Politiikkaa (taas) - nyt kiristetään veroja, jookos?!

Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
Alkuperäinen kirjoittaja lepsa:
Mun vuositulot on kymppitonnin luokkaa. Veroa maksan 20%. Eli n 2000? veroa.
Mun hyvän ystävän isä tienas viime vuonna 2.7 MILJOONAA euroa ja makso veroa alle 40%, koska suurin osa tuloista oli ties mitä lisiä ja ulkomaankorvauksia. Eli n 1 080 000? veroa.
Mulla jää käteen 8000 erkkipekkaa VUODESSA, tällä miehellä 135 000 KUUKAUDESSA.
Varmaa hirveesti joutuu pennejä venyttämään, jos ei saakaan puoltatoista SATAAtuhatta, vaan rupuset satatuhatta käteen kuussa. Tiukille menee. :'(
Et ei ois mitään laajentaa tota verotuksen porrastusta?
Jos sua ahdistaa toisen miljoonat noin paljon, niin miksi et pyrkisi samaan kuin kaverisi isä, olethan kuitenkin nuori ja lahjakas ihminen?
Mua ei ahdista toisten miljoonat, vaan tän valtion liian suuret menot ja pienet tulot. Monta mummoa sais taas hoidettua, jos valtio toltaki henkilöltä olis muutaman kymmenen prossaa enemmän veroa nyhtäny.

Tee sitten itse jotain asian eteen. Maksa palkkatyöstäsi veroa sata prosenttia ja tekee vapaa-aikanasi vapaaehtoistyötä mummojen parissa. Kaikki voittavat:)

Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:

Mun hyvän ystävän isä tienas viime vuonna 2.7 MILJOONAA euroa ja makso veroa alle 40%, koska suurin osa tuloista oli ties mitä lisiä ja ulkomaankorvauksia. Eli n 1 080 000? veroa.

Varmaa hirveesti joutuu pennejä venyttämään, jos ei saakaan puoltatoista SATAAtuhatta, vaan rupuset satatuhatta käteen kuussa. Tiukille menee. :'(

Lisiä ja ulkomaankorvauksia??? En usko....

On fortumin johtoportaassa. Minne meinasit, että sen puljun voitot menee? Duunareille vai? :laugh:

En vaan osakkeenomistajille. Miksi ne duunareille menisivät? Pörssiyhtiön yksi velvoite on jakaa voittoa osakkeenomistajille, ei niille duunareille. Eli siis kyse on ainakin osittain pääomatuloista kuitenkin?

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Kai tässä pitää vaan todeta, että me ajattelemme kaikki niin eri tavoin. Minusta ei ole reilua, että joku tienaa 2,7 milj. ja maksaa 40% veroa. Mutta yritän tässä nyt hyväksyä sen, että teistä joitakuista se on ihan reilua. Ja tiedän muuten, että ns. rehellisellä kovalla työllä tuohon ei pääse (kuin aniharva rikkaista), kyllä kai meistä joka toinen olisi muuten jo miljonääri.Mä lopetan nyt aiheesta jauhannan, tulen vielä vastaamaan sille vieraalle jos se löytää mun sanoneen että sitä maahanmuuttoa pitää rajoittaa.

Ns rikkaaksi pääseminen on helppoa. Kun kolmenkymmenen vuoden ajan panee kaiken ylimääräisen rahan osakkeisiin, niin hupsan keikkaa oletkin yhtäkkiä varakas ja kadehdittu henkilö. Eikä vaatinut mitään muuta kuin hiukkasen työntekoa ja pitkäjänteisyyttä.

Jos sua ahdistaa toisen miljoonat noin paljon, niin miksi et pyrkisi samaan kuin kaverisi isä, olethan kuitenkin nuori ja lahjakas ihminen?

Mua ei ahdista toisten miljoonat, vaan tän valtion liian suuret menot ja pienet tulot. Monta mummoa sais taas hoidettua, jos valtio toltaki henkilöltä olis muutaman kymmenen prossaa enemmän veroa nyhtäny.

Siis mä en käsitä nyt. Miksi toiselta pitäisi ottaa suhteessa enemmän kuin sinulta, vain siksi että se on ollut ahkerampi ja fiksumpi ja käyttänyt lahjojaan hyväkseen?

Yleisen hyvän vuoks. Mä maksan mieluusti veroni, siitä en valita. Mutta mun mielestä, jos tienaat miljoonia, ei hirveesti jokunen kymppitonni suuntaan tai toiseen kirpase.

Jos tienaat tonnin kuussa, on jo satanenki aika merkittävä menoerä. Jos tienaat satatonnia kuussa, ei se kymppitonninkaan menoerä kirpase yhtä paljoa, koska toimeen tulee kuitenki.

Ymmärätkö mitä ajan takaa? Vaikka olisitki eri miletä, ymmärätkö mitä tarkotan, vai väännänkö rautalangasta?

Tai jos sinä ja kaltaisesi ihmiset hankkiutuisitte kunnon töihin tienaamaan verovaroja. Meinaatko, ettei 40 % ELI MELKEIN PUOLET verottajan kirstuun ollut tarpeeksi???
Jos kaikki ihmiset tienaisivat yhtä hyvin (tai edes murto-osan siitä) kuin kaverisi isä EI SUOMEN KULUTTAJALLE HALPAA JULKISTA TERVEYDENHUOLTOA jne kalliita kunnallisia systeemejä tarvittaisi! Oletko ajatellut sitä asiaa????

Lisiä ja ulkomaankorvauksia??? En usko....

On fortumin johtoportaassa. Minne meinasit, että sen puljun voitot menee? Duunareille vai? :laugh:

En vaan osakkeenomistajille. Miksi ne duunareille menisivät? Pörssiyhtiön yksi velvoite on jakaa voittoa osakkeenomistajille, ei niille duunareille. Eli siis kyse on ainakin osittain pääomatuloista kuitenkin?

Fortumin suurin yksittäinen omistaja on Suomen valtio eli me. Mukavaa olla osingonsaaja:)

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Kai tässä pitää vaan todeta, että me ajattelemme kaikki niin eri tavoin. Minusta ei ole reilua, että joku tienaa 2,7 milj. ja maksaa 40% veroa. Mutta yritän tässä nyt hyväksyä sen, että teistä joitakuista se on ihan reilua. Ja tiedän muuten, että ns. rehellisellä kovalla työllä tuohon ei pääse (kuin aniharva rikkaista), kyllä kai meistä joka toinen olisi muuten jo miljonääri.Mä lopetan nyt aiheesta jauhannan, tulen vielä vastaamaan sille vieraalle jos se löytää mun sanoneen että sitä maahanmuuttoa pitää rajoittaa.

Ns rikkaaksi pääseminen on helppoa. Kun kolmenkymmenen vuoden ajan panee kaiken ylimääräisen rahan osakkeisiin, niin hupsan keikkaa oletkin yhtäkkiä varakas ja kadehdittu henkilö. Eikä vaatinut mitään muuta kuin hiukkasen työntekoa ja pitkäjänteisyyttä.

Niinpä. Moni ei tätä tajua että väylä on kaikille avoin, sitä ei ole estetty ns. taviksilta. Silti se onnistuminen vaatii onnea ja tietoakin. Katkeroituminen toisten tuloista on kuitenkin täysin turhaa.

Tee sitten itse jotain asian eteen. Maksa palkkatyöstäsi veroa sata prosenttia ja tekee vapaa-aikanasi vapaaehtoistyötä mummojen parissa. Kaikki voittavat:)

Onneks et lapselliseks heittäytyny kuitenkaan. Sossun rahoillako meinastit että omat lapseni sitte elätän? :whistle:

Ps. vapaaehtostyötä teen jo, niitten mummojen parissa.

Siis mä en käsitä nyt. Miksi toiselta pitäisi ottaa suhteessa enemmän kuin sinulta, vain siksi että se on ollut ahkerampi ja fiksumpi ja käyttänyt lahjojaan hyväkseen?

Yleisen hyvän vuoks. Mä maksan mieluusti veroni, siitä en valita. Mutta mun mielestä, jos tienaat miljoonia, ei hirveesti jokunen kymppitonni suuntaan tai toiseen kirpase.

Jos tienaat tonnin kuussa, on jo satanenki aika merkittävä menoerä. Jos tienaat satatonnia kuussa, ei se kymppitonninkaan menoerä kirpase yhtä paljoa, koska toimeen tulee kuitenki.

Ymmärätkö mitä ajan takaa? Vaikka olisitki eri miletä, ymmärätkö mitä tarkotan, vai väännänkö rautalangasta?

Kyllä mä ymmärrän ja mun mielestä se on ihan väärin. Ilmeisesti et koskaan ajattele niiden rikkaiden kantilta. Perkele, maksoin veroa jo puolen millin omakotitalon verran eikä sekään riitä. Vielä vähän pitäisi maksaa vaikka noilla veroilla elättäisi ainakin kolmeakymmentä yksinhuoltajaa. Ne rikkaat maksavat jo ihan mielettömiä veroja, jos meinaan ymmärrät prosenttiaskua.

Osakkeen omistajien on hyvinkin suotavaa saada tuottoa sijoittamalleen pääomalle. Jos osakkeen omistajat eivät enää sijoittaisi rahojaan yritystoimintaan, mitä ne rahat sitten revittäisiin? Ei olisi edes työpaikkoja sitten kaltoinkohdelluille duunareille :kieh:

Onneks et lapselliseks heittäytyny kuitenkaan. Sossun rahoillako meinastit että omat lapseni sitte elätän? :whistle:
Ps. vapaaehtostyötä teen jo, niitten mummojen parissa.

Kai sulla on oikeus hakea sieltä sossusta fyffee kun olet verosikin maksanut:) Kiva kuulla että myös teet jotain mummojen eteen etkä vain puhu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tai jos sinä ja kaltaisesi ihmiset hankkiutuisitte kunnon töihin tienaamaan verovaroja.
Meinaatko, ettei 40 % ELI MELKEIN PUOLET verottajan kirstuun ollut tarpeeksi???
Jos kaikki ihmiset tienaisivat yhtä hyvin (tai edes murto-osan siitä) kuin kaverisi isä EI SUOMEN KULUTTAJALLE HALPAA JULKISTA TERVEYDENHUOLTOA jne kalliita kunnallisia systeemejä tarvittaisi! Oletko ajatellut sitä asiaa????

Ai pienitulosilla ei oo oikeutta äitiyslomaan? Tässä sitä tasa-arvoa. Ja pyhinä, joista ei äp-rahaa saa, käyn töissä.

Sun mielestä sitte ei niitä ammatteja ollenkaan tarvita, joista ei suuria palkkoja makseta vai? Ne ei oo "kunnon töitä"?

Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Osakkeen omistajien on hyvinkin suotavaa saada tuottoa sijoittamalleen pääomalle. Jos osakkeen omistajat eivät enää sijoittaisi rahojaan yritystoimintaan, mitä ne rahat sitten revittäisiin? Ei olisi edes työpaikkoja sitten kaltoinkohdelluille duunareille :kieh:

Se on kiva että täältä löytyy niitäkin jotka ymmärtävät miten karavaani etenee. Enpä mäkään kummia taloudesta ymmärrä mutta joskus raivostuttaa kun ihmiset melkein luulevat että rahaa tulee joillekin tyhjästä.

Voi elämä teitä joitakin täällä, huh huh!!! Mistäs edes aloittais...

Ensinnäkin:

Tässä ketjussa ei yksikään ole ollut kateellinen suurituloisille tai vaatinut heitä maksamaan suhteettoman paljon. Pointti oli just siinä että suurituloiset maksaisivat suhteessa saman kuin pienituloiset. Eli tuloihin perustuen suhteessa sama siivu palkasta pois veroihin! Toki se tarkoittaa että suurituloinen maksaa euroissa enemmän, mutta niin se myös saa enemmän.

Toisekseen: Suomi on TÄYNNÄ matalapalkkaisia töitä. Täällä pari kettuili että "mitäs tienaat vähän" yms. sontaa. Eli siis siivoojien, myyjien, hoitajien yms. yms. kannattaisi vaihtaa alaa, niinkö? Kukas nuo työt sitten tekisi kun tehtävä ne kuitenkin on? Jo nyt on valitettavan paljon ihmisiä, jotka mieluummin nostaa työttömyyskorvausta kuin tekisivät töitä huonolla palkalla. Eli samaan aikaan meillä Suomessa on huutava pula työntekijöistä kun työttömyysaste taas näyttää surullisia lukemia. Ja jo nyt me TARVITAAN maahanmuuttajia tekemään "likainen työ" puolestamme.

Joku kirjoitti myös että miksei nuori ja lahjakas nainen pyri järkyttävän isoihin tuloihin. Ihanko oikeasti joku voi ajatella noin?? siis että lahjakkuutta on ainoastaan paksu rahapussi?? Huh hei :headwall: :headwall: .

Ja lepsa vielä sulle: Kommenttisi Lillille joukkoraiskauksien hyväksymisestä oli jo niin naurettava ja typerä että mulla viimeistään nyt meni lopullisesti susta maku. Ei helvetti.

Jotenkin mun täytyy nyt myöntää, että onko tuo Urpilainen ihan paikallaan ? ? :whistle: Jotenkin ohjelmaa seuraten tulee hiukan "Kökkö" tunne koko naisesta... Siis, jotenkin on sellainen...ei ihan tässä ja nyt ihminen... leijailee jossain aivan muualla :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tai jos sinä ja kaltaisesi ihmiset hankkiutuisitte kunnon töihin tienaamaan verovaroja.
Meinaatko, ettei 40 % ELI MELKEIN PUOLET verottajan kirstuun ollut tarpeeksi???

Ai pienitulosilla ei oo oikeutta äitiyslomaan? Tässä sitä tasa-arvoa. Ja pyhinä, joista ei äp-rahaa saa, käyn töissä.

Sun mielestä sitte ei niitä ammatteja ollenkaan tarvita, joista ei suuria palkkoja makseta vai? Ne ei oo "kunnon töitä"?

Jos kymppitonnin vuodessa tienaat, et käy edes töissä kuin silloin tällöin.

"Ja lepsa vielä sulle: Kommenttisi Lillille joukkoraiskauksien hyväksymisestä oli jo niin naurettava ja typerä että mulla viimeistään nyt meni lopullisesti susta maku. Ei helvetti. "

Kuten olen aikaisemminkin sanonut sun ei tarvitse lukea eikä kommentoida mun viestejä:)

Pakko kysyä, että mikä mättää siinä, että toisella on rahaa enemmän kuin toisella, jos sen eteen on tehnyt työtä ??? |O |O ja näkee vaivaa myös (ehkä) normaalin työnsä ohella ??

Alkuperäinen kirjoittaja Nimra:
Pakko kysyä, että mikä mättää siinä, että toisella on rahaa enemmän kuin toisella, jos sen eteen on tehnyt työtä ??? |O |O ja näkee vaivaa myös (ehkä) normaalin työnsä ohella ??

Ei niin sitten mikään. Siinä ei tosiaan mätä mikään. Se mikä mättää, on että niistä suurista tuloista ei makseta samassa suhteessa veroja kuin mitä pienistä tuloista. Ja keskituloiset vasta maksaakin...suhteessa kaikkein eniten. SE mättää. Olis sangen reilua että jokainen, palkkapussin koosta riippumatta, maksais samassa suhteessa veroja.

Kirsitetään veroja, jookos? Hmm... mä oklen tulossa siihen elämäni vaiheeseen, jossa ihan oikeasti on jo ruvettava miettimään, mihin rahat tulevaisuudessa riittää. Olen ollut se, jolta yhteiskunta yhdeksään hyvään ja kymmeneen kauniiseen on iloisesti niitä veroeuroja aina ottanut antamatta tilalle juurikaan mitään. Kun ensi kuussa tuosta kuopuksestakin lapsilisä loppuu, verojen korotus ei kuullosta yhtään hyvältä. Tai kuullostaisi, jos vastineeksi tuo 17 v saisi opintotukea. Mutta kun ei saa.

Tässä elämäntilanteessa en ole verojen korotuksen kannalla, sillä ei oikeastaan tota mun veroprossaa tarvitse enää kovinkaan paljoa kiristää, kun lyön hanskat tiskiin ja alan elää teidän muiden kustannuksella tekemättä enää päivääkään töitä. Sen sijaan minusta veroina kertyneitä varoja voitaisiin jakaa järkevämmin kuin mitä nyt tehdään.

Yhteistyössä