poikaa purtiin tänään avoimessa.. :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AnnaManna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

AnnaManna

Aktiivinen jäsen
26.07.2004
4 433
0
36
Kuopio
kamala jälki edelleenkin poskessa...

oma poika ja vieras poika tänään kiistelivät samasta pallosta ja tää toinen sit päätti napata hampailla kiinni meidän pojan poskesta ja ei meinannut millään irrottaa otettaan. anteeksi kyllä pyysi kun olivat äidin kanssa puol tuntia ainakin vieressä istuneet keskustelemassa siitä että pitää pyytää anteeksi, kiitos siitä äidille, että jaksoi olla niin topakka anteeksipyydön suhteen. itku vaan meinas itselläkin päästä ku poikaani sattui niin kovasti..

paha mieli vaan kovasti tuli ja on vieläkin :(

Lapset ovat sellaisia.
Varsinkin pienistä lapsista jotkut purevat tai raapivat tai vetävät hiuksista.
Nyt kun lapsemme aloitti päiväkodin olen henkisesti valmistautunut, että tulee nahinoita, mutta sitä ei voi estääkään, koska pieniltä ei voi vaatia samanlaista syy seuraus ajatusmallia kuin aikuisilta.

Tapellaan, pyydetään anteeksi ja leikki jatkuu. Se on lapsuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja Anne:
Lapset ovat sellaisia.
Nyt kun lapsemme aloitti päiväkodin olen henkisesti valmistautunut, että tulee nahinoita, mutta sitä ei voi estääkään, koska pieniltä ei voi vaatia samanlaista syy seuraus ajatusmallia kuin aikuisilta.

harmittaa vaan kun se tuli niin puun takaa omalle pojalleni. ei hän satuta tahallaan muita vaikka kuinka suuttuisi, enkä usko että osaa odottaa sitäkään että joku häntä satuttaisi. on vaan niin kamalan paha mieli pojan puolesta :'(

Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:
Alkuperäinen kirjoittaja Anne:
Lapset ovat sellaisia.

harmittaa vaan kun se tuli niin puun takaa omalle pojalleni. ei hän satuta tahallaan muita vaikka kuinka suuttuisi, enkä usko että osaa odottaa sitäkään että joku häntä satuttaisi. on vaan niin kamalan paha mieli pojan puolesta :'(

Tiedän miten pahalta sinusta tuntuu, kuten jokaisesta äidistä ja isästä kun lapselle tapahtuu pahaa.
Oma lapseni on alle 2v tyttö ja aika ujo vieraiden ihmisten joukossa.

Kun olen katsonut sitä tohinaa mitä päiväkodissa on kun haen ja vien häntä niin se näyttää hurjalta. Siellä juostaan, itketään, riidellään ja toisaalta taas nauretan ja leikitään.
Mutta vaikka tuntuu pahalta niin lapsen on annettava olla lastenmaailmassa jossa vallitsevat eri säännöt kuin aikuisten kesken.
Aikuisten tehtävänä on opastaa kerta toisensa jälkeen lapsia aikuisten maailman säännöille, mutta se on pitkä prosessi.

Oma äitini oli perhepäivähoitaja ja olin kotona kouluikään asti seuranani äidin hoitolapset, jotka olivat suunnilleen saman ikäisiä kuin minä.
Heistä tuli ystäviäni ja vaikka tulimme toimeen niin äitini on kertonut, että välillä tuli kauheita riitoja ja vaikka hän haukkana vahti meitä niin silti jossain joku ehti raapaista toista tai vetää hiuksista, mutta sitten se tilanne meni ohi ja taas leikittiin kauniisti yhdessä.

just joo et jos joku ampuu jalkaan ni pitää sit ampua takas... äh.
onkohan sulla omia lapsia ollenkaan? puremis kausi on yleensä pienillä lapsilla tai jos perheessä on pieni ja uhma ikäinen niin se uhmis voi hyvin ottaa mallia pienmmästä ja rueta puremaan jos ei muuten huomiota saa.
ihan oikein on tehnyt kun on anteeksi pyynnön aikaiseksi saanut!!
ikäviä juttuja mut kyllä niistä selviää =)

Yhteistyössä