Tyttöjen ja poikien värit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TooQT2BSTR8
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on tytöllä sekä pojalla kaikkia värejä käytössä. Vaatteet kierrätän tytöltä pojalle enkä osta aina tytölle sukupuolineitraaleja vaatteita, niin "joutuu" poikakin sit perässä pitämään pinkkejä ja liiloja vaatteita. Mutta toistaiseksi on ollut ihan mielissään. Mekkoa ei vielä ole päälle laitettu, vaikka kerran on ainakin kysynyt (oltiin kylään menossa, niin ei viittiny).

Totta. Vähän isommalle pojalle on todella hankalaa löytää kivoja vaatteita. Nettiliikkeistä en ala tilailemaan, niin vaatefriikki en ole.
Tänäänkin Po.pissa katselin kevään uusia vaatteita, ja kuosi kyllä lähes kaikissa todella tyttömäistä.
Esim hauska pallokuosinen fleece, mutta värit niin pastillia ja pohjaväri valkoinen, että poikaa luultaisiin HETI tytöksi. Ja olen kyllästynyt sanomaan että ei ole tyttö vaan poika. Kun tykkään vaatettaa värikkäisiin vaatteisiin..

[QUOTE="vieras";25588129]Vanhanaikaista olisi juuri pojan pukeminen punaisiin ja tytön sinisiin, punainen kun on historiassa yleensä ollut pitkälti miesten väri sen symboliikan vuoksi (verta, elinvoimaa, rohkeutta jne.). Se on tämä uudempi muotihössötys joka on pyöräyttänyt värit ympäri.[/QUOTE]

Päinvastaista olen lukenut: Sinisellä värillä on aikoinaan uskottu olevan suojaava voima. Mm. Lähi-idässä ovet maalattiin sinisiksi pitämään pahat henget loitolla. 400-luvulla Euroopassa raskaana olevat naiset kietoivat kaulaansa sinisen huivin välttääksen ongelmia raskauden aikana. Myös poikien pukeminen siniseen liittyy joidenkin käsitysten mukaan uskoon sinisen suojaavasta ominaisuudesta. Entisaikaan poikalapsia arvostettiin usein enemmän kuin tyttöjä, ja ehkä siksi suojaava väri varattiin pojille.

-Tieteen kuvalehdestä

[QUOTE="...";25625010]Miksei pojan potkupuvussa voisi olla kukkaa tai perhosta?[/QUOTE] Kysytäänpä näin päin ett miks pojan potkupuvussa pitäs olla kukkaa tai perhosta? Yleisesti kun tiedossa on että perhoset ja kukkaset on tyttömäisiä elementtejä.

Mun lapset ei oo sukupuolineutraaleja, joten heidän vaatteistaankaan suurin osa ei sitä ole.

Värejä löytyy laidasta laitaan. Tyttö kulkee silti tyttöjen vaatteissa ja poika poikien, vaikka pojan vaatteet pinkkejä olisikin ja tytön sinisiä.

Yhteistyössä