Poikaystävä pyytää muuttamaan pois

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lra
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lra

Vieras
Olemme seurustelleet nyt yli vuoden. Yhdessä olemme asuneet 9 kuukautta. Asunto jossa asumme, meidän kotimme, on poikaystävien vanhempien omistuksessa. Nyt poikaystäväni pikkuveli on muuttamassa opiskelemaan samaan kaupunkiin, ja luonnollisesti tarvitsee asunnon.

Olen koko ajan ollut ajatuksessa että muutamme poikaystäväni kanssa yhdessä pois kun pikkuveli tulee. Nyt kuitenkin sain tietää että minua ollaan häätämässä ja poikaystäväni jäisi asumaan veljensä kanssa. Me kuulemma olisimme yhä yhdessä..

Minne minä menen? Miten suhde voi jatkua tämän jälkeen?

Sinä menet ihan minne sinua huvittaa, mihin rahasi riittävät ja missä on oma opiskelu/työpaikkasi.

Miten seurustelu voi jatkua? Vastauksen tiedät sinä. Poikaystävällesi yhdessä asuminen sinun kanssasi ei ole tärkeää.

Tuollaisella järjestelyllä hän voi rauhassa ryypätä ja juosta baareissa broidinsa kanssa naisen puuttumatta menemisiin. Ja aina silloin tällöin hän käy tyhjentämässä kassinsa luonasi.

Olet hänelle pelkkä panopatja. Ja panopatjaa tarvitaan vain ajoittain.

"Tuollaisella järjestelyllä hän voi rauhassa ryypätä ja juosta baareissa broidinsa kanssa naisen puuttumatta menemisiin. Ja aina silloin tällöin hän käy tyhjentämässä kassinsa luonasi."

Käy jos käy, kyllä naisellakin on siihen sanottavansa, ja ehkä onni potkaiseekin loppupeleissä häntä, joka häädetään.

Poikaystävästi haluaa päästä sinusta eroon, sitä tuo tarkoittaa. Ei vain saa sanotuksi, että suhde on ohi. Etsi siis itsellesi oma asunto ja sitten uusi poikaystävä. Entinen on nyt menneen talven lumia.

Miksi sitten poikaystävä ei sano sitä kun suoraan kysyn? Tänään kysyin haluaako hän erota ja hän vastasi että ei...

Tämä muutto tulisi tapahtumaan vasta elokuussa... eli en siinäkään mielessä ymmärrä miksi tämä olisi eroon pyrkimistä.

Miten itse asiaan suhtautuisitte? Minä en tiedä miten suhtautua... olen sekaisin

Ehkä pojan vanhempien mieleen ei ole tullut, että heidän poikansa voisi joskus ottaa avovaimon itselleen. He ovat kuvitelleet, että yksi asunto riittää molemmille pojille.
Poika on niin nuori, ettei vielä oikeasti halua parisuhdetta. Hänelle on sama, asutteko saman katon alla vai ette.
Sinä olit tuntenut avomiehesi todella lyhyen ajan ennen yhteen muuttoa. Se on vain sattuma, että te olettte nyt avoliitossa. Et sinä itsekään tiedä, mikä hän on. Puhut poikaystävästä, vaikka asutte yhdessä. Oletko ehkä muuttanut hänen luokseen asuaksesi halvemmalla?

Kyllä, olimme seurustelleet ennen yhteenmuuttoa vasta tosi vähän aikaa.. ja tästökin ajasta pari kuukautta kaukosuhteessa.. kun mies sitten muutti, minä vietin lähes kaiken aikani siellä, ja tätä ennen asuin vanhempieni luona.. yksinkertaisemmalta ja helpommalta molemmille oli että muutin myös..

Kotonani vanhempien luona en maksanut mistään, myt poikaystäväni luona maksan vuokraa, ja puolet muista yhteisistä kustannuksista, joten asuminen ei todellakaan halventunut...

Miksi sitten poikaystävä ei sano sitä kun suoraan kysyn? Tänään kysyin haluaako hän erota ja hän vastasi että ei...

Tämä muutto tulisi tapahtumaan vasta elokuussa... eli en siinäkään mielessä ymmärrä miksi tämä olisi eroon pyrkimistä.

Miten itse asiaan suhtautuisitte? Minä en tiedä miten suhtautua... olen sekaisin

ei kannata hätäillä, elokuuhun on vielä aikaa ja asiat saattavat muuttua sinunkin kannaltasi hyväksi ja juuri niin kuin on tarkoituskin. Ole vain rauhallisilla mielin ja nauti elämästä ja kesästä.
Ihan varmasti poikaystäväsi välittää sinusta, mutta vanhemmat yleensä määräävät nuo asuntoasiat jos ovat omistajia.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja pieni vielä;11452920:
Ehkä pojan vanhempien mieleen ei ole tullut, että heidän poikansa voisi joskus ottaa avovaimon itselleen. He ovat kuvitelleet, että yksi asunto riittää molemmille pojille.

No eiköhän silloin poika osta/vuokraa oman kämpän. Tuskin vanhemmat ostaa kaksioita lapsilleen jotta sinne voi muuttaa tyttöystävät/poikaystävät ja vauvansängyt, vaan ihan opiskelukämppiä. Ap voi etsiä oman asunnon, nythän hän on asunut puoli-ilmaiseksi toisen nurkissa.Jos oma elämä pelottaa, niin sitten palata takaisin vanhempien nurkkiin. Ei poikaystävän vanhemmat ole velvollisia ap:n elämää kustantamaan.

No eiköhän silloin poika osta/vuokraa oman kämpän. Tuskin vanhemmat ostaa kaksioita lapsilleen jotta sinne voi muuttaa tyttöystävät/poikaystävät ja vauvansängyt, vaan ihan opiskelukämppiä. Ap voi etsiä oman asunnon, nythän hän on asunut puoli-ilmaiseksi toisen nurkissa.Jos oma elämä pelottaa, niin sitten palata takaisin vanhempien nurkkiin. Ei poikaystävän vanhemmat ole velvollisia ap:n elämää kustantamaan.

Etkö lukenut, vai etkö ymmärtänyt? Olen maksanut kaiken mitä muuallakin joutuisin maksamaan... vaikkakin poikaystäväni puolet siitä.. eli eivät todellakaan ole minua elättänyt...

Viimeksi muokattu:
ei kannata hätäillä, elokuuhun on vielä aikaa ja asiat saattavat muuttua sinunkin kannaltasi hyväksi ja juuri niin kuin on tarkoituskin. Ole vain rauhallisilla mielin ja nauti elämästä ja kesästä.
Ihan varmasti poikaystäväsi välittää sinusta, mutta vanhemmat yleensä määräävät nuo asuntoasiat jos ovat omistajia.

Näin olen itsekin ruvennut nyt ajattelemaan, kiitos tästä viestistä... pelko on vain kova... miten suhde jatkuisi jos muuttaisimme erillemme ja kaikki muuttuisi.. olen niin onnellinen poikaystäväni kanssa nyt.. toivon että hän tekisi päätöksen muuttaa kanssani pois...

Viimeksi muokattu:

Eiköhän se ole poikaystävällekkin ollut edullisempaa ja vanhemmille jos siinä asuu ihminen, joka puolittaa menot. Miten pöljää ja katkeraa tekstiä joku voi kirjoittaa. Pitää olla oikein kateellinen ihan tuntemattomalle ihmiselle.

Viimeksi muokattu:
Opiskelija voi hakea kaupungin opiskelija-asuntoja. Jos ei opiskele, voi hakea asuntoa kaupungin asuntotoimistosta tai yksityiseltä netissä ja/tai sanomalehdessä. Kaupungilta hakiessa laita perusteluksi, että nykyisen asunnon omistaja ottaa asunnon omaan käyttöön. Ehkä ei kannata odottaa elokuuhun saakka, sillä keväisin opiskelijoiden lähtiessä kotipaikkakunnilleen asuntoja on vapaana enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja pöljää;11453141:
Eiköhän se ole poikaystävällekkin ollut edullisempaa ja vanhemmille jos siinä asuu ihminen, joka puolittaa menot. Miten pöljää ja katkeraa tekstiä joku voi kirjoittaa. Pitää olla oikein kateellinen ihan tuntemattomalle ihmiselle.

Miksi minä olisin kateellinen? Jos minä vanhempana ostan lapsilleni opiskeluasunnon, ja sinne muuttaa joku tyttöystävä niin asukoon sen aikaan kunnes se tulee omien lapsieni käyttöön ja silloin pyrstö väistää. Ja mitähän menoa se tytttis on maksanut, yhtiövastike ei ole kuin pari satkua ja vesi maks 20 egee.

Alkuperäinen kirjoittaja Kah ja mitä;11453147:
Miksi minä olisin kateellinen? Jos minä vanhempana ostan lapsilleni opiskeluasunnon, ja sinne muuttaa joku tyttöystävä niin asukoon sen aikaan kunnes se tulee omien lapsieni käyttöön ja silloin pyrstö väistää. Ja mitähän menoa se tytttis on maksanut, yhtiövastike ei ole kuin pari satkua ja vesi maks 20 egee.

Nyt ei ollut siitä kyse että en tahtoisi lähteä... vaan siitä että näillänäkymin poikaystäväni ei ole tulossa mukaan.. kyllä minä sen ymmärrän että kun vanhemmat ovat asunnon ostaneet, ei varaa ole toiseen asuntoon...

Nyt ei ollut siitä kyse että en tahtoisi lähteä... vaan siitä että näillänäkymin poikaystäväni ei ole tulossa mukaan.. kyllä minä sen ymmärrän että kun vanhemmat ovat asunnon ostaneet, ei varaa ole toiseen asuntoon...

Sinun poikaystäväsi on joko todella lapsellinen tai ei oikeasti välitä sinusta, jos hän ei kykene asettumaan asemaasi. Sinun on paras itsesnäistyä, hankkia oma kämppä ja katsella muita miehiä. Aidosti rakastava ihminen haluaa jakaa elämäsä kanssasi, ei päästä sinusta eroon.

Muuta aluksi vanhempiesi luo ja etsi rauhassa sopiva asunto, jos taloutesi sen kestää. Toisessa on turha riippua, jos asenne on tuollainen.

Viimeksi muokattu:
Kyllä, olimme seurustelleet ennen yhteenmuuttoa vasta tosi vähän aikaa.. ja tästökin ajasta pari kuukautta kaukosuhteessa.. kun mies sitten muutti, minä vietin lähes kaiken aikani siellä, ja tätä ennen asuin vanhempieni luona.. yksinkertaisemmalta ja helpommalta molemmille oli että muutin myös..

Kotonani vanhempien luona en maksanut mistään, myt poikaystäväni luona maksan vuokraa, ja puolet muista yhteisistä kustannuksista, joten asuminen ei todellakaan halventunut...

On siinä sinulla varsinainen MIES. Miten kehtaatte kutsua nuoria pojankloppeja MIEHIKSI? Jos poika olisi oikeasti MIES, tiedät varmaan, mitä hän tilanteessa tekisi... :)

Viimeksi muokattu:
Jos tämä poikaystäväsi sinua rakastaa, hän sanoo vanhemmilleen elävänsä omaa elämäänsä.. hän varmasti on jo täysi-ikäinen..? Hänen kuuluu ottaa suhteensa vakavasti, eikä leikkiä enää pikkupoikaa jolle vanhemmat sanovat mitä pitää tehdä.

Sinuna miettisin ja ottaisin selvää rakastaako hän sinua. Jos hän ei ole valmis muuttamaan kanssasi nyt, niin koska sitten? Sanot olevasi onnellinen. Mitä se käytännössä tarkoirraa?

Rahasta ei voi olla kyse, koska yhden vuokran pitäisi saada maksettua opintotuilla (asumistuki ja opintoraha) tai työssäkäyvän palkasta riittää varmasti. Voiko kyse olla siitä, että poikaystäväsi vanhemmat ovat sanoneet että näin tehdään ja poikaystäväsi ei ole saanut sanottua juuta eikä jaata.

Jos nykymiehet ovat tällaisia, olen onnellinen että minun nuoruuteni olii 70 luvulla. Silloin osattiin asettua kumppanin puolelle ja jokaisesta ongelmasta suhde ei mennyt takapakkia. Rakkaus voittaa kaikki esteet, ja usein ihminen voi muuttua rakkaansa vuoksi.

Sano poikaystävällesi että sanoo vanhemmilleen hänen olevan jo "iso poika" ja tahtovansa elää tyttöystävänsä kanssa. Suhteelle on hyvin vaarallista tuollainen himmailu ja takaisinpäin meno..

On siinä sinulla varsinainen MIES. Miten kehtaatte kutsua nuoria pojankloppeja MIEHIKSI? Jos poika olisi oikeasti MIES, tiedät varmaan, mitä hän tilanteessa tekisi... :)

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja nimetön;11453187:

On sillä ainakin testosteronit kondiksessa. Saanut pillua ja vielä kaupan päälle rahaa tyttöystävältään asunnosta, josta todennäköisesti ei itse maksa kuin vastikkeen jos sitäkään. Opiskelija ei saa asumislisää vanhempien omistamaan asuntoon.

Minä olisin liian ylpeä jäämään poikaystävän luokse, jos tämä haluaisi minun muuttavan. En odottaisi edes elokuuhun vaan jo tänään kysäisisin vanhemmiltani, voinko muuttaa toistaiseksi takaisin. Älä roiku mokomassa pojassa, ei se sinua rakasta ei vain henno sitä suoraan sanoa.

Samaa mieltä Dalian kanssa. Roikkumistahan tuo on ja nöyrtymistä. Ei muuta kuin kamat pakkaukseen ja menoksi. Jos tämä "suurmies" perään itkee, niin sitten se on hänen häpeänsä. Mieti kahdesti, otatko "MIEHEN" takaisin.

Yhteistyössä