Poikani 19v (pian 20) seurustelee 26v naisen kanssa. Kertokaahan näkemyksiänne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti vain

Vieras
Tottakai tiedän, että minulla ei ole asiaan nokan koputtamista. Poikani on täysi-ikäinen ja en voi estää häntä. Haluan olla poikani tukena päätöksissä.

Vaikka poikani on mukava ja fikus, ei hän mielestäni ole ikäistään vanhemman oloinen. Poika täyttää tänä vuonna 20, eli vm -93. Hän on ihan ikäisensä oloinen. Tuon ikäinen on usein aika kloppi vielä.
Ajatusmaailma on toki aika aikuismainen jo, mutta kiinnostuksen kohteet aika "teinit". No varmaan nyt jokainen osaatte ajatella millainen 19-20v nuori mies on.

Hänen tyttöystävän olen tavannut kaksi kertaa. Hän on -87 ja täyttänyt ilmeisesti ihan nyt hiljattain 26. Ikäeroa on siis 6-vuotta. Hän on fiksun ja mukavan oloinen nuori nainen. Hänellä on jo korkeakoulututkinto, on työelämässä ja kovin kypsän oloinen. JOtenkin en vain osaa kuvitella sitä yhtälöä, miksi hän on "keskenkasvuisen" kanssa.

Pelkään siis että suhde kaatuu ja jotenkin haluaisin suojella poikaani. Nuorihan tuo 26v vielä on, ihan tyttö mun silmissä, mutta kuitenkin aikuinen jo. Varmaan alkaa alkuhuuman jälkeen elämän tilanteet, unelmat yms olla ihan erilaiset keskenään.

Tämä nainen on todella kaunis, kuin missi ja mietinkin onko poikani ihastunut vaan kauneuteen ja siihen jännitykseen olla vähän vanhemman kanssa.
Mun poikani taas on ns. pikkujulkkis ja ajattelen, että onko tämä nainen taas ihastunut sitten tunteeseen olla ns. "julkkiksen kanssa".

Onko tuo ikäero nyt sitten oikeasti edes paha? Murehdinko turhaan?

No eihän tuo nyt vielä paha ikäero ole. Yhdessäolo koostuu rakkaudesta, kunnioituksesta ja toisen huomioon ottamisesta. Eikä tuo noinkin pieni ikäero vielä sitä estä.
Yhdessä voi kokkailla, urheilla, matkustaa, katsoa elokuvia, pelata, jutella, miettiä tulevaisuutta ja noihinkaan ei ole ikä esteenä.
Voihan se ikä tulla vastaan, mutta toisaalta molemmilla voi olla mahdollisuus myös tehdä omien kavereiden kanssa omia juttuja.

Ei tuo musta iso ikäero ole, vaikka toki toinen osapuoli on vielä aika "kakara". Tai voi olla.

Ehkä se tuntuu vielä vähän hassulta, kun toinen on 19-vuotias, mutta sitten ei jostain syystä kuulosta ollenkaan kummalliselta, kun on 20-vuotias.

No voihan se suhde kaatua, vaikka olisvat päivälleen saman ikäisiä? Sä et voi et voi estää poikasi sydänsuruja tai onnea. Kyllä ero satuttaa aina ja se ero voi tulla, oli ikä mikä tahansa.

Mielestäni ikäero ei ole paha, varsinkin, kun molemmat ovat jo aikuisia. Heidän juttunsa voi toimia, tai sitten ei. Älä murehdi turhia :)

Minun ja mieheni kummitytön vanhemmilla on ikäeroa yhdeksän vuotta. Mies oli 21 v. heidän alkaessaan seurustella, ja nainen siis 30. Moni epäili, ettei heidän suhteestaan tule mitään, varsinkin, kun naisella oli edellisestä suhteestaan kaksi jo silloin ala-asteikäistä lasta. He ovat kuitenkin edelleen onnellisesti yhdessä ja heillä on kaksi yhteistä lasta. Eli ikäerolla ei ole välttämättä mitään merkitystä, vaan ihmisten persoonilla.

Ei tossa mitään. Tuttavapiirissäni on useampia samantapaisia pareja. Pieni on ikäero. Mistä sitä tietää millaisia he ovat kun ovat kahdenkesken. Kunhan on sävelet selvät molemmille. Voihan olla ettei se kummallekkaan ole vakavaa, tai sitten he ovat todella tosissaan. Puhumalla se selviää. Ja monestihan kun parin näkee ekan kerran yhdessä tietää heti kestääkö vai ei.

Eihän tuo nyt mikään paha ikäero ole. Etkä sä voi poikaas suojella mahdollisilta sydänsuruilta...
Vaikka voihan toi tuntua vähän hurjalta. Mun veli on sinun pojan ikänen ja häntä on vikitellyt yksi kolmikymppinen yh-mutsi. Siitä en kyllä tykkäis, mutta eipä velikään ole niin tyhmä että lähtis ko. naisen "matkaan"...

No jos poikasi täyttää 20v, niin kyllä tuon ikäisellä on jo järkeä päässä. On kuitenkin pari vuotta saanut täysi-ikäisenä jo "kreisibailta" ja varmaan osaa jo vähän asettua.

Annat niiden seurustella. Molemmat nuoria aikuisia, vaikka ikäeroa onkin. :)

Tiesitkö että lapset ei välttämättä näytä todellista kypsyyttään omille vanhemmilleen?

Eli omien vanhempien seurassa lapsi saattaa olla lapsenomaisempi, mutta sitten hänellä on ihan erillainen ajatusmaailma tuolla kavereiden kesken ja siellä voikin näyttää sen miten paljon sitten oikeesti asioista tietää, mitä ei oma vanhempi ois uskonutkaan. :)

Minun nakemykseni mukaan kapitalismi ei ole pelastus, anarkismi toimii, jos ihmiset jarjestaytyvat ja johtavat itse itseaan, voi on margariinia paremman makuista, mikaan uskonto ei ole toista parempi tai oikeampi, valkoiset tennissukat sinisella ja punaisella raidalla pitaisi varata ainostaan Matti Nykasen kayttoon ja joitain muitakin nakemyksia minulla on...

Auttoiko tama ap:n "ongelmassa" vai kerronko lisaa nakemyksiani? :D

Yksi viela: nakemykseni mukaan univelka saa aikaan sakenoivia vastauksia.

• Tykkää
Reactions: demdem
Ei kuusi vuotta niin paljon ole. Enemmän merkkaa tietysti se, haluavatko molemmat tässä elämänvaiheessaan samoja asioita. Tarkoitan perheen perustamista yms. Itsekin olisin hyvin voinut seurustella monta vuotta nuoremman kanssa. Ystäväni päätyi yhteen itseään 11 vuotta nuoremman miehen kanssa (mies oli 21, kun alkoivat seurustella) ja ovat yhdessä nyt kahdeksan vuotta myöhemminkin.
Toivottavasti ei kuitenkaan kyse ole siitä, että tätä naista kiinnostaa julkkis.

[QUOTE="vieras";28113092]Eihän tuossa ole paljoakaan eroa toisen ikään tarvitsisi lisätä vaan 4v ja toisen iästä vähentää 1.

Ihme vali vali läpätystä.[/QUOTE]

No jaa, kyllä mä näkisin jo 18- ja 20-vuotiaan kehitystasossa keskimääräisesti suuren eron.
Kuten myös siinä, onko nuorella ihmisellä suhteessaan ikäeroa 6 vuotta vai 12 vuotta.

Ja kyllä, pidän ehkä hieman hyväksyttävämpänä ikäeroa nuorella iällä niin päin, että nainen on vanhempi.
Ja sekös sinua ärsyttää, ehkä olisikin helpompi jos keskittyisit siihen Cheekin näköiseen mieheesi, etkä silmämunat vauhkona pullistellen kyyläisi kaksplussan mielipiteitä sinua jollain tapaa koskeviin asioihin ja selittelisi valintojasi apinanraivolla kuin mikäkin puberteetti-ikäinen?

Yhteistyössä