poikien ja tyttöjen värit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelen

Vieras
miksi aina se menee niin että sininen on poikien ja punainen tyttöjen.. mielestäni ei ole mitään pahaa jo pojalla välillä punasta, siis en tarkota et ihan kokonaan välttämättä punasissa.. öö mahtokohan kukaan ummärtää mitä haen takaa..

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen:
miksi aina se menee niin että sininen on poikien ja punainen tyttöjen.. mielestäni ei ole mitään pahaa jo pojalla välillä punasta, siis en tarkota et ihan kokonaan välttämättä punasissa.. öö mahtokohan kukaan ummärtää mitä haen takaa..

niin ja tytöllä sinistä..

Joo ymmärrän.
Mua ärsyttää kun jossain cittarissa on tytöille tasan punaista ja vaaleanpunaista, pojille sinistä ja vaaleansinistä :xmas:
No enpä oo sieltä muutamaan vuoteen mitään ostanutkaan :whistle:
Meillä on pojalla jotain punaista, tytöllä jotain sinistä.
Mutta eniten tykkään limestä, beigestä, valkoisesta, keltaisesta, vaaleanlilasta, vaaleansinisestä jne.
Lapsetkin on tykänneet. Poika hylkää jotkut vaatteet vain pehmeyden takia :D

Nykyään muoti muuttunut.Jopa vaaleanpunainen pojan/miehen väri.Tummalle se näyttää niin hyvältä tuo vaal.pun.väri että.Joten toki pojal punaista ja tytöl sinistä,eikös näin ollut aina.Vain tuo vaaleanpunainen aristanut.Toki kun vauva syntyy halutaan erotella sukupuoli,mutta kun kasvavat isommaksi niin värit kyllä tasaantuu.Mun kaikki 4 tyttöi tää kuopus niin valkopää että sininen aina ollut hänen väri

Meidän 5-vuotiaan pojan lempiväri on punainen, kaikki paidat ovat punaisia, ruskeita tai raidallisia :-) Tummansinisiä vaatteita ei sen sijaan löydy kuin muutamat housut (tämä lähinnä siksi että äiti ei pidä siitä väristä ) . Ja 2-vuotiaalla on aivan ihania Ida T-merkkisiä pinkkejä paitoja.

Mina olen sitä mieltä, ettei sellaisia asioita ole enää olemassakaan kuin "tyttöjen värit" ja "poikien värit"!

Mie puen mun lapset sen värisii kuin itteä sattuu miellyttää pienenä ja vähä isompana ne osaa ite sanoo mistä tykkää ja sitä väriä saa pitää mikä on kiva. Kaikki mun pojat tykkää punasesta ja teinix osti vaaleanpunaisen kauluspaidan vasta, kiva kun värit on tullu myös poikein vaatteisiin :D Ei ne vaatteiden värit sukupuoleen vaikuta millään tavalla.
Munat on pojilla vaikka ois mekko päällä, ei niistä tyttöjä tuu eikä tytöistä poikia vaikka olis sininen potkupuku :D

Minä voin pukea poikani kokonaan punaiseen. Hänellä on punaiset vaunut ja ihan pojalle valitut. Meillä ei ole mustia tai harmaita vaatteita lähes ollenkaan, tummansinistä ei yhtään. Kaikkea muuta senkin edestä tasapuolisesti kaikkea, myös vaaleanpunaista ja keltaista.

Kyllähän noi käsitteet istuu aika tiukassa.

Meillä poika tykkää tosi paljon punaisesta väristä ja jos saa valita esim. kaksista kengistä ottaako siniset vai punaiset, niin takuuvarmasti valitsee ne punaiset. Viimeksi sai valita pehmolelu korista yhden pehmolelun ja pojan valinta oli vaaleanpunainen etana =) Muutenkin poika tykkää kirkkaista väreistä.

Meillä on kaksoset, joilla on iso kokoero. Pojan ulkovaatteet menee aina tytölle sit ku ovat pojalle pieniä. Esim tänä talvena meidän tytöllä tulee olemaan sininen toppapuku. =)

no me ostettiin tänään pojalle välikausi haalari mukelomestasta. ja siellä oli siniset loppu niin ostin tyttöjen värisen, yläosa on vaaleenpunanen... ja halusin haalarin koska poika on 8kk ja mun mielestä haalari kivempi. Kaksi osasia pukuja oli sinisenä, mutta päädyin tosiaan tohon haalariin, vaikka ei ollut poikien väriä. ja tuttuni oli ihan ihmeissään ettämiksi tommosen ostin.

minä ihan oikeasti vihaan sitä, että vaatteet ovat joko punaisia tai sinisiä |O
siis onhan meidänkin pojalla punaista ja sininen näyttää tytön päällä kivalta, mutta miksi noissa ulkoiluvaatteissa vaihtoehdot tuppaavat olemaan joko vaaleanpunainen tai vaalean sininen?!?

meillä on pojalla paljon punaista ja oranssia..mutta täytyy myöntää että tytällö hyvin vähä sinistä, vihreää jne. tykkää itse punaisen ja violetin sävyistä niin niitä sitten ostan!

Ei minusta punainen ole pojalla huono väri, paitsi jos se on selkeesti tyttöjen vaate, hörhelöitä tai jotain prinsessaprinttejä. Minä jaottelen just noilla kuvilla yms. mikä on tytölle mikä pojalle sopiva vaate, en väreillä.

Minä jaan kyllä vaatteet tyttöjen ja poikien kuoseihin vaikka tästä värijupakasta olekin enemmistön kanssa samaa mieltä. Harmittaa, kun oli mieluisia kestovaippoja myynnissä kirpparilla, mutta oli niin tyttökuosit, etten voinut tuolle viikarille niitä hankkia.

Yhteistyössä