kun mietitään, jos jätetään yksi kutsumatta "jonka kanssa ei niin paljon olla tekemisissä/ei tulla toimeen" opetetaan lasta siihen, että ahaa..näin onkin, eli jos emme tule toimeen ei tarvitsekkaan. Pitäisi opettaa lasta juuri niin, että hei..vaikka ette tulisikaan toimeen kunnolla niin voisitte yrittää tiedä vaikka kuinka mukavaa tulisi yhteisillä synttäreillä. Lapsi oppii muuten sen, että se kenestä ei tykätä tai jonka kanssa ei toimeen tulla kovin hyvin voidaan teilata pois porukasta yrittämättä mitään ja sama toistuu sitten aikuisuudessa ja kappas kohta ko. lapsi onkin kasvanut aikuiseksi jolla ei ole yhtään ystävää.

Alkuperäinen kirjoittaja nakku:
Arvasin että tulee taas tälläsiä kommentteja. Mut siis tarkoitin että paha mieli tuli siitä kun tämä poika oli nauranut meidän pojalle. Ja sit myös vähän siitä että meidän poika oli ainut poika ketä hän ei kutsunut synttäreilleen.

älä välitä ikävistä kommenteista. kaikilla kiulukiusaajilla on vanhempansa, joista osaa palstailee täällä, joten meno sen mukaista.

näin se menee. monesti nämä kiusaamis jutut lähtee juuri kotoa. jotain kiusaajien vanhemmilla yleensä hampaankolossa kiusatun vanhempia kohtaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hmph:
Alkuperäinen kirjoittaja talvikeiju pakkashangella:
Alkuperäinen kirjoittaja hmph:
Alkuperäinen kirjoittaja talvikeiju pakkashangella:
te jotka nyt olette vankasti sitä mieltä, että kaikki pitää kutsua. niin jos teillä on bileet, niin kutsutko ihan oikeesti kaikki naapurit. eikö se ole sama asia, että jos on vaikka kuusi naapuria, ja neljät naapurit kutsut, niin sun pitää kutsua ne loputkin kaksi, vaikka ette tulis toimeen keskenänne.

Tämä on ihan eri asia!

Lapsi on hauras, lapsen itsetunto romuttuu ihan älyttömän herkästi. Se, että naapurin kyylä-Pirjolta jää kutsu saamatta, on täysin v. eri asia. :headwall:
no ei ole eriasia, mä kun en ymmärrä, miksi lapsen olis pakko kutsua synttäreilleen sellainen lapsi, jonka kanssa ei tahdo olla. ja vain sen takia, ettei tälle lapselle tule pahamieli, viis siitä, että sille synttärin juhlijalle voi tulla paha mieli kun on pakko kutsua mukaan sellainen lapsi, jonka kans ei asiat synkkaa keskenään

Yleensä se yksi ainoa kutsutta jäänyt jää paitsi myös muista kutsuista, koska se kielii jo siitä, että sitä kiusataan koulussa! Siksi jätetään myös muuta porukkaa kutsuilta pois. PISTE!
Näin me menetellään täällä, ei me kutsuta koskaan 5:ttä kaveria enempää porukkaa syndeille.

meillä myös näin sanon pojalle että 5 parasta kamua saa kutsua ja piste.

Vai että nauraisit.
Tod.näk. sinun lapsesi on myös tälläinen toisille nauraja ja ilkkuja.

Ihan samalla varmuudella kun sun poikasi on samanlainen ruikuttaja ja märehtiä

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Aikuisten pitäisi ymmärtää, että joko kutsutaan kaikki, tai pari tärkeintä ystävää. Olen pitänyt nyrkkisääntönä, että alle puolet ei saa jäädä kutsumatta.

Juuri näin. Aika, miten sen nyt sanoisi, tilannetajun puutetta ja helvetin tahditonta.

Poikani on saanut kutsut muiden poikien synttäreille, myös muutaman tytön synttäreille.

Poika taitaa olla aika herkkä tyyppi. Tällainen asia voi jäädä kaivelemaan vuosiksi sinne mielen syövereihin ja vielä aikuisenakin pulpahtaa pinnalle.
Itse tiedän sanoa kokemuksen syvällä rintaäänellä, koettuani vuosien kouluhelvetin.
Minua kiusattiin koko peruskoulun ajan ja sama meno jatkui vielä senkin jälkeen muissa kouluissa. Olen ns. helppo uhri.
Siksi mulle on punainen vaate tällaiset keskustelut, pitäisi jättäytyä vaan pois, mutta kun haluttaa vaan puolustaa vääryyttä kokeneita.

Minä jankkaan ja jankkaan, mutta minusta on edelleenkin aivan v'tun väärin tuollainen syrjiminen ja v'tuttaa vielä enemmän vanhemmat, joiden mielestä se on ok.

En edelleenkään pakota väkisin kutsumaan kaikki, vaan rajaamaan kutsuvieraat niin, ettei yksinäinen jää tuntemaan itseään ulkopuoliseksi ja ainoaksi jota ei kutsuttu.
Mikä hemmetti siinä on niin vaikeaa tajuta?????

Alkuperäinen kirjoittaja jup:
Alkuperäinen kirjoittaja Sara:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja immu:
Alkuperäinen kirjoittaja voi:
vee , taas täällä lässytetään. Jokainen kutsuu just niin monta vierasta kun tahtoo ja piste.

Mutta mitenköhän reagoisit, jos kyseessä olisi oma lapsesi.

on ollutkin niin että on jäänyt kutsutta mutta eihän sitä ole itkenyt enkä minä ole sitä lässyttänyt mammapalstalla tai muuallakaan. Ja seuraava kaveri joka juhli kutsui myös omani ja niin pois päin.
Lopettakaa lässytys.

Oliko lapsesi todellakin ainoa kutsumatta jäänyt? Ymmärrän täysin, että muutama jää kutsumatta , mutta jos jätetään yksi tai kaksi kutsumatta, niin on jo vanhempien empatiakyvyssä vähän korjaamisen varaa. Ja syynä vielä se, että MUN LAPSENI SAA KUTSUA KETÄ HALUAA...

ensinnäkään en edes kysele kuinka monta jäänyt kutsutta ja kuinka monta jäänyt rannalle ruikuttamaan. Mua ei kiinnosta eikä näköjään lastanikaan.
Mulle riittää että pojalla on ystäviä jotka kutsuu synttäreilleen ja poikani kutsuu ystävänsä.
Hänen ei tarvitse kutsua ei-ystäviään tai ei-kavereitaan.
Eikä taas vastaavasti niiden lasten tarvitse kutsua joita he ei koe kavereikseen.
En yhtään ihmettele että jotku jää kutsutta, joidenkin kultamussut eivät todellakaan ole kultamussuja toisten silmissä.
Miettikääs sitäkin lässyttäjät.

No ihmiset näköjään ajattelee asioista eri lailla. Mä todellakin otan huomioon toisten lapset sen verran, etten jätä sitä yhtä ainoaa ulkopuolelle. Tee sä niin kuin haluat.
Tuskin kenenkään kultamussu on kultamussu kaikkien silmissä...

Alkuperäinen kirjoittaja hnph:
Poikani on saanut kutsut muiden poikien synttäreille, myös muutaman tytön synttäreille.

Poika taitaa olla aika herkkä tyyppi. Tällainen asia voi jäädä kaivelemaan vuosiksi sinne mielen syövereihin ja vielä aikuisenakin pulpahtaa pinnalle.
Itse tiedän sanoa kokemuksen syvällä rintaäänellä, koettuani vuosien kouluhelvetin.
Minua kiusattiin koko peruskoulun ajan ja sama meno jatkui vielä senkin jälkeen muissa kouluissa. Olen ns. helppo uhri.
Siksi mulle on punainen vaate tällaiset keskustelut, pitäisi jättäytyä vaan pois, mutta kun haluttaa vaan puolustaa vääryyttä kokeneita.

Minä jankkaan ja jankkaan, mutta minusta on edelleenkin aivan v'tun väärin tuollainen syrjiminen ja v'tuttaa vielä enemmän vanhemmat, joiden mielestä se on ok.

En edelleenkään pakota väkisin kutsumaan kaikki, vaan rajaamaan kutsuvieraat niin, ettei yksinäinen jää tuntemaan itseään ulkopuoliseksi ja ainoaksi jota ei kutsuttu.
Mikä hemmetti siinä on niin vaikeaa tajuta?????

Peeeesi

no mitä sinä valitat, kun kuitenkin saa kutsuja. ei kaikkien kanssa tarvii olla kaveri vaikka sovussa eskarissa leikkivätkin.

Alkuperäinen kirjoittaja nakku:

Niinpä :(
Munki mielestä toi on jo koulukiusaamista. Ottaisin vähintäänkin yhteyttä eskariopeen, jotta lapset voisivat yhdessä miettiä vastaavanlaisia tilanteita ja pelisääntöjä, sillä synttäreitä varmasti tulee myös tulevaisuudessa. Se olin minä, joka ehdotti vanhemmille soittamista. Ei se mitään vinkumista ole, jos kertoo tuosta nauramisesta! Kyllä siinä joku muu vinkuu, kun koulukiusattu tulee pyssyn kanssa kouluun. Onhan näitä tapauksia valitettavasti ollut :ashamed: En ymmärrä, miksi jotkut vanhemmat ei halua puuttua koulukiusaamiseen, vaikka se olisi pienten koululaisten kanssa vielä suht. helppoa.

Tuosta toisen lapsen nauramisesta tuli mieleen että jospa se toinen lapsi ei ole osannut tai halunnut mitenkään selitellä kutsuttujen valintaperusteita ja siksi on vain hymyillyt tai naurahtanut, vaikeassa tilanteessa ihminen voi käyttäytyä oudosti. Ja saattaisin itse suhtautua vähän varauksella siihen nauramiseenkin, että onkohan lapsi tosiaan nauranut ilkeämielisesti vai onko pettyneestä vain vaikuttanut siltä.

Tulee mieleen kun eräs tuttu puhui todella loukkaantuneena toisesta tuttavastamme että "Se tuli kaupungilla vastaan eikä ollut tuntevinaankaan, kääntyi vaan mielenosoituksellisesti katsomaan toiseen suuntaan kun ohitimme toisemme". Ja todellisuudessa tämä toinen ei ollut huomannnut koko ihmistä, joten oli vaan sattumalta katsonut eri suuntaan.

Oman lapseni puheitten perusteella hän ja tämä synttäripoika ovat kavereita keskenään. Leikkivät eskarissa jne. Joten senkin takia outoa tää kutsumatta jättäminen.
Ovatko oikeasti kavereita vai kavereita vain siksi, että eskarissa pitää leikkiä kaikkien kanssa? Mitä olen viime aikoina palstaakin lukenut, niin musta tuntuu joskus, että ne lasten kaverit on kavereita pääasiassa siksi, että niin käsketään. Tai jos ei suoraan käsketä, niin edellytetään. Ja sitten, kun ei ole kukaan käskemässä, niin ei ollakaan kavereita. Onko poikasi käynyt tämän kaverin kotona leikkimässä tai onko kaveri ollut teillä leikkimässä? Leikkivätkö viikonloppuisin yhdessä ulkona?

Vaikka nyt tuntuukin varmasti sekä pojasta että susta äitinä pahalta, niin loppujen lopuksi on parempi, jos ei edes kuulu kiusaajien porukkaan. Mä olen joskus noille omilleni sanonut ihan suoraan, että kiusaajaporukan kanssa ei tarvitse ruveta ollenkaan kaveeraamaan.

Yhteistyössä