Poikaystävä ja muut naiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cupcake
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

Cupcake

Vieras
Kirjoittelin toisessa ketjussa aiemmin tilanteestani. Eli asun elämäntilanteesta johtuen pitkäaikaisen poikaystäväni kanssa eri paikkakunnilla (aiemmin asuimme samalla). Hän on hyvin menevää tyyppiä, ja käy jatkuvasti ulkona. Itse en elämäntilanteesta johtuen harrasta niin paljon juhlimista.

Ongelmaksi on muodostunut se, etten ole näkemässä mitä hän tekee, näin kärjistetysti sanottuna. Kyse ei ole siitä, että haluaisin kytätä hänen tekemisiään. Mutta kun lähes kaikki yhteydenpitomme tapahtuu puhelimen/Skypen/Facebookin välityksellä, ei saa samanlaista kuvaa toisen reaktioista ja ilmeistä kuin mitä kasvokkain keskustellessa.

Poikaystävälläni on hyvin laaja sosiaalinen piiri, ja siihen tuntuu liittyvän jatkuvasti uusia ihmisiä. Ainakin Facebook-kavereita tulee uusia koko ajan. Hän ei tee juurikaan eroa mies-ja naispuolisten kavereiden välille, ja käyttäytyy melko samanlaisesti kummankin sukupuolen seurassa. Hän on kertonut minulle, kuinka on kutsunut "Suvin" baari-illan jälkeen yömyssylle, kuinka oli kahvittelemassa "Millan" kanssa, ja kuinka lohdutti "Mariaa" "kun sillä on nyt vähän vaikeaa".
Suurin osa näistä naisista on sellaisia, joita en ole koskaan tavannut, ja joihin hän on tutustunut yhteisten tuttujen kautta.

Poikaystäväni Facebook-profiiliin ilmestyy jatkuvasti kuvia bileilloista, joissa hän saattaa pidellä käsivarsillaan vieraita naisia jne.

Sanoin hänelle yksistä tällaisista jatkoista kuultuani, etten pidä siitä, miten hän pitää naisille kahdenkeskisiä jatkoja. Hän on itse aiemmin pillastunut siitä, kun jouduin kerran olosuhteiden pakosta yöpymään samassa hotellihuoneessa yhteisen miespuolisen tuttavamme kanssa. Hän sanoi ymmärtävänsä minua, ja lopettavansa.

Mutta edelleen saan jatkuvasti kuulla kuinka "Riikka" kävi kahvilla kun halus nähdä mun asunnon, ja "Heidi" halus nähdä mun levykokoelman". Tästä tulee epämiellyttävä olo jo siinäkin mielessä, että mietin mitä muut mahtavat ajatella, kun varatulla miehellä ramppaa naisia koko ajan kylässä tyttöystävän ollessa toisella paikkakunnalla. Mietin millaisia signaaleja nämä tytöt tulkitsevat hänen antavan? Minut on jo kerran vedetty mukaan tilanteeseen, jossa minulle lähes täysin tuntematon tyyppi oli jonkun tällaisen jatkojutun jälkeen ihastunut korviaan myöten poikaystävääni.

Poikaystäväni sanoo vain haluavansa oleilla kiinnostavien tyyppien kanssa, ja ettei hänellä ole mitään taka-ajatuksia. Kertookin jutuista minulle avoimesti. Hän on hyvä kuuntelija, ja luulen hänen olevan siksi niin suosittu. Monet tytöt kyselevät häneltä ongelmissaan poikaystäviensä kanssa jne.

Mutta sillä aikaa minä olen tulossa hulluksi täällä toisella paikkakunnalla, kun en tiedä miten näihin juttuihin pitäisi reagoida!

Juu vaan kavereita, et kai aikuisen oikeasti usko häntä. Se on kätevää kun tyttöystävä asuu toisessa kaupungissa, voi seurustella ja olla sinkku samaan aikaan. Tunnen pari tällaista miestä ja voin vakuuttaa etteivät nämä muut naiset ole vain ystäviä.

Kirjoittelin toisessa ketjussa aiemmin tilanteestani. Eli asun elämäntilanteesta johtuen pitkäaikaisen poikaystäväni kanssa eri paikkakunnilla (aiemmin asuimme samalla). Hän on hyvin menevää tyyppiä, ja käy jatkuvasti ulkona. Itse en elämäntilanteesta johtuen harrasta niin paljon juhlimista.

Ongelmaksi on muodostunut se, etten ole näkemässä mitä hän tekee, näin kärjistetysti sanottuna. Kyse ei ole siitä, että haluaisin kytätä hänen tekemisiään. Mutta kun lähes kaikki yhteydenpitomme tapahtuu puhelimen/Skypen/Facebookin välityksellä, ei saa samanlaista kuvaa toisen reaktioista ja ilmeistä kuin mitä kasvokkain keskustellessa.

Poikaystävälläni on hyvin laaja sosiaalinen piiri, ja siihen tuntuu liittyvän jatkuvasti uusia ihmisiä. Ainakin Facebook-kavereita tulee uusia koko ajan. Hän ei tee juurikaan eroa mies-ja naispuolisten kavereiden välille, ja käyttäytyy melko samanlaisesti kummankin sukupuolen seurassa. Hän on kertonut minulle, kuinka on kutsunut "Suvin" baari-illan jälkeen yömyssylle, kuinka oli kahvittelemassa "Millan" kanssa, ja kuinka lohdutti "Mariaa" "kun sillä on nyt vähän vaikeaa".
Suurin osa näistä naisista on sellaisia, joita en ole koskaan tavannut, ja joihin hän on tutustunut yhteisten tuttujen kautta.

Poikaystäväni Facebook-profiiliin ilmestyy jatkuvasti kuvia bileilloista, joissa hän saattaa pidellä käsivarsillaan vieraita naisia jne.

Sanoin hänelle yksistä tällaisista jatkoista kuultuani, etten pidä siitä, miten hän pitää naisille kahdenkeskisiä jatkoja. Hän on itse aiemmin pillastunut siitä, kun jouduin kerran olosuhteiden pakosta yöpymään samassa hotellihuoneessa yhteisen miespuolisen tuttavamme kanssa. Hän sanoi ymmärtävänsä minua, ja lopettavansa.

Mutta edelleen saan jatkuvasti kuulla kuinka "Riikka" kävi kahvilla kun halus nähdä mun asunnon, ja "Heidi" halus nähdä mun levykokoelman". Tästä tulee epämiellyttävä olo jo siinäkin mielessä, että mietin mitä muut mahtavat ajatella, kun varatulla miehellä ramppaa naisia koko ajan kylässä tyttöystävän ollessa toisella paikkakunnalla. Mietin millaisia signaaleja nämä tytöt tulkitsevat hänen antavan? Minut on jo kerran vedetty mukaan tilanteeseen, jossa minulle lähes täysin tuntematon tyyppi oli jonkun tällaisen jatkojutun jälkeen ihastunut korviaan myöten poikaystävääni.

Poikaystäväni sanoo vain haluavansa oleilla kiinnostavien tyyppien kanssa, ja ettei hänellä ole mitään taka-ajatuksia. Kertookin jutuista minulle avoimesti. Hän on hyvä kuuntelija, ja luulen hänen olevan siksi niin suosittu. Monet tytöt kyselevät häneltä ongelmissaan poikaystäviensä kanssa jne.

Mutta sillä aikaa minä olen tulossa hulluksi täällä toisella paikkakunnalla, kun en tiedä miten näihin juttuihin pitäisi reagoida!

Itse en kyllä uskois noita juttuja. Enkä kyllä tollaista sietäisi. Se on helppo vedättää varsinki silloin toista kun asuu eri kaupungissa.

Viimeksi muokattu:
Osoittaa kyllä melkoista tilannetajun puutetta jos todella seurustelee tosissaan ja kuitenkin kutsuu koko ajan vastakkaisen sukupuolen edustajia kahdenkeskisille vierailuille kotiinsa ja varsinkin yömyöhällä. Tai halailee ja pitää toisia miehiä tai naisia sylissään ja hyvänä pirskeissä. Kyllä minäkin ajattelisin saavani hiukan outoja signaaleja jos olisin joku noista ns. naisystävistä. Miettisin missä mennään ja onko tuo mies oikeasti vapaa vai varattu, ja miksi saan kutsuja kahdenkeskisiin tapaamisiin toisen naisen mieheltä. Olettaisin että mies on ainakin jollain tasolla kiinnostunut minusta muutenkin kuin kaverina. Ei tuo ihan normaalia ole. Todennäköisesti mies on vaan pedannut tselleen täydellisen pettämisstrategian olemalla muka aivan avoin ystävistään. Mites tuollaisen edes käräyttäisi kun itse kertoo viattomin silmin että juu juu, Piia ja Maija ja Peppi on kaikki käyneet yökylässä monta kertaa, olenhan minä sen jo kertonut...

Jos miehesi oikeasti paheksuu sinua jos olet joskus harrastanut itse ihan samaa, en todellakaan ymmärrä miksi sitten itse jatkaa typerehtimistään. En edes ymmärrä miksi mies vaivautuu seurustelemaan kanssasi ollenkaan tai sinä hänen kanssaan kun ette koskaan toisianne edes näe. Itse alkaisin katsella uutta miestä kuvioon. Ja veemäisyyttäni teeskentelisin vielä mahdollisimman kauan että tyyppi on vain ystävä, heko heko. Maistakoon mies omaa lääkettään.

Olemme olleet miehen kanssa yhdessä jo neljä vuotta. Tapaamme 1-2 kertaa kuussa. Olen seurustellut kaksi kertaa miehen kanssa, joka lähti toisen matkaan. Kumpaakin kertaa edelsi joitakin viikkoja jatkunut kummallinen, etäinen käytös. Miehelläni ei ole nyt sellaista, joten siksi mitkään vanhat varoitussignaalit eivät päde. Hän kohtelee minua aivan samoin kuin ennenkin aina silloin kuin tapaamme. Entiset poikaystäväni vähensivät huomattavasti yhteydenpitoaan, eivät vastanneet tiedusteluihini seuraavista tapaamisista, kertoivat kuulumisistaan ympäripyöreästi jne.

En tiedä, poikaystäväni on jotenkin sellainen äärimmäisen avoin ja sosiaalinen tapaus. Hän pitää suunnilleen jokaista tapaamaansa tutuntuttua heti maailman mahtavimpana tyyppinä.
Häntä ehkä jotenkin imartelee saamansa huomio, eikä osaa tehdä eroa siinä asiassa, että on ihan oikein kutsua Petri yöllä viskille, mutta jos kyseessä onkin Petra, asia ei ole sama.

Olisin kyllä itse melko kiusaantunut, jos saisin kyläilykutsuja varatulta mieheltä, jos kyse ei olisi jostain työ-tai opiskeluasiasta. Kokisin tilanteen varmaankin niin epämiellyttäväksi, etten pystyisi siinä olemaan. Minulla on muutamia miespuolisia ystäviä joihin olen tutustunut ennen kuin he alkoivat seurustella, mutta heitäkin tapaan aina seuruessa tai baarissa. Erittäin, erittäin harvoin kahdenkesken missään, paitsi jos kyseessä on juurikin jokin yhteistyöjuttu josta pitää keskustella, niin saatetaan mennä kahville. Näissäkin tapauksissa miehen tyttöystävä tietää minun olevan vanha työ/opiskelukaveri, ja tietää, että menemme juttelemaan jostain työprojektista ja vaihtamaan kuulumisia.

Jotenkin tulee tällaisista tietynlaisesta tilannetajun puutteesta kärsivistä ihmisistä mieleen, että heitä ei ole varmaankaan koskaan petetty. Omakohtaiset kokemukset saavat silmät avautumaan, eikä kaikkea enää katso viattomimman mahdollisen selityksen kautta. Silloin ehkä oppii myös eri tavalla arvostamaan parisuhteen toisen osapuolen tunteita ja mielenrauhaa siinä, millaisiin tilanteisiin itseään järjestää ja millaisia tulkintoja mahdollistaviin tilanteisiin ylipäätään hankkiutuu.

Nyt sitten et takerru, moni mies pitää varalla naista joka ripustutuu, siinä on hieno katsella jos sattuisi tulemaan vastaan vielä parempi. Tarkoitan tuolla sitä, että jos haluat itsellesi sitoutuneen miehen, niin nykyinen ei sitä taida valitettavasti olla niin kuin toivoisit. Rakkaus ei pysy väkisin pitämällä, jos sinuun kaskee tuo mitä miehesi tekee päästä irti kokonaan. Ok sattuu sekin, mutta vain hetken. Katselemalla tuota kuinka hän itsensä muille tarjoaa menet rikki ja paadut. Suhteenne ei sillain pysy puhtaana. voimia!

Viimeksi muokattu:
En tiedä, poikaystäväni on jotenkin sellainen äärimmäisen avoin ja sosiaalinen tapaus. Hän pitää suunnilleen jokaista tapaamaansa tutuntuttua heti maailman mahtavimpana tyyppinä.

Minusta tämä kundi kuulostaa jotenkin ihan kakaralta, sellaiselta adhd-koheltajalta, jolla on koko ajan miljoona rautaa tulessa ja fiiliksen mukaan mennään.
En lähtisi suunnittelemaan vakavasti tulevaisuutta tällaisen kanssa. Taidatte olla persoonaltanne aika erilaisia.

Voisitko itse ajatella suhtautuvasi suhteeseenne vähän kevyemmin? Siis siten, että tapailette kuten tähänkin asti, mutta kuitenkin voisit itsekin tapailla muita? Ehkä tällaista suhdetta ei kannattaisi ottaa niin vakavasti...

Viimeksi muokattu:
Terveellä nuorella miehellä on seksuaaliset tarpeet sellaiset, että niiden tyydyttäminen 1-2 kertaa kuukaudessa ei millään riitä. Eli hän elää useimmiten jonkinlaisessa puutteessa, vaikka tumputtelisi. Tämä näin suoraan sanottuna, anteeksi.

Jos sitten joku Petra sattuisi olemaan myös halukkaassa tilassa, mikä heitä estäisi siinä levyjen tutkiskelun lomassa vähän puuhailemasta muutakin? Puitteet sille on luotu, tietoisesti tai tiedostamatta, kutsumalla se Petra/Mia/Milla kylään.

Maailman vanhimpien vitsien joukkoon joutaa tuo "vain kavereita" ja näennäinen avoimuus.
Ensi kerralla kun menet hänen luokseen, pyydä häntä järjestämään bileet, mihin kutsuu nämä kaverinsa. Katso sitten, miltä näyttää. Vähän vaikuttaa siltä, että sinä HALUAT kaiken olevan hyvin, mutta totuus voi olla toista.

En oikein osaa suhtautua seurusteluun kevyesti. En ole koskaan esimerkiksi vain tapaillut jotakuta, eikä minulla ole ollut yhden illan juttuja. Sitoudun aina sitoutuessani henkisesti hyvin voimakkaasti, ja koen kivuliaaksi sen, että olisin toiselle yhdentekevä muussa kuin siinä yhdessä mielessä.

Olen myös olemukseltani sellainen, etten löydä seuraa helposti. Olen ehkä enemmän sellainen vakavaan kuin lörpöttelijään kallistuva älykkötyyppi. Huumorini on aika mustaa, ja usein huumorintajuni tulee esille vasta siinä vaiheessa kun on keskusteltu jo hyvä tovi. Olen kenties vain sellainen tyyppi, että minulle ei tulla juttelemaan hetken mielijohteesta baaritiskillä. En muista kuin pari tapausta että olisi käynyt näin.

Meillä on usein ollut poikaystäväni kanssa näkemyseroja siinä, että jos hän haluaisi lähteä halvan viinan baariin vetämään kännit, itse kävisin mieluummin vaikka teatterissa ja punaviinilasillisella.
Päädyimme alunperin yhteen siten, että tuimme toisiamme vaikeassa elämäntilanteessa. Kuten sanottua, hän on hyvin empaattinen ja keskustelukykyinen. Meillä on myös hieman samanlaisia elämänkokemuksia menneisyydessämme, ja olemme pystyneet jotenkin ymmärtämään toisiamme saman kokeneina.

Hän sanoo rakastavansa minua, mutta puhuu jatkuvasti aina joistain muista tytöistä. Tiukkasin häneltä juuri vähän aikaa sitten taas yhdestä tapauksesta, ja hän sanoi, että "se on mukava tyyppi, on kiva että on sen luonteisia kavereita kuin hän on".

Ehkä niissä muissa tytöissä on jotain sellaista, mitä sinusta puuttuu? Mies ehkä viihtyisi paremmin jonkun itsevarman, sosiaalisen ja vauhdikkaan tytsyn kanssa.
Olet itse ihan eri puusta veistetty. Sovittekohan yhteen, kun temperamentit on noin erilaiset?

Jos tapaatte vain 1 tai 2 kertaa kuussa, en kyllä itse sanoisi että seurustelette. Minusta te ainoastaan tapailette satunnaisesti ja tapaamisten välillä mies deittailee muita. Näin yksinkertaista se on. Jostain syystä haluat vain uskoa että suhde on vakavampi kuin se todellisuudessa onkaan.

Minusta sinun kannattaisi etsiä itsellesi paremmin sopiva partneri.

Yhteistyössä