Pojalle nimeksi Lauri Kristian?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä vain?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minä vain?

Vieras
Ajattelimme mieheni kanssa, että poikamme nimeksi tulisi Lauri Kristian, mutta onko tuo nimi oikein sopiva nimi lapselle? Ajattelimme siinä mielessä, että minulla oli lapsena sekä r-vika ja s-vika. Siis jos lapsi perii kyseiset puheviat niin hänen on sitten vaikea sanoa nimeään, kun Laurissa on r ja Kristianissa sekä r että s. Jos poika on minun laillani r- ja s-vikainen niin hänen esittelee itsensä näin: "Minä olen Lauli". Samaan tapaan kun minä sanoin lapsena että "Minä olen Malia", koska nimeni on Maria, enkä osannut sanoa r-kirjainta.

Toisaalta meistä tuntuu, että haluaisimme pojalle kolmannenkin nimen, jonkun etunimen Lauri Kristianin eteen. Nimenomaan sellaisen nimen, jossa ei olisi r eikä s kirjainta. Mikä olisi hyvä sellainen nimi tuohon Lauri Kristianin eteen?

Ajattelimme mieheni kanssa, että poikamme nimeksi tulisi Lauri Kristian, mutta onko tuo nimi oikein sopiva nimi lapselle? Ajattelimme siinä mielessä, että minulla oli lapsena sekä r-vika ja s-vika. Siis jos lapsi perii kyseiset puheviat niin hänen on sitten vaikea sanoa nimeään, kun Laurissa on r ja Kristianissa sekä r että s. Jos poika on minun laillani r- ja s-vikainen niin hänen esittelee itsensä näin: "Minä olen Lauli". Samaan tapaan kun minä sanoin lapsena että "Minä olen Malia", koska nimeni on Maria, enkä osannut sanoa r-kirjainta.

Toisaalta meistä tuntuu, että haluaisimme pojalle kolmannenkin nimen, jonkun etunimen Lauri Kristianin eteen. Nimenomaan sellaisen nimen, jossa ei olisi r eikä s kirjainta. Mikä olisi hyvä sellainen nimi tuohon Lauri Kristianin eteen?

VASTAUS:

Mutta hyvänenaika! Tehän olette iha hulluja!!!! Joutaisitte hullujen huoneelle tai ainakin johonkin mielentilatutkimuksiin!!! Te saastutatte muidenkin ajatukset! Vitun vammanen!!!!!!!!! Sinulta pitäisi kieltää lapsienhankinta, ! tuolllaiselta luuserilta, joka piruvie edes yksinkertaisia kirjaimia osaa opettaa, luultavasti osaat, toivon niin hyvä ,.... Sitäpaitsi onhan niitä muitakin kirjainvikoja kuten K, J, P, T, JA L... SEKÄ KAIKKI VIERASPERÄISET ( B,C,D,F,G,Q,W..,) ..K-vikainen ( sanan kissa saattaa sen lausua esim. Tissa tai KKKKKissa tai Issa , koira taas Toira , KKKKKKoira tai oira) . P-viassa sanan "Pallo" esim. PPPPPallo, T-viassa samaten esim. Sana " Tie" lausuu " TTTTTie" J- viassa samaten, mutta se saatetaan sanoa N:nä , esim. Juhasta tulee "Nuha tai JJJJJJJuha, ylivoimakkaasti) L-vikakin totta helvetissä on olemassa, siinä missä joku R-vikakin. Etkö muka koskaan ole kuullut kun joku L-vikainen lapsi on sanonut esim. sanan TaLo " taVo/taWo/ Tao tai Lehmä " Wehmä/ Vehmä/ Ehmä" tai kyLMä " kyMMä / kyYMä?? Itse asiassa nimessä Lauri on L-kirjain, vieläpä ekana kirjaimena, kuten vaikka Lassissa,Leevissä...yms. ( Jos et tuota ole huomannut, sinut pitäisi passittaa takaisin ala-asteelle opettelemaan tavaamaan) Jos lapsellasi onkin L-vika, hänen voi olla ainakin pienenä vaikea sanoa nimeään Lauri, sillä tuossa nimessähän on se kirjain, vieläpä ekana. niin hn esittelee itsensä ainakin pienenä " Minä olen LLLLLLLauri/ Auri/ Nauri/ Vauri/ Wauri"

p.s Minä itse en antaisi tuota nimeä nykypäivänä, SILLÄ SE ON TUSINANIMI, TOSI YLEINEN MASSANIMI, PALJON KAIMOJA...Muuten ihan kiva. En oikein tiedä kolmannesta nimestä, kyllä tuo ihan hyvä noinkin..Tosin tuo "Kristian" kuulostaa ehkä vähän hienostelulta , varsinkin jos teillä on suomalainen perussukunimi tyyliin " Virtanen, Lahtinen, Koskinen.,Kivelä, Mattila, " ja eikä oikein kylläkään sovi Laurin kanssa, joka on todella suomalaisen kuuloinen nimi. Etsikää mielellään samaa "paria" olevat nimet!!

Yhteistyössä