Poliisi kävi ovella

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja typerys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Suomennos alkutekstistä:

AP pölli takin, lompakon ja kännykän baarista (kuka valopää ei vie niitä henkilökunnalle, kun omistaja varmasti sieltä ekana kysele?). Kun kännyyn tuli tekstari löytöpalkkiosta, iski rahanhimo ja päätti koittaa paljonko heruu.

Ja voi persiinsuti kun ei tiliä tullu tehtyäkään.

Eiköhän tosta oo sakot tulossa, ei sen pahempaa. Millä oikeudella sä kuvittelit että voit vaan hautoa jonkun lompakkoa himassa sillä välin kun joku paniikissa sulkee luottokorttejaan ja muita papruja?

kiitos vain tästä. ihan kuin minulla ei muutenkin olisi tarpeeksi paha mieli :|
 
Mineen kyllä ois ottanu kotiini toisen omaa. Etekii jos on vaik just ravintelista 'löytänyt', missä sen vois toimittaa portsarille joka sit huolehtii eteepäi.
Ulkoo jos oikeest löytää niin veisin kyllä löytötavaratoimistoon/poliisille.

Mei ukko vie aina kaiken suoraa laitokselle, paitsi kerran kun löys tuhkauurnan puskast, lähelt hautaustoimistoo, toimitti sen sinne.
Miä missääkäykkää et mitää löytäs, mut jos niin käis, niin en ainakaa kotiini tois.
 
Alkuperäinen kirjoittaja typerys:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meinaatteko oikeesti että poliisit ryntää ovelle selvittelemään mahdollisesti varastetun takin tapausta :laugh:

näin kyllä kävi

No niin varmasti kävikin, kun sut oli nähty pöllimässä se takki. Luultavasti soittanu poliisille ja ne on neuvonu pistään sen tekstarin, jos joku nilkki rahanhimoissaan vastais.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Alkuperäinen kirjoittaja typerys:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
no ootteko ihan tosissaan että jos varastaa toisen takin (vrt. naisella käsilaukku) lompakkoineen ja puhelimineen niin ei siitä mitään seuraa?

mutta hän oli itse unohtanut sen tuolin selkänojalle ja minä vain otin sen siitä aikeissa palauttaa ja ehkä hieman myös löytöpalkkion toivossa :S

Jos normaali ihminen näkee baarissa tuolin selällä takin, hän ajattelee että kappas, toi tuoli on varattu. Omistaja pissillä tms.

Luultavasti joku näki sut kun hiippailit sen takin kanssa ulos baarista, ja siks omistaja oli valmiiks jo raivona.

ei nähnyt, baari oli lähes tyhjä ja juuri oli sulkemisaika
 
Pakko sanoa että mäkin olisin suuttunut sulle :D
Tosin.. En kyllä jätä takkeja ym. selkänojille ilman vahtia jos menen tanssimaan tms. Mutta kännissä kait ihminen saattaa jättää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja typerys:
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Suomennos alkutekstistä:

AP pölli takin, lompakon ja kännykän baarista (kuka valopää ei vie niitä henkilökunnalle, kun omistaja varmasti sieltä ekana kysele?). Kun kännyyn tuli tekstari löytöpalkkiosta, iski rahanhimo ja päätti koittaa paljonko heruu.

Ja voi persiinsuti kun ei tiliä tullu tehtyäkään.

Eiköhän tosta oo sakot tulossa, ei sen pahempaa. Millä oikeudella sä kuvittelit että voit vaan hautoa jonkun lompakkoa himassa sillä välin kun joku paniikissa sulkee luottokorttejaan ja muita papruja?

kiitos vain tästä. ihan kuin minulla ei muutenkin olisi tarpeeksi paha mieli :|

Joskus totuus satuttaa. Toivoit voivas pusertaa jostakusta rahaa, etkä välittäny siitä kuinka paljon vaivaa aiheutit takin omistajalle. Ilman rahoja ja ilman takkia baarissa näillä keleillä. Ja vielä odottelit aamuun kun on jo yöllä ettinyt.

Vinkki! Jos pöllit lastenvaunuja kaupan eestä niin varmaan ilmotustaululta voit sit käydä kattoon oisko löytypalkkioo tarjottu!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kannattaa sitten muistaa kertoa poliiseille, kuinka tavaroiden omistaja on uhkaillu sua väkivallalla ("ole onnellinen, etten vedä turpaan").

Samalla voi kertoa kuinka ensin vei varasti toisen tavarat baarista ja sitten koitti kiristää niistä rahaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja typerys:
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Alkuperäinen kirjoittaja typerys:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
no ootteko ihan tosissaan että jos varastaa toisen takin (vrt. naisella käsilaukku) lompakkoineen ja puhelimineen niin ei siitä mitään seuraa?

mutta hän oli itse unohtanut sen tuolin selkänojalle ja minä vain otin sen siitä aikeissa palauttaa ja ehkä hieman myös löytöpalkkion toivossa :S

Jos normaali ihminen näkee baarissa tuolin selällä takin, hän ajattelee että kappas, toi tuoli on varattu. Omistaja pissillä tms.

Luultavasti joku näki sut kun hiippailit sen takin kanssa ulos baarista, ja siks omistaja oli valmiiks jo raivona.

ei nähnyt, baari oli lähes tyhjä ja juuri oli sulkemisaika

Voi jumaleissön, sä oikein varmistit ettei kukaan nähny. :D :D

Eli portsari tai muu henkilökunta ois löytäny sen takin muutaman minsan sisällä jos sä et ois pölliny sitä yöks kotios. Omistaja tod näk jo yöllä koittanu sieltä baarista sitä ettiä kun osas pistää löytöpalkkioita tiedoks kännyyn.

Valmistaudu maksaan korttien kuoletusmaksut omistajalle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Alkuperäinen kirjoittaja typerys:
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Suomennos alkutekstistä:

AP pölli takin, lompakon ja kännykän baarista (kuka valopää ei vie niitä henkilökunnalle, kun omistaja varmasti sieltä ekana kysele?). Kun kännyyn tuli tekstari löytöpalkkiosta, iski rahanhimo ja päätti koittaa paljonko heruu.

Ja voi persiinsuti kun ei tiliä tullu tehtyäkään.

Eiköhän tosta oo sakot tulossa, ei sen pahempaa. Millä oikeudella sä kuvittelit että voit vaan hautoa jonkun lompakkoa himassa sillä välin kun joku paniikissa sulkee luottokorttejaan ja muita papruja?

kiitos vain tästä. ihan kuin minulla ei muutenkin olisi tarpeeksi paha mieli :|

Joskus totuus satuttaa. Toivoit voivas pusertaa jostakusta rahaa, etkä välittäny siitä kuinka paljon vaivaa aiheutit takin omistajalle. Ilman rahoja ja ilman takkia baarissa näillä keleillä. Ja vielä odottelit aamuun kun on jo yöllä ettinyt.

Vinkki! Jos pöllit lastenvaunuja kaupan eestä niin varmaan ilmotustaululta voit sit käydä kattoon oisko löytypalkkioo tarjottu!

Hyvin sanottu siellä takarivissä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja täti:
totta, jos oisit ollut pöllimismielin liikkeellä, ni et ois varmaan soittanut omistajalle, vaan vaihtanut puhelimeen oman korttis jne...

ole huoleti!

Jos ei ois ollu pöllimismielellä liikkeellä, niin ei ois varmaan soittanu vasta sen jälkeen kun tuli tekstari jossa luvataan palkkiota? ;)

 
siis ihmiset hyvät, jos te hukkaatte raflassa lompakkonne/kassinne, ja sitä ei oo tyhjennetty niin kyllä portsarit ja tarjoilijat sen tyhjentää hetkessä. Joukkoon mahtuu aina mätämunia, nimim. kokemusta on monestakin paikasta
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
siis ihmiset hyvät, jos te hukkaatte raflassa lompakkonne/kassinne, ja sitä ei oo tyhjennetty niin kyllä portsarit ja tarjoilijat sen tyhjentää hetkessä. Joukkoon mahtuu aina mätämunia, nimim. kokemusta on monestakin paikasta

Ai sun mielestä on jotenkin luotettavampaa että ne pöllii asiakas joka koittaa vielä kiristää rahaa? :D

Mä oon jättäny baariin millon mitäkin, aina on löytyny seuraavana päivänä narikasta kysymällä. Mm. koko käsilaukkuni, kaikki oli tallella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja typerys:
Niin no ymmärrän kyllä nyt että tein tyhmästi ja kännissä en ajatellut kovin selkeästi ja olen idiootti. Halusin vain tietää että mitä tästä seuraa..

höpsis, älä nyt suotta stressaa moisesta. Sanot vaan pokkana et aamulla hoksasit vieraan takin, ja sit muistitkin et olit löytänyt sen ja kun aloit avaamaan puhelinta, ja sit hokasitkin jo viestin, ja sit rehellisenä ihmisenä vielä soitit ja kerroit et kaikki on tallessa.

Sit syyksi siihen, ettet jättänyt sitä raflaan riittää just toi ku portsarit ja tarjoilijat pöllii parhaat päältä ja vaikka reilusti senkin et aattelit löytöpalkkiota :)

Loppupelis sä teit kuitenkin oikein, kun soitit omistajalle, ja se on se mikä täs merkkaa, eikä mikää muu!
 
julkiselta paikalta, baareista, busseista tai junista jne löydetyistä kamoista ei makseta löytöpalkkiota, koska ne kuuluu palauttaa henkilökunnalle jotka sitten huolehtivat ne eteenpäin

eli eipä olis kannattanu :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja typerys:
Alkuperäinen kirjoittaja typerys:
juu se oli minulle tarkoitettu.. :|

siis se viesti :S

Ja mistäs sinä sen avaamatta tiesit?
Sitä paisti sanoit että mies lähti ja kohta tuli poliisit. Sitten sanot kuitenkin että poliisien lähdettyä mies jäi haukkumaan. Miten se nyt meni?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Laukku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
siis ihmiset hyvät, jos te hukkaatte raflassa lompakkonne/kassinne, ja sitä ei oo tyhjennetty niin kyllä portsarit ja tarjoilijat sen tyhjentää hetkessä. Joukkoon mahtuu aina mätämunia, nimim. kokemusta on monestakin paikasta

Ai sun mielestä on jotenkin luotettavampaa että ne pöllii asiakas joka koittaa vielä kiristää rahaa? :D

Mä oon jättäny baariin millon mitäkin, aina on löytyny seuraavana päivänä narikasta kysymällä. Mm. koko käsilaukkuni, kaikki oli tallella.

no sullahan on käynyt ihan säkä.. minä itse en juurikaan ikinä hukkaa ravintoloihin muuta kuin muistini ehkä, mut kaveripiirin kassit on kyl hävinneet ja löytyneet tyhjinä aika usein, ja tarjoilijana toimivat ystäväni ovat kertoneet, et näitä sattuu aika useinkin tällä alalla.

 
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
julkiselta paikalta, baareista, busseista tai junista jne löydetyistä kamoista ei makseta löytöpalkkiota, koska ne kuuluu palauttaa henkilökunnalle jotka sitten huolehtivat ne eteenpäin

eli eipä olis kannattanu :whistle:

no tiedänpä etten tee toista kertaa :| olisi pitänyt lakiin perehtyä paremmin
 
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
julkiselta paikalta, baareista, busseista tai junista jne löydetyistä kamoista ei makseta löytöpalkkiota, koska ne kuuluu palauttaa henkilökunnalle jotka sitten huolehtivat ne eteenpäin

eli eipä olis kannattanu :whistle:

jos mä löydän bussista tyyriin näköisen lompsan, niin varmasti palautan sen poliisilaitokselle, jotta saan sen löytöpalkkion eikä bussikuski
 
Alkuperäinen kirjoittaja typerys:
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
julkiselta paikalta, baareista, busseista tai junista jne löydetyistä kamoista ei makseta löytöpalkkiota, koska ne kuuluu palauttaa henkilökunnalle jotka sitten huolehtivat ne eteenpäin

eli eipä olis kannattanu :whistle:

no tiedänpä etten tee toista kertaa :| olisi pitänyt lakiin perehtyä paremmin

http://www.laki24.fi/irom-loytotavara-loytopalkkio.html

tossa on oikein virallinen teksti.

mut oikeesti, kyllä tuollainen nyt pitäisi ymmärtää..olishan omistaja saattanut olla vielä ravintolassa tai tulla vielä kyselemään omaisuuttaan.
 

Yhteistyössä