Poikaystävän ex

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunko?

Vieras
Ollaan seurusteltu vähän vajaa puoli vuotta. Suhteen alussa poikaystävä puhui (mun mielestä) vähän liikaa sen entisestä tyttöystävästä ja sanoi että sillä oli vähän samanlaiset hiukset (ja jopa nimi!) kun mulla. Yhden kerran kun oltiin baarissa, ja taas se puhui jotain exästään, niin sanoin sille että sä taiat olla vieläki kiinni siinä entisessäs kun sä niin paljon siitä puhut. Tän jälkeen mä en oo kuullut siitä kun pari kertaa pitkällä aikavälillä.
Siinä oli pari vuotta välissä, kun niillä meni poikki ja minä tulin kuvioihin ja tällä välillä ne ei kai olleet tekemisissä. Nyttemmin ne on käyneet pari kertaa kaljalla keskenään.
Me ollaan vasta vähän yli parinkympin ikävuoden, ja mulla ei oo ikinä ollut näinkään pitkää (ja vakavaa) suhdetta; ollaan puhuttu siitä että mennään joskus kihloihin ja naimisiin. Kuitenkaan tää poikaystävä ei oo kertaakaan sanonut rakastavansa (en minäkään) ja mua on alkanut pelottaa että se oikeasti on vielä kiinni exässään :(
Onko mulla syytä teidän mielestä huoleen, puhuuko teidän kumppanit entisistään ja tapaileeko niitä?
Tulipas pitkä valitus mutta ahistaa vaan :)

Minun mielestäni poikaystäväsi käytös kielii siitä, että hänelle ero entisestä on edelleen kipeä ja käsittelemätön asia. Onhan siitä erosta jo aikaa, mutta ei kaikki niin nopsaan toivu. Oletko tietoinen, että jätettiinkö poikaystäväsi vai jättikö hän ja miksi heillä meni poikki?
Miksi ne käy kaljalla keskenään? Mikset sinä voi mennä mukaan, jos he ovat vain kavereita?

samaa mieltä minäkin. tuntuu vanha suola vähän janottavan. jos he ovat vain kavereita, niin sinun pitäisi mahtua mukaan sinne kaljalle tutustumaan tähän exään.

Se entinen asuu toisessa kaupungissa joka sattui sillon, kun ne ekan kerran kävi kaljalla, poikaystäväni kulkureitille (sen sisko asuu samassa kaupungissa) ja on nyt ilmeisesti menossa uudestaan tapaamaan sitä entistä, en vaan kysynyt onko sillä jotain muutakin asiaa sinne kun on taas ajelemassa siitä läheltä kuitenkin. Eli ei mulla oikeen oo lähtemistä sinne eikä kiinnostakaan mennä kyttäämään :)
Silti vähän kyrpii.. ei huvittaisi olla semmonen ""toiseksi paras"" vaihtoehto.. Mun mielestä mun poikaystävä jätti tän tytön silloin, siitä kuulemma paljastui inhottavia piirteitä jne.. Minä taas oon monta kertaa ollut eroamassa hänestä jonkun pienen asian takia koska pelkään ettei meidän suhde kuitenkaan kestä ja olisi paremoi erota saman tien, mutta poikaystävä ei suostu ja on ihan uskomattoman ymmärtäväinen eli ei se ihan helposti näköjään musta halua luopua. Tekis mieli kysyä ottaisko se entisensä takasin jos se pyytäisi.

Mä ainakin puhelen joskus entisistäni kun tulee jotain mieleen, mutten tietystikään toitota jatkuvasti, kun ei ne niin hyvii ollu tää nykynen. Mua ei haittais jos poikakaveri mainitsee jotain jostain entisestään, sehän kuuluu elämään et on tuntenut jotain muita tyyppejä ennen sua. Kaljalle en päästäis kyl poikaystävääni exien kanssa, se saattais olla ""vanhan suolan janoa.."". Jos ollaa suhteessa ni nykysen pitää riittää muute saa painuu suolle.

Kantsis vähän kattoo.....olen todennut et ex:ät ovat erittäin vaarallisia...
Mulle kävi sama juttu. Ensin vain tapasivat juttelun merkeissä ja sit löysin ne sängystä. Musta ei olis halunnu luopua....olis halunnu kuulemma pitää molemmat.

Hyi.. :( Pystyyköhän tota jotenkin estämään.. en nyt halua alkaa miksikään mustasukkaseksi tyttöystäväksikään enkä kyllä erotakaan jos tää onkin paljon melua turhasta.. Sillä lailla ei huolta, kun nää tosiaan asuu eri paikkakunnilla eikä tapaa kovin usein, mutta mua satuttaa jo tarpeeksi paljon se että poikaystävän ajatuksissa tää toinen on rakkaampi :( Aika paha yrittää ottaa selville kun tuskin se sitä kuitenkaan myöntäis.

Mulla huonoja kokemuksia. Olivat kuulemma kavereita, mutta huomasin pienistä jutuista että on muutakin. Sitten tajusin että ovat tavanneet salassa ja mietin poikaystävän käytöstä niiden tapaamisten jälkeen, oli jotenkin pihalla ja omissa ajatuksissaan..
Puistattaa vieläkin ajatella. Mutta minä en enää exä-""kavereita"" tämän jutun jälkeen sietäisi. Ei mies pääse vanhoista asioista eroon jos toista tapailee. Niillä kuitenkin ollut intiimi suhde..

ap:
>>""Tekis mieli kysyä ottaisko se entisensä takasin jos se pyytäisi.""

Jos tekee mieli kysyä, kysy se ennen seuraavaa reissua rakentavasti ja tarpeeksi ajoissa. Jos sillä olisikin jotain ylimääräistä mielessä exää kohtaan, se voisi herätä ajattelemaan nykytilannettanne :)

Samalla hän tietää, mitä heidän tapaamisistaan ajattelet.

Poikaystävä on kyllä ainakin toistaseksi ihan yhtä hellä ja rakastavainen ja ikävöivä vaikka exänsä kanssa olikin. Pitää kyllä kysyä, aika ankeeta näitä yksin murehtia ja alkaa kuvitella ties mitä pahinta :) Mulla vaan on muutenkin melkosen huono itsetunto että en kohta uskalla laittaa itseäni likoon tähän suhteeseen ja alan työntää kumppaniani pois, kun odotan vaan koska se palaa takaisin entisensä luo..

Täältä tuskin saat asiallisia vastauksia. Tämä palsta on pullollaan pettämisen hyväksyviä ihmisiä, jopa siihen kannustavia. Tämän palstan motto tuntuu olevan: toista ei voi omistaa ja hymyile vain jos kumppanisi rakastaa enemmän jotain muuta kuin sinua.

Mutta asiaan: Minä kannustaisin sinua ottamaan huolenaiheesi reilusti poikaystäväsi kanssa puheeksi. Kerro tunteistasi suoraan. Tuskin hän sinua haluaa loukata noilla teoillaan.. ehkei hän vain ole huomannut miten se sattuu sinuun.

Mun vaimo ei puhunut existään mitään mutta otti entiseen
exäänsä yhteyttä kolme kuukautta sitten ja on nyt sen lumoissa. aikoo hakea avioeroa ja lähreä kävelemään.
Ei kovin hupaisaa.Onneksi lapset jää mulle.Mitään järkeä tuossa ei ole vai olenko väärässä ?

Minulla on tälläinen kokemus ex-miehestäni. Tavattiin kun olin 15 ja seurusteltiin 2 vuotta. Nyt olen 25 ja ollut kihloissa nykyisen mieheni kanssas 7,5 vuotta. Erosin exästäni kun löysin nykyisen mieheni noin 8,5 vuotta sitten. Ero ei ollut exälle helppo. Humalassa uhkailtiin itsemurhalla, uuden mieheni tappamisella yms. Ja vielä pari vuotta eron jälkeen mies elätteli toiveita yhteen palaamisesta, vaikka olin kihloissakin. Aluksi hänen seurustelu suhteensa kaatuivat siihen kun hän ei löytänyt naisista samoja piirteitä kuin minusta. Tiedän että muutama hänen suhteistaan on kaatunut kun nainen on saanut tietää että mies pitää yhteyttä minuun ja kertoo suhteestaan ja asioistaan minulle.

Erosta asti exä on siis soitellut ja viestitellyt ja ollaan tavattukin muutamia kertoja. Exällä tuntuu olevat toistuvasti sama kuvio. Kun menee huonosti tai tosi hyvin hän ottaa yhteyttä. Ensimmäinen kysymys on aina vieläkö olet kihloissa. Jutellaan ja vaihdetaan kuulumiset, vähän flirtataan ja homma jää siihen. Sitten saattaa olla pitkäkin tauko ennenkuin hänestä kuuluu mitään.

Tavallaan välillämme on vieläkin jännitettä, muttei se johda mihinkään. Nykyinen mieheni on rakkain asia maailmassa, tärkein ihminen elämässäni, enkä mistään hinnasta palaisi entiseen.

Meillä ainakin exä on aika ristiriitainen asia. Mieheni ei oikeen aluksi sulattanut yhteyden pitoamme mutta on nyt vuosien saatossa huomannut ettei se mihinkään johda. Exästä meillä ei kuitenkaan saa puhua. Mainitsen kuitenkin aina puheluista ja viesteistä. Sillä eihän niissä ole mitään salattavaa.

Sinulle huolestunko? ehdottaisin relaamista. Mustasukkaisuus exästä voi olla täysin aiheeton. Onhan meillä jokaisella menneisyys mitä emme voi muuttaa. Se että poikaystäväsi puhuu sinulle exästään on hyvä merkki. Hän haluaa siis kertoa menneisyydestään sinulle, eikä salailla asioita. Kannattaa myös muistaa ettei heidän suhteensa toiminut, johtihan se lopulta eroon.

ps. Aika hassu juttu muuten... Jos ajattelen että mitäköhän exälle kuuluu niin hän soittaa parin päivän sisällä!

Tässä ketjussa on ollut esillä aikamoisia uhkakuvai, joten ajattelin kertoa onasta ex-suhteestani. Seurustelimem ja asuimme yhdessä liki kymmenen vuotta, ennekuin lähdin suhteesta. Exäni tapasi melko pian uuden naisen, ja ilmoitti heti alkuun, että on minun kanssani paljon tekemisissä, niinkuin onkin. Olemme yhteydessä todella usein, soittelemme, mailailemme ja tapaamme. Mutta! Siinä kaikki. Meidän välillämme EI ole mitään virityksiä. Yksinkertaisesti vaan kun on jakanut toisen kanssa koko aikuisikänsä olisi outoa laittaa välit poikki kokonaan. Hän on paras ystäväni. Tämä ei ollut uudelle naiselle helppoa aluksi, mutta nykyään jo ok. Olemme nimittäin tavanneet useastikin, ja meillä synkkaa todella hyvin. Hän on mielestäni todella sopiva exälleni, ja olen sydämestäni onnellinen heidän puolestaan. Eli aina kaikki ei ole niin ""pahaa"" miltä se vaikuttaa. Mutta ehkä alkuperäisen kannattaa todellakin selvittää asia poikaystävän kanssa, epävarmuus usein heijastuu suhteessa, ja ennemmin tai myöhemmin se ilmenee mustasukkaisuutena tms. Tsemppiä sinulle alkup!

Yhteistyössä