pois perhepedistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Minkä ikäistä vauvaa olette alkaneet vieroittamaan perhepedistä?
Meillä 6kk vauva, joka nukkumaan mennessä syö rintaa ja nukahtaa siihen.
Jossain vaiheessahan tuo pitäisi alkaa nukuttamaan omaan sänkyyn. Eli milloin te muut olette sen tehneet?

No meillä 1,6v on omassa sängyssä mutta se sänky on kiinni mun sängyssä ja pääsee viereen halutessaan ja saa ilman siirtymisiäkin maitoa tissistä jos haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No meillä 1,6v on omassa sängyssä mutta se sänky on kiinni mun sängyssä ja pääsee viereen halutessaan ja saa ilman siirtymisiäkin maitoa tissistä jos haluaa.

Esikoisen siirsin omaan sänkyyn ja omaan huoneeseen 9 kk ikäisenä, menin sillon töihin niin ihan sen takia.

suurinpiirtein vuoden ikäisenä siirtyi lopullisesti omaan sänkyynsä kun ei enää saanut kunnolla nukuttua kumpikaan (minä tai poika,mies nyt nukkuisi vaikka talo palaisi). Omaan pinnikseen illalla jäi ja sen jälkeen ei yhtään yötä ole enää vieressä nukkunut kun ei enää siinä malta rauhoittua. Ei edes kipeänä ole nukahtanut viereen enää vaikka olen koittanut siihen nukuttaa.

Uskoisin että meillä tämä aika oli täysin oikea siirtymiseen,kannattaa kuulostella vauvaa jos itse saat nukuttua vielä. Jos ei meinaa siirtymä omaan sänkyyn onnistua niin sitten myöhemmin kokeilu uudestaan :)

Meillä 5-vuotias nukahtaa yleensä meidän sänkyyn, mutta aloin joskus 2-3 ikäisenä siirteleen omaan sänkyyn. Tulee vielä melkein joka yö takaisin viereen nukkumaan. Kuopuksella sama homma, mut ikää on vasta 3,5 vuotta.

Meillä siirtyi vajaa 2,5v muutama kuukausi aikasemmin opetettiin nukahtamaan itsekseen ja samalla kun kuopus siirtyi pois pinniksestä, niin esikoinen siirtyi kans omaan sänkyyn joka on meidä makkarissa, muttei kuitenkaan kiinni meidän sängyssä. Hyvin on omassa sängyssä pysynyt ja ihan ongelmitta siirtyminen sujui muutenkin. Joskus aikasemminkin kokeiltiin ja seurauksena oli hysteeristä itkua, joten unohdettiin sillon aika nopeesti.

Yhteistyössä