Poliisi: Nainen valehteli joukkoraiskauksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Arvasin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Arvasin

Vieras
Pirkanmaan poliisi epäilee 19-vuotiasta naista perättömästä lausumasta.

Poliisi tiedotti 14.5. yöllä tapahtuneesta seksuaalirikoksesta, jossa mustaihoinen mies olisi pakottanut naisen pakettiauton kyytiin Tampereen keskustassa ja kuljettanut hänet Linnainmaan Citymarketin lähelle.

Poliisille tehdyn ilmoituksen mukaan autossa olleet kolme mustaihoista miestä olisivat raiskanneet ilmoittajan kyseisessä autossa.

Tutkinnassa on selvinnyt, että naisen tekemä ilmoitus on perätön.

Ilmoituksen tehnyt 19-vuotias nainen on ollut kyseisenä yönä keskustassa, mutta hän ei joutunut rikoksen kohteeksi. Nainen oli saanut kyydin Linnainmaalle tuttavaltaan. Perättömän ilmoituksen taustalla ovat henkilökohtaiset syyt, poliisi tiedottaa.

Poliisi epäilee nyt naista perättömästä lausumasta viranomaismenettelyssä. Nainen on kuulustelussaan myöntänyt antaneensa poliisille vääriä tietoja asianomistajana.

IL

Siis pitääkö olla noin huomionkipeä??? Toivottavasti saa kunnon sakot. Poliisilla menee hirveästi aikaa tutkimuksissa. Nekin resurssit voisi käyttää muuhun.

Mä tiedän yhden likan, joka teki ihan saman tempun. Jäi kiinni ja tuomittiin oikeudessa. Ääliö!

Historia näyttää, että tällaistä käytästä on esiintynyt nuorissa naisissa kautta aikain. Suunnilleen keskiajalle asti vielä luotettiin jonkinverran nuoriin naisiin, mutta suunnilleen keskiajalta lähtien nuorten naisten tarkoitushakuinen mielikuvitus ja yleinen epäluotettavuus euroopan sivistysmaissakin mm. oikeuslaitoksen ja todistajalausuntojen näkökulmasta tarkasteltuna osattiin jo paremmin huomoida. Uudemmalla ajalla tämäkin fakta vain pyrkii joskus unohtumaan yleisestä tietoisuudesta.

No vahinko on jo tapahtunut. Tämäkin valhe jää elämään totuutena tietyn kansanosan piirissä, ja nostetaan sieltä esiin aina kun tulee muita tummaihoisiin kohistuvia rikosepäilyjä.

Ikävä kyllä, tätä epäilinkin! :( Sääliksi käy niitä, jotka oikeasti joutuvat raiskauksen uhriksi. Näiden hullujen takia kaikkia uhreja epäillään ellei ole aivan selkeä tapaus! Samoin viha vaan kasvaa kun joku hullu eukko kiljuu "mamut raiskas joukolla!!", vaikka olikin pelkkää p***** puhetta! Argh!

Voi vain miettiä millä kuulustelutekniikalla nainen saatiin perumaan ilmoituksensa. Itseäni on hakattu kuulusteluissa, vaikka en ollut syyllistynyt mihinkään rikokseen.

[QUOTE="vieras";23844016]Justiinsa juu. Missähän nämä kulttuurin rikastuttamisesta mesuavat tyypit nyt on?[/QUOTE]

Eihän tämä enää kiinnosta! :D Jos heräävät koloistaan, tulevat haukkumaan suomalaisia naisia! ;) Ja muistuttamaan, että "mamut raiskaa"!

Vitsi mikä idiootti. Ja taas oli jotkut aikeissa nousta kapinaan mamuja vastaan. Kuinka helppoa onkaan lietsoa vihaa ja pelkoa... ja naisen asemassa se on erittäin helppoa syyttää miestä tuommoisesta teosta. Onneksi poliisit ovat niin taitavaa ja fiksua väkeä että usein jää jo alkumetreillä kiinni mutta silti turhaa aikaa ja vaivaa menee noihin turhiin tutkintoihin. Kunnon sakot vaan tuollaiselle valopäälle!!!

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23844061:
Oikeasti vai? Kerro lisää.

Tottahan tuo on. Tapahtui ihan täällä Suomessa ollessani 16-vuotias. Kaverini oli syyllistynyt joihinkin pieniin rikoksiin ja eräänä päivänä poliisit noutivat minut siviialiautolla kuulusteluihin. Istuin takapenkillä kahden poliisin välissä. Toinen löi aina välillä naamaan. Lopulta toinen sanoi, että lopeta. Olin pidätettynä useamman päivän ja kuulusteluissa hakattiin pampulla jalkapohjiin ja yritettiin saada pakotettua tunnustusta. Lisäksi uhkailtiin vakavammalla väkivallalla. Olen ikuisesti katkera poliisille ja aloin vihata niitä tuon tapauksen jälkeen.

Tottahan tuo on. Tapahtui ihan täällä Suomessa ollessani 16-vuotias. Kaverini oli syyllistynyt joihinkin pieniin rikoksiin ja eräänä päivänä poliisit noutivat minut siviialiautolla kuulusteluihin. Istuin takapenkillä kahden poliisin välissä. Toinen löi aina välillä naamaan. Lopulta toinen sanoi, että lopeta. Olin pidätettynä useamman päivän ja kuulusteluissa hakattiin pampulla jalkapohjiin ja yritettiin saada pakotettua tunnustusta. Lisäksi uhkailtiin vakavammalla väkivallalla. Olen ikuisesti katkera poliisille ja aloin vihata niitä tuon tapauksen jälkeen.

Jos tuo on totta, niin eihän tuota asiaa saa jättää vaan silleen! Teitkö mitään ilmoitusta tuosta? :O Järkyttävää!

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23844289:
Jos tuo on totta, niin eihän tuota asiaa saa jättää vaan silleen! Teitkö mitään ilmoitusta tuosta? :O Järkyttävää!

Tuo oli tavallista ainakin joillain poliisilaitoksilla ainakin vielä 80-luvun lopulla. Tiedän muutaman muunkin joita pahoinpideltiin. Asianajani sanoi tuolloin, ettei kannata tehdä ilmoitusta koska voi joutua poliisin hampaisiin loppuiäkseen, eikä myöskään ollut todisteita. Jalkapohjiin pamputtamisesta kun ei jää helposti jälkiä.

Porvoosta päivää... 16-vuotias ei ole pidätettynä useita päiviä siksi että kaveri on syyllistynyt pieniin rikoksiin. Tai vaikka itse olisi syyllistynyt pieniin rikoksiin.

Yhteistyössä