pojan pippeliongelma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
meillä poika nyt 2v harjoitellaan päiväkuivaksi ja nyt on ruennut useita kertoja päivässä itkemään että pippeliin sattuu ja samaan aikaan on pippeli ns. tanassa, onko muilla ilmennyt tällaista "ongelmaa"?

Kannattaa kysyä neuvolasta. Voihan se olla niin kova pisuhätä, että sattuu tai tai sitten vaan muuten kiristää tuo uudehko "olotila", ja ihmetyttää. Tai voísko olla esinahka kireä.KYSY NEUVOLASTA ROHKEASTI. =)

Kun lapsi kuoriutuu niistä vaipoista on ollut selkeesti vaihe, jolloin pippeli on jatkuvasti tanassa. Eikä se ole ongelma. Olen kuullut muiltakin että samaa tullut. Onhan se uloke aika vänkä vehje. lapsi tutustuu kehoonsa ja on normaalia. Pippeli voi kyllä ärsyyntyä liiasta väkläilystä ja kannattaa hienovaraisesti ohjata johonkin muuhun mielenkiintoiseen puuhaan ;)

Meillä poika ihailee pippeliään ja koittaakin aika usein, että se nyt varmasti on siellä vielä! Ja ihan huvikseenkin käydään aina pissillä ja yleensä vain siksi että saa nähdä taas sen ihanan pienen nappulan!
Meillä on ihan yleinen aihe tuo pippeli, kun se on pojalla usein mielesä! Saunassakin sanoo isiillä pippeli ja hänellä ja sit saoo äitillä ei! Ihan normaalina mä tätä pidän! Mutta jos tosiaan siihen sattuu ja on kipeän näköinen, niin varmasti lääkäri voi auttaa! Mutta voihan olla että lapsi ei tiedä muuta sanaa siihen kun pippeli sojottaa pystyssä kuin sen sattuu! ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.04.2006 klo 16:15 vieras kirjoitti:
Meillä poika ihailee pippeliään ja koittaakin aika usein, että se nyt varmasti on siellä vielä! Ja ihan huvikseenkin käydään aina pissillä ja yleensä vain siksi että saa nähdä taas sen ihanan pienen nappulan!
Meillä on ihan yleinen aihe tuo pippeli, kun se on pojalla usein mielesä! Saunassakin sanoo isiillä pippeli ja hänellä ja sit saoo äitillä ei! Ihan normaalina mä tätä pidän! Mutta jos tosiaan siihen sattuu ja on kipeän näköinen, niin varmasti lääkäri voi auttaa! Mutta voihan olla että lapsi ei tiedä muuta sanaa siihen kun pippeli sojottaa pystyssä kuin sen sattuu! ;)

Tätä mieltä minäkin,niin meidänkin 3 v pippeliä sattuu....ja aika usein on just nyplänny sen sojoon

on olemassa myös sellainen mahdollisuus kuin tulehtunut esinahka, mutta sitä ei voi olla kyllä huomaamatta.
Pippeli on todella kipeä, punainen ja tulehtuneen näköinen.
Mutta yleensä tätä ongelmaa ei ole muuten kuin jos on esim. ahdas esinahka.

HIH! =) Meillä on ainaki jouduttu monet naurut nielemään kun poika on piliään ihmetellyt ja siihen liittyviä kysymyksiä esittänyt. Joo mut oikeesti ikävä ongelma jos jostain syystä pippelin sattuu, meil poikaa kyl sattuu aina ku huomaa jotain "ylimääräistä" itestään. Unirypyistä lähtien.. Hassuin juttu oli kun poika aamulla ihan hädissään tuli kysymään et mitä nää on. Nää pallot täällä. Apua. Mä sit passitin pojan isänsä luo ja sanoin et isi kertoo.. Ja kertoihan se et ne on sun kax kaveria et älä vain tee kipeetä niille.. :laugh: Ei muutakaa keksiny ku herätettiin tollasel asialla..

Yhteistyössä