Poikaystävä ongelma. Jatkaakko vai eikö? Apua.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiltti tyttönen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiltti tyttönen

Vieras
Minulla on poikaystävä, jonka kanssa on ollut monesti ihania hetkiä, mutta nyt lähi aikoina....lähi kuukausien aikana on ruvennut olemaan enemmän niitä huonoja hetkiä. Hän osaa olla ihana....kun sille päälle sattuu, tai ainakin ennen osasi, nyt tilanne on toinen. Ollut jo jonkin aikaa. Ja vasta 1 ja puolen vuoden KAUKOSUHDE takana...

Alkuaikoina hän piti minua niin hyvänä, että tunsin olevani maailman onnellisin nainen...vaikka kaukana toisistamme asutaankin.

Ennen soitti useammin kuin kerran päivässä > Nyt minä judun aina soittamaan ensin, jotta puhuisimme.

Pyysi lähes joka päivä skypeen > Nyt viikonloppu iltaisin, JOS EI OLE kaverien kanssa.

Ja, kun puhutaan niin LIIAN usein aiheensa on pelkkä seksi tai ottaa itse yhteyttä vain silloin, kun on puutteessa ja haluaa puhua tuhmia samalla, kun runkkaa.
Ja, kun näemme, hänellä on kieltämättä ensimmäisenä mielessä SEKSI, SEKSI JA SEKSI. Niin....eihän minusta muuhun ollutkaan, vaikka kovasti yritän. Teen mitä tahansa, niin minusta tuntuu, etten ole koskaan tarpeaksi hyvä. Kokkaan hänelle=Aina puuttuu jotain tai jokin voisi olla paremmin tai jtn. Näimme pitkästä aikaa, kävin kaupassa sitä ennen ja ostin hänelle donitseja yllätykseksi, koska hän niistä pitää. Haaveissani kuulin hänen sanovan minulle, kuinka ihana ja kultainen tyttöystävä hänellä on ja kuinka kiitti minua. Todellisuus oli: "Ei olis tarvinnu ja mistä ostit nää? Olisit ostanut sieltä toisesta kaupasta, koska siellä ne ovat halvempia ja paremman makuisia". Huoh.

Jännää, että saan kehuja ja juttuseuraa enemmin muilta miehiltä, mutta en siltä jolta haluaisin, eli omalta poikaystävältäni. Hän ei enää ikinä tule kehumaan minua, vaikka kuinka kauniiksi itseni laitan. Vaan sensijaan jää kiinni siitä, kuinka tiirailee kanssani kaupungilla ollessaan muita kauniita blondeja. Itse olen brunetti, ajattelin värjätä hiukseni vaaleiksi, mutta mies sanoi "Älä värjää", mutta silti tiirailee vaaleaverikköjä. Tuntuu pahalta.

Hän ei ennen juonut alkoholia lainkaan, eikä juhlinut tai mitään. Mutta nyt se asia on muuttunut, ei siinä mitään. Minäkin juhlin, mutta minä en sentään läpällä kaverien vedon lyönnin takia pussaile kaverityttöään. Tällaisen tunnustuksen sain kuulla hänen suustaan erään illan jälkeen, kun soitin hänelle. Annoin anteeksi.

Mutta mietin, että miksi hän menee mielummin naispuolisen nettituttunsa kanssa kaupungille kotipaikkakunnallaan kuin juttelisi mielummin kanssani. Ja tästäkin tapaamisesta sain kuulla yhteiseltä ystävältämme.

Kaikki tämä yhden ja puolen vuoden aikana.

Mitä minun pitäisi tehdä? Katsoa muuttuisiko tilanne? Rakastan häntä ja jättäminen tuntuisi pahalta, mutta tämä suhdekin tuntuu pahalta......Ajatus sinkkuudesta ahdistaa, mutta niin myös ahidistaa se, etten voi luottaa täysin poikaystävääni. Olen hukassa, en tiedä mitä teen, kuka olen, arvostaako minua oikasti kukaan.

Kaipaan järjenääniä, neuvoja.

Juu ei kuulosta siltä, että kannattaa jatkaa. Ylipäätään suhde, jossa nähdään vuosia "joskus", ei selvästikään edes joka viikonloppu, kuulostaa aika löysältä. Ei tule sellaista vaikutelmaa, että rakastaisit sitä miestä ja haluaisit olla hänen kanssaan, vaan että kuulut niihin ihmisiin, joiden on voitava sanoa, että heillä on joku.

Loukkaavaa minua kohtaan väittää vielä, että en rakastaisi tätä miestä. Miksi yrittää tehdä kaikkensa ihmisen eteen, jota ei rakasta? Teen kaikkeni, yritän kaikkeni, mutta saan häneltä kuraa takaisin, mutta en tiedä miten suhtautua siihen. Pitäisikö minun vain antaa anteeksi ja yrittää olla parempi, jos en olekkaan kyllin hyvä kuitenkaan? Ja minua pelottaa sinkkuuteen meno, tuntuisiko minusta yksinäiseltä, kysinäisemmältä ja kumminkin tosiaan rakastan tätä miestä, mutta tämä tilanne ahdistaa ja surettaa, enkä tiedä miten sitä muuttamaan ja muuttuuko se. Sisälläni velloo suuri tunteiden myllerrys. En tiedä, mikä ratkaisu olisi se oikea.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiltti tyttönen;30297888:
Loukkaavaa minua kohtaan väittää vielä, että en rakastaisi tätä miestä. Miksi yrittää tehdä kaikkensa ihmisen eteen, jota ei rakasta? Teen kaikkeni, yritän kaikkeni, mutta saan häneltä kuraa takaisin, mutta en tiedä miten suhtautua siihen. Pitäisikö minun vain antaa anteeksi ja yrittää olla parempi, jos en olekkaan kyllin hyvä kuitenkaan? Ja minua pelottaa sinkkuuteen meno, tuntuisiko minusta yksinäiseltä, kysinäisemmältä ja kumminkin tosiaan rakastan tätä miestä, mutta tämä tilanne ahdistaa ja surettaa, enkä tiedä miten sitä muuttamaan ja muuttuuko se. Sisälläni velloo suuri tunteiden myllerrys. En tiedä, mikä ratkaisu olisi se oikea.

Elä ole tuommonen koiranpentu. Arvosta itseäsi ja vaadi itsellesi sitä mitä ansaitset. Sinuna lähtisin paremmille vesille kalastelemaan. Useimmiten tilanteet, joissa olet, tuppaa menemään niin, että toinen osapuoli huomaa, miten huonosti voikaan käyttäytyä ja sinä vaan rakastat niin kovasti, että annat kaiken anteeksi. Tilanne tulee menemään vaan pahemmaksi ja sinä tulet janoamaan enemmän hyväksyntää. Kohta on kymmenen vuotta hurahtanut ja sinä anelet rakkautta ihmiseltä, joka heittää sulle pelkkää paskaa niskaan.

Sita kutsutaan laheisriippuvuudeksi eika rakkaudeksi, kun ei halua olla yksin ja sen vuoksi sietaa vaikka mita kuraa joltakin (usein monelta). Kun sina aloituksessa yhdessa lauseessa mietit, etta onko sinulla mitaan arvoa ym., niin se johtuu lapsuudenkokemuksista, ei siita yhdesta urposta, jossa satut roikkumaan, vaikka han oloasi pahentaakin. Ei kenellakaan ole varsinaista velvollisuutta olla hyva poikaystava tai ihana ihminen, osa ihmisista on ainakin joskus ihan paskoja, mutta jokaisella on itsea kohtaan velvollisuus tajuta olla vastaanottamatta huonoa kohtelua.

Tilanne ei tule muuttumaan paremmaksi. Kokemusta on vastaavasta suhteesta ja olet miehen hätävarana, jota näkee vain paremman puutteessa. Älä pelkää yksin olemista, löydät paremman miehen eikä tarvitse olla suhteessa yksin. Arvosta itseäsi ja lopeta suhde. Saatat myöhemmin huomata itsekin, ettei tuo ollutkaan rakkautta vaikka nyt niin ajattelet. Voimia!