Pojalle perinteinen suomalainen nimi ulkomaille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TorontoAiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

TorontoAiti

Uusi jäsen
21.09.2013
3
0
1
Hei,

Olen miettinut paani puhki... Olen viikolla 27 ja etsin perinteista suomalaista nimea toiselle pojalleni. Nimen jonka voi vaivatta sanoa myos englantia puhuva. Aviomieheni on Kanadalainen ja asumme Torontossa. Kuopukseni nimi on Esko joten olisi kiva jos nimet sopisivat jotenkin yhteen. Ongelma on etta mieluiset nimet aviomieheni aina osaa kaantaa joksikin muuksi. Esim. Eemeli on liian lahella Emilya...

Ehdotuksia otetaan innolla vastaan!

No ensimmäisenä tuli mieleen Matti, josta toki tulisi paikallisten puheissa varmaan Matt helposti, mutta ainakin olisi lausuttavissa ja yhtä aikaa hyvin suomalainen ja tavallaan kuitenkin kansainvälisen oloinen. Myös nimen tuplakonsonantti toimisi juuri tuon enkkuversion takia, kun taas vaikka joku Mikko taitaa helposti sitten olla Mi-kouh tms.

Onkos Toronton lätkäjoukkueessa pelannut suomalaisia? Sellaisen pelaajan nimi voisi olla "kaikille" siellä tuttu jo valmiiksi. :)

Tai Aleksi!

Olen kuullut, että monissa muissa kielissä i-kirjaimeen päättyvät nimet mielletään naisten nimiksi. Suomalaisissa nimissä tai nimimuunnoksissa se ei päde, eikä sitä tule miettineeksi.

[QUOTE="rrr";29010727]No ensimmäisenä tuli mieleen Matti, josta toki tulisi paikallisten puheissa varmaan Matt helposti, mutta ainakin olisi lausuttavissa ja yhtä aikaa hyvin suomalainen ja tavallaan kuitenkin kansainvälisen oloinen. Myös nimen tuplakonsonantti toimisi juuri tuon enkkuversion takia, kun taas vaikka joku Mikko taitaa helposti sitten olla Mi-kouh tms.

Onkos Toronton lätkäjoukkueessa pelannut suomalaisia? Sellaisen pelaajan nimi voisi olla "kaikille" siellä tuttu jo valmiiksi. :)

Tai Aleksi![/QUOTE]

Saku Koivu pelasi monta vuotta Montrealissa, joten Saku kyllä tunnetaan Torontossakin.

Yhteistyössä