Poika vähä huuteli kaupassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HÄVETTI
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HÄVETTI

Vieras
Ensin poika huusi muutaman kerran kilttejä sanoja pippeli, pimppi, pylly. Ku em. ei oo tehonnu alko huutaa rivompia paska, kikkeli, saatana, pimppa, vittu, perse.. on oppinu tuhmat sanat isommilta lapsilta. (ei omilta). Eipä tehonnu jälkimmäisetkään, joten karkkia eikä lelua ostettu tällä kertaa.

Kävin eilen kaupassa ja siinä matkalla kuulin miten n. 8-11 vuotiaat tytöt (kavereita??) huutelivat keskenään: "moi huora!" ... "No helppo sun on mua huoraks sanoa kun en itse voi!" ..

:o

SIIS TÄH?!? :laugh:

Oli varmaan taas näky kun kaks metrinen äijä jäi monttu auki silmät teevadin kokosina katsomaan kyseistä sanan vaihtoo...

Mistä nää oikeasti oppii noi sanansa ja miten tommoseen nyt pitäs reagoida... jos itsellä ei olisi ollut hoppu niin oisin kysynyt kyllä että tietääkö pikku neidit edes mitä sana tarkoittaa... :headwall:

AP, minkä ikänen lapsi? Meillä 3v ja puhuu kanssa tosi rumia, sellanen kausi meneillään. Ensin yritettiin, ettei muka huomattais näitä sanoja, mutta se ei auta ja nyt olen miettinyt, että täytynee pistää jäähylle aina kun sellanen sana lapsen suusta kuuluu. Oiskohan se hyvä?

Alkuperäinen kirjoittaja HÄVETTI:
Poika on 4v

Meillä myös 4 v, jolla kyseinen sanavarasto on kasvanut reilusti sitten päikyn aloittamisen syksyllä. Kaupassa ei onneksi ole vielä huudellut.

Olivat muuten nuo nappula keksineet rintaliiveillekin tarhassa uuden nimen TISSIKASSI (unohtaneet sen oikean) ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Mää:
AP, minkä ikänen lapsi? Meillä 3v ja puhuu kanssa tosi rumia, sellanen kausi meneillään. Ensin yritettiin, ettei muka huomattais näitä sanoja, mutta se ei auta ja nyt olen miettinyt, että täytynee pistää jäähylle aina kun sellanen sana lapsen suusta kuuluu. Oiskohan se hyvä?

Oppivat kerrasta, kun pesee suun saippualla.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:

Tää on kyllä tehokkain keino.

mun lapsi huusi tänään neuvolan odotustilassa, että meillä on kotona pimeää ja pelottavaa :o
En käsitä mistä se tuollaista keksi.. Pimeää hän on alkanut pelätä, mutta tämmöinen..

Alkuperäinen kirjoittaja annupannu:

Tää on kyllä tehokkain keino.
Mä veikkaan, että JOS meillä huudeltaisiin tuollaisia kaupassa tms, niin saippuaa saattaisi suuhun livahtaa...mutta eivät ole huudelleet, onneksi, vaikka molemmat tottakai tietävätkin kaikenlaisia kirosanoja.

Tai sitten ei, pojan serkkupojan suu on pesty saippualla sen miljoona kertaa mutta vasta kun vanhemmat otti käyttöön taktiikan et ei huomioida huonoa käytöstä vaan kehutaan ku tekee/puhuu nätisti nii alkoi jäädä rumat sanat. Ja tuolla serkkupojalla ikää nyt vajaa 4v. Pahin kiroiluvaihe tais olla just 3v.

Meillä 4v pojalla on yksi muutoin aivan ihana kaveri, mutta tämä kaveripoika latelee välillä suustaan sellaisia asioita että aikuinenkin punastuu. Opeta siinä omalle lapselle ettei moisia saa sanoa! Ja juu, eipä he kauhean usein leiki yhdessä ihan kyseisen asian takia. :(

Kyllä mäkin sain olla kullanmuruistani tosi ylpeä pari viikkoa sitten :ashamed: :ashamed:

Mun serkku(nainen) oli kylässä ja oltiin autolla liikenteessä, lapset istu reunoilla ja serkku heidän keskellä takapenkillä, yht äkkiä pikkulikka( 4v) alko kertoa serkulleni " Isillä on iso pippeli. Isillä on NIIIIIIIIN VAAALLLTTTAAVAAAA pippeli".

Mua oikeest hävetti :ashamed:

Meillä on huutanu 2v homoa ja pyllyä ja osotelly ihmisiä.. oon siinä sit koittanu oikoa et " ai hylly!? joo.. siellä on hylly" :D tai homo, voi ohjata sanaa suuntaan * oma* tms... tuo on hyvä keino kiertää nuo huutelut kun ohjaa lasta sanomalla ite jtn saman tapasta, mut siveellistä :D

me kans kokeiltiin nuoremmalle pojalle tuota suun saippualla pesemistä pahimpaan kiroilukauteen...tulos:poika tuli vessasta ulos ja tokaisi,olipa paskan makusta :whistle: ja keskimmäinen tyttö kerran kaupassa karjas:äiti,jos et osta mulle jäätelöä,mä en anna sulle kotona pillua :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja HÄVETTI:
Ensin poika huusi muutaman kerran kilttejä sanoja pippeli, pimppi, pylly. Ku em. ei oo tehonnu alko huutaa rivompia paska, kikkeli, saatana, pimppa, vittu, perse.. on oppinu tuhmat sanat isommilta lapsilta. (ei omilta). Eipä tehonnu jälkimmäisetkään, joten karkkia eikä lelua ostettu tällä kertaa.

kannattaisko opettaa lapses tavoille? hyi!

meidän kohta 3v huutelee pittua kaupassa ja muutenkin. se on oikeasti "tippui" mutta kuka sitä uskoo kun alan korjata tytön puhetta. menee neidillä muutenkin kirjaimet tosi helposti sekaisin sanoissa.