Poikaystävälläni on vauvakuume

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nobody
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nobody

Vieras
Hei.
Olen nuori (20-v) opiskelija. Ajattelin kirjoittaa asiasta, joka on vaivannut minua melko pitkään, mutta viimeisen viikon aikana ahdistanut todenteolla. Jos vaikka joku voisi vinkata, mitä tässä tilanteessa voisi tehdä.
En tiedä kenelle puhuisin tästä asiasta, joten kirjoitan sitten nettiin, vaikkei ehkä tunnistamisen takia kannattaisi.
Viikko sitten poikaystäväni alkoi puhua lapsen hankkimisesta. Hän on puhunut siitä aina välillä useaan otteeseen.
Hän sanoi, että haluaisi lapsen enintään 3-4 vuoden sisällä. Tämä huolestuttaa minua monestakin syystä. Ensinnäkin, olisin siinä vaiheessa vasta saanut opiskeluni päätökseen ja ehkä käynyt töissä vuoden. Toiseksi, olisin vielä alle 25-vuotias ja pelkään että nuoruuteni jäisi elämättä jos hankkisimme silloin lapsen.
Pelkään myös jääväni lapsen kanssa yksin ja etten saisi hoitamisessa häneltä apua.
Minusta tuntuu kuin minua painostettaisiin tässä lapsen hankkimisasiassa. Poikaystävälleni tämä asia tuntuu olevan jo hyvin ajankohtainen, koska hän on kymmenisen vuotta minua vanhempi. Minä taas tunnen itseni vielä enemmän nuoreksi kuin aikuiseksi.
Olen sanonut poikaystävälleni, etten tiedä olenko niin nuorena valmis äidiksi ja lisäksi se saattaisi olla vaarallistakin, koska minulla on 1. tyypin diabetes. Hän vain sanoo, että pitäisin varmasti äitinä olemisesta. Aikaisemmin hän on jopa sanonut, ettei sillä ole väliä, saanko koulut käytyä vai en.
En oikein tiedä, mitä minun pitäisi tehdä. Mietin välillä jopa, luuleeko hän lapsen jotenkin tekevän suhteemme tai minut paremmaksi. Tämä on vaikea tilanne, koska rakastan häntä enemmän kuin mitään muuta, mutta tiedän, etten voi uhrata omaa elämääni hänen toiveidensa takia.
Osaisiko kukaan auttaa? Olen ollut viimeisen viikon ajan niin ahdistunut etten kestä enää.