Pojalle nimi? Mikä "järjestys"...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "poika"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"poika"

Vieras
Eli suunnitteilla nimi Lenni Aaro Severi, Aarosta tulisi kutsumanimi, eli oisko parempi Aaro Lenni Severi, vai pelkkä Aaro Severi?

iso veljen oikeaa nimeä en kerro, mutta on Teemu Aatu Juhani-tyylinen (siis kahessa eka nimessä 2 tavua, toka nimi alkaa kaksoisvokaalilla ja kolmannessanimessä kolme tavua), ja tuo eka on kutsumanimi.

Nykyisellä tietokoneajalla on käytännöllistä että kutsumanimi on ensimmäisenä! Vaikka ehkä kuulostaakin paremmalta toisessa järjestyksessä, mutta se on kuulkaa rasittavaa aina korjailla että ei kun xx!

Kutsumanimi kannattaa laittaa ekaksi. Muuten se aiheuttaa sotkua. Kumpikin on ok nimi: Aaro Lenni Severi ja Aaro Severi. Itse valitsisin jälkimmäisen, koska lyhyt nimi on minusta parempi.

En nyt tajua miksi tavujen vokaali-konsonatti -jarjestys pitaa sisaruksilla olla sama?? Mieti nyt, lapsi isompana kysyy etta miks mun kutsumanimi on toisena, ja sit selitat etta kun veljen vokaali-konsonatti -jerjestys on myos sen mukainen.... Varsinkin jos tosta nimien jarjestyksesta on mitaa vaivaa tai harmia lapselle, voi suu vahan levahtaa...

Aaro Lenni Severi kuulostaa hyvalta ja rimmaa oikein hyvin "Teemu Aatu Juhaniin".

En nyt tajua miksi tavujen vokaali-konsonatti -jarjestys pitaa sisaruksilla olla sama?? Mieti nyt, lapsi isompana kysyy etta miks mun kutsumanimi on toisena, ja sit selitat etta kun veljen vokaali-konsonatti -jerjestys on myos sen mukainen.... Varsinkin jos tosta nimien jarjestyksesta on mitaa vaivaa tai harmia lapselle, voi suu vahan levahtaa...

Aaro Lenni Severi kuulostaa hyvalta ja rimmaa oikein hyvin "Teemu Aatu Juhaniin".
Tässä on järkeä. Jos nimiä aletaan kopioimaan erityisten säännönmukaisuuksien mukaan, niin niistä tulee klooneja ja ne menettävät yksilöllisyytensä. Kyllä jokainen lapsi ansaitsee aivan ikioman nimen eikä mitään sisaruksen klooninimeä.

Yhteistyössä