Poikien vanhemmat, hygieniakysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pesulle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pesulle

Vieras
ehkä vähän hassu.. mutta kuitenkin. Suihkussa meillä ei lapset joka päivä käy, mutta pojallekin on tietty opetettu, että pippeli ja peppu joka päivä pesaistaan. Nykyisessä vessa/kylppärissä ei ole bideesuihkua, kylpyamme+suihku vain, ja ammeessa seisten on poika käynyt pesulla. No seuraavassa kämpässä odottaa vessa bideesuihkulla ja suihku kylppärissä erikseen. Voiko pojan siis opettaa pesemään bideesuihkulla jotenkin päin vai miten sen homma toimii? Vai suihkun puolelle vain edelleen?
(ei oo miestä, jolta kysyisin..)

Ai, teillä pestään pippeliki joka päivä? Ei meillä pestä ku saunassa käydessä. En minä eikä kukaan muukaan pese itteensä joka ikinen päivä.Paitsi kädet,naama ja hampaat tietty pestään monta kertaa päivän aikana.

En siis osaa vastata tohon sun kysymykseen.En osaa itekkää käyttää mitään bideesuohkuja... :|

Alkuperäinen kirjoittaja Marakatti:
Ai, teillä pestään pippeliki joka päivä? Ei meillä pestä ku saunassa käydessä. En minä eikä kukaan muukaan pese itteensä joka ikinen päivä.Paitsi kädet,naama ja hampaat tietty pestään monta kertaa päivän aikana.

En siis osaa vastata tohon sun kysymykseen.En osaa itekkää käyttää mitään bideesuohkuja... :|

Siis aikuiset ei pese alapäätään joka päivä??? Hyi YÄK!!!!

No kyllä musta niin lapsien kuin aikuistenkin kuuluu pestä alapäänsä päivittäin!

Itse en osaisi olla bidelemättä päivittäin muutamaa kertaa, mutta ei mun mielestä pienen lapsen tarvitse automaattisesti käydä alapesulla päivittäin, paitsi jos onnistuu tuhrimaan itsensä..toisaalta pienenähän noi hygieniahommat jo opitaan...
Hmmm...mitäköhän ton poitsun kanssa alkaisi tehdö sitten muutamien vuosien kuluttua...

Jokapäiväisessä suihkussa nyt ei ainakaan mun mielestä ole mitään järkeä, lapsella siis...

En ymmärrä koko asiaa. MIKSI pitää kuurata joka päivä? En tajua. Eri juttu, jos vatsa on löysällä ja lapsi on sotkenut tarakkansa. Ja mä räjähtäsin, jos meillä muksut käyttelis päivittäin bidesuihkua!? Herranjee mikä siivo se ois. Ja turha rähistä, että lapsi oppii kyllä. MIKSI pitäsi oppia. Suihku 2-3 kertaa viikossa riittää oikein hyvin.

Meillä käydään suihkussa illalla, pojatkin ovat siihen oppineet. Pesastaan päivän pölyt pois ja tietty ne intiimit paikat. Pelkkä vesipesu on riittänyt, saunan yhteydessä saippualla sitten pestään. Lisäksi tietty hammaspesut ym. Minä käyn poikien kera iltaisin suihkussa, en osaa mennä nukkumaan jollen ole peseytynyt. Mutta kaikki tyylillään...

ei meillä kyllä pojat joka päivä alakertaansa pese :o
tietty jos vahinko sattuu jne.
2 kertaa viikossa on sauna/suihkupäivä ainakin näin talvisaikaan- kesällä päivittäin.
ja molemmat atoopikkoja. ja pyyhkivät pippelin aina pissan jälkeen.

samoilla linjoilla! :/

Yhteistyössä