Pojan hoitotäti soitti tänään, ja minusta hänen pyyntönstä oli aika erikoinen

Snapsikäsi Edward

Aktiivinen jäsen
07.06.2005
2 101
0
36
Olen työttömänä toistaiseksi, ja poika käy 2xvko hoidossa.
Hoitotädin oli puhe viedä lapset seurakunnan kerhoon, siis hoidon aikana.
Asiasta sovittiin.
Täti tietää tietty että olen työtön.

Tänään täti soitti mulle, ja kysyi että onko mulla autoa käytössä?
Minä että on.
Pyysi, että voisinko minä viedä ja hakea lapset kerhoon.
Kyytiin tulisi ainakin 3 alle 5 vuotiasta.
Eli menisin omani kanssa aamulla hoitopaikkaan, ottaisin muut muksut kyytiin, veisin kerhoon.
KLo.11.30 hakisin muksut kerhosta ja veisin takasin hoitoon.

kieltäydyin, syystä että ensinnäki ei ole minun homma kuljettaa hänen hoitolapsiaan kerhoon.Se kuuluu hänen työhönsä.
Toisekseen, mulla ei ole turvaistuimia kuin yhdelle, niin en ota sitä riskiä, että jotain sattuu.

Ja muutenkin, minusta on aika outo pyyntö ylipäänsä.
Itehän hällä pitäisi kuljettaa muksut sinne kerhoon, ei mulla.
Ja matkaa on sinne kerhoon alle 2km, sen menee jo kävellen.

Sulla ei oliskaan lupaa edes kuljettaa näitä hoitolapsia kun yleensä siihen vaaditaan lupa tälle hoitotädillekkin että saa ite kuljettaa hoitolapsia auton kyydissä.

En usko että olisi oikeasti ihan sallituakaan sinun kuljettaa noita toisia hoidossa olevia lapsia, ilman että sinulla olisi heidän vanhempiensa kirjallinen suostumus.

Sinänsä kuskaaminen varmaan helpottaisi hoitajan päivää, mutta se ei lie sinun asiasi sitä tehdä. Ja mietin, onko tuollainen tosiaan edes laillista.

Päiväkodeissa ei ainakaan saa ketään kuskata mihinkään kenenkään autolla, ellei asiasta ole kyyditettävän lapsen vanhemman kirjallista lupaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
En usko että olisi oikeasti ihan sallituakaan sinun kuljettaa noita toisia hoidossa olevia lapsia, ilman että sinulla olisi heidän vanhempiensa kirjallinen suostumus.

Sinänsä kuskaaminen varmaan helpottaisi hoitajan päivää, mutta se ei lie sinun asiasi sitä tehdä. Ja mietin, onko tuollainen tosiaan edes laillista.

Päiväkodeissa ei ainakaan saa ketään kuskata mihinkään kenenkään autolla, ellei asiasta ole kyyditettävän lapsen vanhemman kirjallista lupaa.

Sepä se.
Olin kyllä puhelimitse yhteydessä näiden muiden lasten vanhempiin asian tiimoilta, ja sanoin etten uskalla alkaa kuskaamaan.

Ja sekin vielä, että pitäähän se lupa olla,.
Minähän se vastuuseen joudun, jos jotain tapahtuu.

Kaikkeehan voi kysyä, mut toi vastuukysymys musta on iso ongelma.
Tädillä on vastuu lapsista, mitäs jos niille sattuis jotain sun kyydissä?
Sitäpaits ilman istuinta ei saa kuljettaa yhtään lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:

johan ton jo sanoin tos tokassa viestissä!?

Täytyy kyllä sanoa, että säälin perhepäivähoitajia. ja tuossa yksi syy. Ei ennen tarvinnut kuskata kerhoihin lapsia. Yhden lapsen kanssa on helppo ja mukava liikkua, mutta onhan se aika inhottavaa jo kahden pienen kanssa, puhumattakaan isosta katraasta. Varmaan kurjaa patistella pieniä, ja toisaalta lasten liikunta pitäisi olla kivaa ja iloista, eikä jonossa marssimista pienenä kilometrikaupalla. No, tämä vaan minun näkemys. Eri asia jos asuu maalla ja pääsee polkuja pitkin metsässä juosta sinne kerhoon.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täytyy kyllä sanoa, että säälin perhepäivähoitajia. ja tuossa yksi syy. Ei ennen tarvinnut kuskata kerhoihin lapsia. Yhden lapsen kanssa on helppo ja mukava liikkua, mutta onhan se aika inhottavaa jo kahden pienen kanssa, puhumattakaan isosta katraasta. Varmaan kurjaa patistella pieniä, ja toisaalta lasten liikunta pitäisi olla kivaa ja iloista, eikä jonossa marssimista pienenä kilometrikaupalla. No, tämä vaan minun näkemys. Eri asia jos asuu maalla ja pääsee polkuja pitkin metsässä juosta sinne kerhoon.

tuplarattaat sekä seisomalauta, niin johan kulkee . Tai sit kuljettais omalla autolla (jos ph:lla on semmonen)

tuplarattaat sekä seisomalauta, niin johan kulkee . Tai sit kuljettais omalla autolla (jos ph:lla on semmonen)

Niin, on vaan aika raskasta hommaa lasten kanssa liikkuminen, mielestäni. Yksi lapsi tietysti menee ja on helppoa. Mutta useampi. Kova vahtiminen, turvavyöt 4 lapselle?
Äh. Kovaa työtä mielesätni, mutta ehkä kaikki ei koe sitä niin.

Surkea palkka tuosta työstä, ja vaatimukset kasvavat. En usko,e ttä ennen ketään vietiin kerhoon, jos oli jo hoidossa toisten lasten kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja NakkiFakiiri:
Olisko kyse siis ollut vain tästä kerrasta vai jatkuvastiko meinas sinun tuota tekevän? Silti aika outoa, millä tosiaan noin monta lasta olisit kuljettanut.

Puhe oli, että ainakin seuraavat 2kk olisin kuskannut, kaks kertaa viikkossa

ohoh! Kerrassaan outo pyyntö. Ei kauhean luotettavaa kuvaa itsestään anna tollasilla ehdotuksilla.

Alkuperäinen kirjoittaja NakkiFakiiri:
Olisko kyse siis ollut vain tästä kerrasta vai jatkuvastiko meinas sinun tuota tekevän? Silti aika outoa, millä tosiaan noin monta lasta olisit kuljettanut.

Puhe oli, että ainakin seuraavat 2kk olisin kuskannut, kaks kertaa viikkossa

no huh huh!!! hyvä että pistit vastaan etkä suostunu! en miekään ois suostunu.

Mun äiti oli aikoinaan pph ja silloin ei ainakaan edes hoitaja saanut kuskata hoitolapsiaan ei ainakaan ilman lupaa. Saatikka että jonkun hoitolapsen vanhempi kuskais lapsia.
Aika kumma pyyntö. :/

Yhteistyössä