Poika on itkenyt klo 19 saakka..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mii

Vieras
Mikähän sille yht'äkkiä tuli..?
On ollut nauravainen koko päivän ja yht'äkkiä tossa klo 19 aloitti itkun, haki tutin ja aloitti sylissä kynhäämisen.. aattelin et on vain väsynyt ja koitin tarjota iltapalaa. Ei suostunut syömään, joi vain mukillisen maitoa ja meni petiin itkien.
Poika nukahti melko nopeesti, heräsi alle 30 min päästä taas itkien.. taas nukutettiin ja meni vartti kun heräsi taas itkemään suureen ääneen.
Nyt on heräillyt n. 30 minuutin välein, aina suureen ääneen itkien ja on siis ollut 19.30 saakka sängyssä joten luulisi jo pääsevän ns. syvään uneen missä ei ihan pikkujuttuihin herää..
Kai sitä siis sattuu jonnekin, mutta mikä voi alkaa noin vain salamana taivaalta?
Leikki tosiaan kiltisti olohuoneessa, luki kirjaa.. yhtäkkiä heitti kirjan lattialle ja tuli syliin itkemään ja halusi tutin suuhun..
Ikää alle 1½v vielä joten turha kysyä mihin sattuu tai mikä vaivaa..

Mitä mä voisin tehdä sen kanssa että rauhottuisi nyt nukkumaan?

onko siulla ergoa tai kantoliinaa? jos on niin laita poika semmoseen. meillä ainaki neiti niin rauhottuu. jos pienellä koskeepi massuun? tai hampaat on tulossa? tai väsykärtyä ja ei vaan osaa rauhottua niin että nukahtais kunnolla... :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Anna särkylääkettä, oikein kunnon annos (siis pojan ikään ja painoon suhteutettuna toki).

Mutta uskaltaako peittää oireet, ennen kuin tietää mistä on kipeä?

Kyllä mä olen uskaltanut. Aamulla sitten lääkäriin, lääkkeiden kanssa saa nukuttua tämän yön.
Meillä syy on useimmiten ollut korvatulehdus, tuossa iässä ehkä poskihampaan tai kulmahampaan puhkeaminenkin. Tyttö myös joskus heräsi 15-30 min välein itkemään, kunnes sitten oksensi oikein kunnolla, ja itku loppui siihen.

Ei ole kantoliinaa tai mitään vastaavaa.. sylissä olen hyssytellyt uneen.. hampaita kylläkin tekee jälleen mutta ei ne koskaan ole näin kipeitä ollut ja niitä on jo melkein koko suu täys..
Väsykärttyä mäkin ensin ajattelin, mut klo 19.30 meni jo petiin, luulis rauhoittuvan.. ja miten se kärtty alkoi kuin veitsellä leikaten?

Ja särkylääkettä voin toki antaa, mutta mikä ihmeen särky voi alkaa näin?!

Meillä poika 1+ ja välillä noita itkuaikoja on ollut.Supon olen antanut ja aina on auttanut.Hampaita pukkaa ja jokainen on synnytetty tuskalla ja itkulla :/
Parempikin lääke,siis nopeammin tehoava on olemas,mut meillä nuo supot on riittänyt.

voi olla kipeenä siltä toi vähän kuulostaa.Ainakin meidän neiti on ihan samanlainen jos on tulossa kipeäksi tai on esim. korvatulehdus tai maha kipeä.Tarkkaile ja mittaa kuume ja anna lääkettä jos ei muuten rauhoitu.

..ja pojalla on ollut jo 3 korvatulehdusta 5kk sisään, koskaan ei ole vielä näin alkanut vaan on ollut tukkoinen ja kärttyinen, ruokahaluton/pahoinvoiva.. nyt on ollut iloinen ja syönyt hyvin ja sitten yhtäkkiä lensi kirja maahan ja alkoi loputon itku =/

Mahakipuunkaan ei varmaan ole oikein muita apuja kuin ne supot..? Kun korvatulehdusten aikaan selvästi auttoi sängynpäädyn kohottaminen ja nuhaisena auttaa ilman kosteuttaminen.. mutta vatsakipuihin ei varmaan ole mitään kikkakolmosia..?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei ole kantoliinaa tai mitään vastaavaa.. sylissä olen hyssytellyt uneen.. hampaita kylläkin tekee jälleen mutta ei ne koskaan ole näin kipeitä ollut ja niitä on jo melkein koko suu täys..
Väsykärttyä mäkin ensin ajattelin, mut klo 19.30 meni jo petiin, luulis rauhoittuvan.. ja miten se kärtty alkoi kuin veitsellä leikaten?

Ja särkylääkettä voin toki antaa, mutta mikä ihmeen särky voi alkaa näin?!

Meillä ei tyttö itkenyt hampaita ikinä, mutta sitten ne poskarit en meinannut millään uskoa että niistä, mutta ne oli tosiaan työntakana. Jos on tosiaan tulossa hampaita ja varsinkin poskareita niin 99% varmuudella johtuu niistä, anna särkylääkettä.

Poskihampaat on jo, mutta yks kulmahammas koittaa parhaillaan tulla läpi.. punanen ja turvoksissa, ei anna katsoa suuhun.. mutta epäilen että hammaskipu alkaisi näin salamana järkyttävällä huudolla....?

Meillä kulmahampaat oli pahimmat. Olin jo lääkäriin viemässä, kun tajusin, että hampaat ne vaan on tulossa. Muut hampaat olivat jo tulleet aiemmin ja kulmahampaat vasta viimeisenä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Poskihampaat on jo, mutta yks kulmahammas koittaa parhaillaan tulla läpi.. punanen ja turvoksissa, ei anna katsoa suuhun.. mutta epäilen että hammaskipu alkaisi näin salamana järkyttävällä huudolla....?

Minä annan särkylääkkeen,olipa se nyt mikä tahansa kipu.

Meillä alkaa pojalla vieläkin, 6v, korvatulehdus tosi rajuna....Viimeks kun oli ,hain päiväkodista ja tunnin päästä itki jo kamalasti korvaa ja sanoi että ei päiväk. tuntunut vielä mitään...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä kulmahampaat oli pahimmat. Olin jo lääkäriin viemässä, kun tajusin, että hampaat ne vaan on tulossa. Muut hampaat olivat jo tulleet aiemmin ja kulmahampaat vasta viimeisenä.

Meillä samassa järjestyksessä näköjään tulevat.. mutta edelleen jaksaisin epäillä et hammaskipu alkaisi näin yllättäen..? Luulisi sen jo päivällä vähän kipuilleen ja vaikka sitten iltaa kohden yltyneen.. mutta kun huuto alkoi sadasosasekunnissa siitä kun luki tyytyväisenä kirjaa..

No, minäpä teen niin että seuraavan kerran kun herää niin pistän supon takapuoleen.. ja aamulla katson tilanteen ja varaan ajan lääkäriin jos vieläkin elämä näyttää olevan näin rankkaa kun tänä yönä..

Alkuperäinen kirjoittaja Kuule:
huomasikko nää mitä kirjaa luki; oisko pelästynny jotain? Tai niska menny jumiin lukiessa?

Huomasin, luki "värit kirjaa" eli sellasta vauvakirjaa missä on yhdellä sivulla punaisia asioita, seuraavalla sinisiä jne.. eli tuskinpa pelästyi esim. punaisen mansikan kuvaakaan =/

En tiedä.. kummalta tuntuu.. mut tosiaan pojalla on ollut noita korvatulehduksia tiuhaan joten lääkäriin mennään jos aamulla vielä itkut jatkuu..

Yhteistyössä