Poliisit!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juuuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

juuuu

Vieras
Mua kiinnostaa poliisin ammatti. Olisinkohan sopiva? Olen nainen, (pian) lähihoitajan koulutus, ihan perusterve, tykkään tehdä töitä ihmisten kanssa, olen harrastanut erästä itsepuolustuslajia 10 vuotta, näkö ja värinäkö on hyvä... Ei ole mitään rikoksia tms.
Asun kaksikielisellä paikkakunnalla ja mietin vain sitä että osaan kyllä ruotsia, mutta en mitenkään täydellisesti. Olen ollut ruotsinkielisissä paikoissa töissäkin, ja olen kyllä pärjännyt mutta pikkasen on joskus ollut hankaluuksia kielen kanssa. Ei nyt paljoa.
Haittaakohan kuinka paljon ja onko jotain muuta mitä pitää olla?
Ja jos täällä nyt joku poliisi sattuu olemaan, niin kertokaa jotain muita kokemuksia työstä, koulutuksesta, pääsykokeista yms? Tiedän kyllä todellakin ettei se ole sellaista kuin jossain niissä poliisisarjoissa ja -elokuvissa :)

En ole poliisi, mutta jonkin verran yhteistyötä heidän kanssaan tehnyt ja arvioisin, että vaaditaan mm. seuraavanlaisia ominaisuuksia; hyvä kunto ( joskus voi joutua juoksemaan tai "painimaankin" ) ja reaktionopeus, psykologista silmää, hyvää ihmistuntemusta, neuvottelutaitoja, mutta myös jämäkkyyttä, hyviä hermoja / luonteen lujuutta ja toisaalta inhimillisyyttä.

Joo siis psyykkinenkin puoli on kunnossa, tykkään selvittää ongelmia yms.

Mutta sitten vielä yks kysymys:
Jos poliisille tulee hälytys ja siellä onkin esim poliisin omat vanhemmat riehumassa, niin miten siinä toimitaan?

Tätä mietin vaan sillä että ei oo iso paikkakunta ja poliisi joutuu aika usein vierailemaan vanhempieni luona.

Jos poliisille tulee hälytys ja siellä onkin esim poliisin omat vanhemmat riehumassa, niin miten siinä toimitaan?

Tätä mietin vaan sillä että ei oo iso paikkakunta ja poliisi joutuu aika usein vierailemaan vanhempieni luona.

Voithan sä yrittää mennä jonnekin muulle paikkakunnalle töihin? Kyllä poliiseista on pula ympäri maata. Voisitkohan sä itses jäävätä tuossa tilanteessa sen verran, että parisi hoitaa tilannetta etunenässä ja pysyttelet itse taka-alalla niin ei tule mitään ristiriitaa? Tai voi olla niinkin, että sillä on nenemmän vaikutusta, kun oma tytär sanoo virkapuvussa suorat sanat... :D Ja kerran kun viet ne putkaan, niin ehkä se on niille sellanen nöyryytys, että sen jälkeen ei tarvi siellä kämpässä vierailla virka-asioissa... ;)

Ei se varmaan ongelma ole. Esimerkiksi Lappeenrannassa on poliisina heppu, jonka suku on todella rikollista. Poliisin veljellä esim. on aina ase mukana ja muutama vuosi sitten se ampui keskustassa kahta hotelli lappeen edustalla.

En usko, että poliisia itseään kiinnostaa. Kansa tietysti ihmettelee, että miksi ihmeessä poliisi ei tee tälläisille rikollisille mitään, vaikka puoli kaupunkia tietää asiasta. Poliisilla on tietysti omat intressinsä rikollisuuden kasvattamiseksi, jotta heidän työpaikat ja tulot turvaantuisivat.

Ei se varmaan ongelma ole. Esimerkiksi Lappeenrannassa on poliisina heppu, jonka suku on todella rikollista. Poliisin veljellä esim. on aina ase mukana ja muutama vuosi sitten se ampui keskustassa kahta hotelli lappeen edustalla.

En usko, että poliisia itseään kiinnostaa. Kansa tietysti ihmettelee, että miksi ihmeessä poliisi ei tee tälläisille rikollisille mitään, vaikka puoli kaupunkia tietää asiasta. Poliisilla on tietysti omat intressinsä rikollisuuden kasvattamiseksi, jotta heidän työpaikat ja tulot turvaantuisivat.

Sellaisia ne mannet ovat...

[QUOTE="sama";23686369]Ei siinä poliisissa käsittääkseni kuitenkaan mitään vikaa ole. En vain ymmärrä sitä, miksi piti tulla kotikaupunkiin töihin[/QUOTE]

Ei poliisissa mitään vikaa saisi ollakaan, mut tiedä sitten noista mustalaisista.

Yhteistyössä