poika oli yöllä kuuma kun kekäle ja lämpöä 37,2!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jybis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jybis

Aktiivinen jäsen
18.12.2006
9 237
0
36
meillä meni viimeyö ihan pipariks |O
poika hengitti jotenkin raskaasti,ihan ku olis vaan puhkunu ilmaa ulospäin,otin kaikki vaatteet pois ja laitoin nukkumaan pelkässä vaipassa.
Pää oli ihan tuli kuuma,samoin koko muukin kroppa.korvamittarilla lämpöä 37,2 vaikka yleensä,siis "terveenä" se näyttää jotain 36 astetta.
sitten vetäs mustat vesikakat :x

annoin panadolia sen maksimimäärän,sitten nukahti mutta oli silti kuuma kun mikä.
oli toissayön mummolassa kun ite olin töissä,sillon ei kuulema mitään ollu.

ikää pojalla kohta vuosi.onko nyt jotain paskakuumetautia liikkeella?vai onko toi hampaiden puhekamisesta johtuvaa? :ashamed:
herättiin vasta 11 aikaan ja nyt poika taas nukkumassa :whistle:

Aika jännä, että niin kuumalta tuntui ja tuo lämpö on lapselle tosi vähäistä lämpöä, ei edes kuumetta. Lapsella saa olla 38,5 kuumetta, ennenkuin tarvii antaa lääkettä. Mittari ehkä näytti väärin. :o Hampaiden puhkeaminen voi aiheutta pientä lämmönnousua ja nuhaista oloa myös ripulia meillä on aiheuttanut, vaikuttaa hampaista johtuvaksi. Jaksuja!

mä just mietin että kun nuo korvamittarit on vähän mitä on,siis kun ei näe sinne korvaan samalla kun mittaa.että hyvin on voinu tulla se lukema väärin.

ja poika oli tosiaan ihan ihmeellisen kuuma,tai semmonen "ei normaali" lämpönen.
meillä on jossain se ihan perinteinen kuumemittari,pitää kaivaa esille.

vois ne hampaat kyllä kohta rupee puhkeemaan,poika on tehny niitä jo useamman kuukauden,nyt on vasta 2 puhjennu

Meillä oli 37,7 oli la ja vatsa kyllä toimi normisti, su laskenu kuume mutta kulin liikkeellä on sitä nuhakuume jälkitautina rippe/oksuyhdistelmä.. onnea vaan ja muista nesteytyksestä huolehtia :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
mä just mietin että kun nuo korvamittarit on vähän mitä on,siis kun ei näe sinne korvaan samalla kun mittaa.että hyvin on voinu tulla se lukema väärin.

ja poika oli tosiaan ihan ihmeellisen kuuma,tai semmonen "ei normaali" lämpönen.

vois ne hampaat kyllä kohta rupee puhkeemaan,poika on tehny niitä jo useamman kuukauden,nyt on vasta 2 puhjennu

mä jätin korvamittarit aikoja sitten kun en luottanut siihen.näytti aina mitä sattui...

Alkuperäinen kirjoittaja seropi:

mä jätin korvamittarit aikoja sitten kun en luottanut siihen.näytti aina mitä sattui...

joo niin taidan jättää minäkin.iteltään on helppo mitata oikein mutta toiselta en osaa.
oma lämpö tulee ihan oikein,vähän alle 37 mutta pojalla näytti kaikkea 34asteen ja 38 väliltä :laugh:

äsken mittasin kainalo mittarilla ja se näytti 38,5 :o
tää on pojan eka kuume,mitä mä teeeeeeeennn |O panadoli annettu,toinen itkee ja huutaa..tyynnyttelenkö vaiko päivystykseen?

Ota rauhallisesti. Ei heti päivystykseen, jos lapsi hengittää ja pissaa, odottelet rauhassa ja annat parasetamolia vaan. Kuumeen mittaaminen on hankalaa, pyllystä otetu vanhanaikaisella mittarilla lienee luotettavin menetelmä. Juota lasta! Suun kautta annettu parasetamoli (mikstuura) auttaa peräpuikkoja paremmin.

tää on pojan eka kuume,mitä mä teeeeeeeennn |O panadoli annettu,toinen itkee ja huutaa..tyynnyttelenkö vaiko päivystykseen?

Hae apteekista burana suppoja. Meillä ei ainakaan panadoli tahtonut auttaa.

Ei kun sä tarkkailet vaan ja annat sitä panadolia.Ne nauraa sut ulos päivystyksestä :( ei oo vakavaa,,sitte vasta jos lapsi aivan lurpsahtaa(ei jaksa itkeäkkään ja on aivan veltto ja voimaton) taikka kuume nousee 39,9 tietämille. Kauheeta toi on ekan lapsen kanssa,muistan kyllä.Joka asiasta paniikki,mutta kokemuksesta voin nyt sanoo että rauhotu ja anna juotavaa/syötävää yms. normaalisti.Saattaapi olla ihan ne hampaat jotka tekee ja silloin ei suostu ees syömään,mutta juo kyllä.ja viilentävä purulelu on oikein hyvä,taikka semmonen pururengas.

Alkuperäinen kirjoittaja Nipsuliina:

Lääkäri sano että mieluiten suun kautta,noi supot on vähän huonompia!eli nestemäinen panadol taikka lääkärin reseptillä pronaxenia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Lääkäri sano että mieluiten suun kautta,noi supot on vähän huonompia!eli nestemäinen panadol taikka lääkärin reseptillä pronaxenia.

Minulle taas lääkäri sanoi, että suppo vaikuttaa nopeampaa... tiiä sitten kuka on oikeassa. :snotty: :whistle:

*muoks* ja pronaxenia ei saa antaa alle vuoden ikäiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Minulle taas lääkäri sanoi, että suppo vaikuttaa nopeampaa... tiiä sitten kuka on oikeassa. :snotty: :whistle:

*muoks* ja pronaxenia ei saa antaa alle vuoden ikäiselle.

nopeempaa joo,mutta huonommin.

Yhteistyössä