Poika kohta 4v ja painoa vaan vähän reilu 13kg :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sobreviviente"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sobreviviente"

Vieras
Meidän poika täyttää ensikuussa 4v. On aina ollut huono syömään, leikkii paljon ja kasvaa kovaa vauhtia mutta pituus junnaa tosi hitaasti ylöspäin. Vuosi sitten neuvolassa mainitsin jo asiasta mutta neuvolakäyntejä sanoi kun pituutta on tullut noin paljon niin sillä painolla ei niin merkitystä ole. Nyt poika on vähän reilu 94cm pitkä ja painaa 13.1kg. Onko täällä muita joilla lapsi kasvaa miinuskäyrillä painon suhteen?

Onpas pikkuinen poika! Mutta ihan normaalipainoinen silti lasten painoindeksin mukaan. Jos jostain, niin pituudesta olisin huolissani. Oletteko te vanhemmat lyhyitä?

Meidän lapsi oli tuon mittainen 2-vuotisneuvolassa, painoi kilon enemmän. 4-vuotiaana pituutta oli jo 112 cm.

Mun pian 10 v poika painaa 22 kiloa, että hyvin pikkuinen hänkin, ollut aina "alipainoinen"painoa seurailtu mutta kun poika kasvaa omaa tahtiaan, kehittyy ja pn terve, rei oo tarvinnu olla huolissaan. Itsekin olin lapsena aina ihan luuranko, eli peritty ruumiinrakenne. Myös aikuinen poikani on langanlaiha, muut lapseni ns. Normaalipainoisia, yksi jopa pulska. Tällä haluan sanoa että jokainen on vaan erilainen eikä mitään syytä tai vikas välttämättä ole. Pääasia että terve lapsi.

Minun raskautta seurattiin kun virtaukset oli jotenkin heikkoja ja epäiltiin ettei poika saanut tarpeeksi ravintoa. Synnytys käynnistettiin ja poika syntyi 39+0 ja tuolloin painoa oli N. 2840g ja pituutta n.45cm. Aina siis ollut ikäisiään pienempi ja pituutta tullut painoa nähden reilummin aina. Itse olen 168/60 ja mies 172/84 minun suvussa tosin pituuteen nähden vanhemmat ja isovanhemmat ja sisarukset pitkiä kun taas miehen puolelta minuakin lyhyempiä.

Meillä 4v poika, täytti joulukuulla 4v. Neuvolassa ei vielä käyty, mutta oman punnituksen mukaan painoa 15kg, pituudesta en tiedä, yli 100cm kuitenkin.
Paino mennyt aina -1 käyrää. Neuvolassa joskus asiaa terkkari seurannut, mutta lastenlääkäri sanonut vaan, että ainahan tuo ollut pitkä ja hoikka poika, ei hätää.
Huono ollut aina syömään, tuntuu , että kasvu menee sitten vaan pituuteen.

kuullostaa. Meidän keskimmäinen on 5vuotias ja painaa vajaa 14kg. hienosti kasvaa omalla käyrällä. on kyllä malliltaan hyvin kapea ja hoikka, kun taas nuorempi joka ihan kohta 4v painaa n. 15kg. hän taas on malliltaan normaali pikku pampula :) kaikki erilaisia, turhaan sitä alkaa muihin vertailemaan omaa lasta.

[QUOTE="vieras.";29440857]Onpas pikkuinen poika! Mutta ihan normaalipainoinen silti lasten painoindeksin mukaan. Jos jostain, niin pituudesta olisin huolissani. Oletteko te vanhemmat lyhyitä?

Meidän lapsi oli tuon mittainen 2-vuotisneuvolassa, painoi kilon enemmän. 4-vuotiaana pituutta oli jo 112 cm.[/QUOTE]

Mun 5,5v on nyt tuon 112cm joten on tosi yksilöllistä tuo pituuskasvu. Jos neuvolassa ei ole asiasta huolestuttu niin tuskin kannattaa murehtia. Lähinnähän sitä seurataan että kasvu on tasaista eikä tule notkahduksia. Muuten menevät omilla käyrillään. Toiset ovat lyhyempiä kuin toiset.

Yhteistyössä