pojalle nimiehdotuksia...!? HELP!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viidennelle nimi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viidennelle nimi

Vieras
Meille tulossa viides lapsi ja nimi tuottaa nyt todella onkelmaa.. yksi tyttö löytyy, poikia jo kolme. ja poika on tulossa. miten onkin niin, että tytölle on helpompi keksiä nimi?! pojalle ei sitten millään.

Onhan toki ollut mielessä muutama mutta ei ne oikein ole kolahtaneet.. meillä kahdella pojalla on erikoisempi nimi, tytöllä perus suomalainen nimi ja samoin nuorimmaisella. hakusessa olisi nyt suomalainen kaunis nimi, ei kuitenkaan mikään keijo matti kalevi tms.

Ajatuksena kävi myös Sisu Eemeli.. mutta miellyttäviä etunimiä myöskin Juhana, Julius, Aapeli...Ehdottakaa jotain erikoisia suomalaisia nimiä. Kiitos <3

Mä joskus laskin leikiä, että jos saan vielä iltatähden siitä tulee Jaajo Eemeli ja multa ei vauhti elämästä lopu.
Mutta sitten niitä ehdotuksia:
Peetu, Santtu, Hannes, Johannes, Taneli
Nyt ei kyllä oikein ajatus näy kulkevan... Tuo Aapeli on myös aika kiva.

olen myös viiden pojan äiti ja kyllä nuorimman kohdalla jo oli aika homma keksiä nimeä. tuntuu minustakin, että tytöille kivoja nimiä on enemmän. mutta miksi nimen pitäisi aina olla mahdollisimman erikoinen? eikö tavallinen, kaunis suomalainen nimi käy? minusta esim.tuo Julius on kiva.
mutta jos haluaa antaa nimen,jota ei monellakaan ole, niin kannattaa miettiä jotain meidän sukupolven nimeä. ne eivät viime vuosina ole olleet mitään muotinimeä..tytönnimistä, esim.70-luvun suosikkinimen Sari sai viime vuonna vain 5 tyttöä suomessa. sama koskee varmaan myös monia pojan nimiä.

Hannes, Aapeli, Mikael, Kristian, Joonatan, Joonas, Samuel, Arttu/Artturi, Anton/Anttoni, Miika/Miikka, Saku, Sisu, Aleksi, Janne, Julius, Aukusti, Sampo, Niilo, Ilari, Elmeri, Eemeli, Eemil, Leo, Leevi, Lauri, Kalle, Oskari, Olavi, Antero, Tapio, Teemu, Tomi/Tommi, Urho, Eerik, Anselmi, Hermanni, Helmer/Helmeri (on kyllä pojan nimi tää Helmer ;) ), Justus, Aarne :)

Jousia
Sisu
Juho
Jussi

Viimeksi muokattu:
Ahti, Aatu, Ahto,Alvar, Eeli, Eemil, Karri, Anttoni, Kuisma, Oliver, Ossian.

Pirkka, Pyry, Päivö, Oiva, Nyyrikki, Sippo, Silvo, Sipi, Terho, Torsti, Touko, Uljas, Valio,
Valo, Vihtori, Vilppu

Vastauksia on tullut ihan kivasti, kiitos! vaikea päättää, kivoja nimiä on muutama..
Meillä kahdella pojista on kolme nimeä, molemmilla toinen ja kolmas nimi suvusta. ja tällä yhdellä pojista toinen nimi on suvusta.. Löytyyhän noita suvusta; Jalmari (jalmari kalmari paavo pesusienestä...), Osmo (mun entinen atk-maikka, ei kiitos.), Simo.. Sitten viisi muuta vanhaa nimeä onkin käytetty.. toinen ongelma on, että kun joku kiva nimi tulee mieleen niin muistaakin ett' "ai niin, sen poika on sen niminen.."

Mulla on muuten laskettu aika ihan lähellä, 08.08....

Me tykästyttiin kovasti tuohon Sisu etunimeen.. Paappa-vainaan toinen nimi oli Jaakko. joten miltä kuulostaisi Sisu Jaakko? loppuuko nimi jotenkin kesken? kaipaisiko vielä kolmannen nimen?

Sisu Jaakko Johannes

vanhimman poikani toinen nimi on paappani etunimi.
Joku varmaankin arvaa pitkälti nyt kuka täällä päässä kirjoittelee mutta tässä tulee lasteni nimet

Steven Elias
Ilona Maiju Maria
Gabriel Toivo Kristian
Aleksanteri Luca Armas
(Sisu Jaakko)

Me tykästyttiin kovasti tuohon Sisu etunimeen.. Paappa-vainaan toinen nimi oli Jaakko. joten miltä kuulostaisi Sisu Jaakko? loppuuko nimi jotenkin kesken? kaipaisiko vielä kolmannen nimen?

Sisu Jaakko Johannes

vanhimman poikani toinen nimi on paappani etunimi.
Joku varmaankin arvaa pitkälti nyt kuka täällä päässä kirjoittelee mutta tässä tulee lasteni nimet

Steven Elias
Ilona Maiju Maria
Gabriel Toivo Kristian
Aleksanteri Luca Armas
(Sisu Jaakko)

No Sisu ei kyllä sovi yhtään tuohon vanhempien poikien nimisarjaan, mutta muuten oikein kiva nimi.

Toiset ja kolmannet nimet on mun mielestä aivan turhia, en siis yleisesti ymmärrä ollenkaan, miksi ihmisellä pitäisi olla useampia nimiä.

Sisu Jaakko Johannes kuulostaa hyvältä.
Muiden poikien nimet kuulostaa kyllä erinlaisilta.

Steven
Sisu
...
miksi ei sopisi? enkä mä mietikään sitä et miten se nimi nyt sopii tuon sisaruksen nimeen. ei mun mielestä tarvitse aina olla nimet tyyliin "matti, maija, markus, matias.." että sopii ja sointuu. onhan aika yllättävää, että ensimmäisellä on "kansainvälinen" nimi, sitten tulee perus suomalainen ja kolmannella taas kansainvälinen ja sitten taas vanha suomalainen nimi.

Me vaan tykästyttiin tuohon, voihan olla että vauva ei olekaan yhtään Sisun näköinen.

Mä tykkään kyllä tuosta Sisu Jaakko Johanneksesta, eli komppaan Kais:ia, kun Sisusta tykkäätte niin antakaa mennä, hieno nimi ja mielestäni sopii ihan hyvin tuohon sisarussarjaan :)