polkupyörä ja kypärä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Arghh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Arghh

Vieras
ja taas se kinaaminen alkaa kun polkupyörä otettiin esiin talvisäilytyksestä että pitääkö käyttää kypärä vai ei.
sanoin hänelle että jos hän ei käyttää niin sit kävelee mutta hänestä niin noloa kun kaverit ei käyttää ja olen tietoinen siitä et monet hänen kavereista ei käyttää, minusta se on säälittävä et vanhemmat ei pakottaa ne käyttämään. Miten te teette asialle? pakotatteko lapset käyttää vaikka akverit ei?

kertokaa jios joudutte kinamaan aiasta

Minkä ikäsistä kyse, tietää milloin odottaa kinaa kypärästä...?

Tuttu lapsi joutui pahaan kolariin, jossa kypärä pelasti, se on toiminut hyvin pelotteena.

[QUOTE="vieras";23538888]Minkä ikäsistä kyse, tietää milloin odottaa kinaa kypärästä...?

Tuttu lapsi joutui pahaan kolariin, jossa kypärä pelasti, se on toiminut hyvin pelotteena.[/QUOTE]

11 v

milloin toi onnettomuus tapahtui? minkäikäinen lapsi

[QUOTE="vieras";23538944]Joo konkretia toimii. Varmaan kypärän näkeminen päreinä oli havahduttavinta. Nyt vaan odotellaan kuinka kauan vaikutus toimii.[/QUOTE]

Meillä on toiminut jo yli 6 vuotta.

Itse myös vuosia sitten sanoin, että ei muutkaan käytä.
Eikä käytä vieläkään.
Yksi parhaista kavereistani kyllä käyttää.
Minä en suostu pyöräilemään ilman kypärää, paitsi sillon kun on pakko.
Ei se todellakaan ole cool maata sitten sairaalassa tajuttomana kypärättömyyden takia.

Meillä on ollut aina sääntönä, että edes pyörän päälle ei mennä ilman kypärää. piste. Ja kylläse kypärä aina päähän sujahtaa, vaikka muut ei käyttäiskään.

[QUOTE="vieras";23538888]
Tuttu lapsi joutui pahaan kolariin, jossa kypärä pelasti, se on toiminut hyvin pelotteena.[/QUOTE]
Meillä tuttu ei ollut edes mitenkään pahassa kolarissa, pieni tapaturma pyörän kanssa, käsi kipsissä, vartalo täynnä asfaltti-ihottumaa ja ehjänä säilynyt pää kypärän mentyä täysin pirstaleiksi on ollut murkulla hyvä kannustin käyttää kypärää, vaikka kaveripaine onkin kova, oikeastaan kukaan muu ei käytä kypärää ja monesti on saanut kuulla, etteivät kehtaa meidän murkun kanssa pyöräillä. Mutta meidän murkulla on aivot, joita kannattaa suojella, monella kaverilla ei tunnu olevan :D

10 v jaksaa aina välillä ottaa asian puheeksi, kun ei kavereidenkaan tarvitse. Totean vaan miten kävi XXX:lle ja siihen ne keskustelut loppuu.

[QUOTE="vieras";23540087]Meillä tuttu ei ollut edes mitenkään pahassa kolarissa, pieni tapaturma pyörän kanssa, käsi kipsissä, vartalo täynnä asfaltti-ihottumaa ja ehjänä säilynyt pää kypärän mentyä täysin pirstaleiksi on ollut murkulla hyvä kannustin käyttää kypärää, vaikka kaveripaine onkin kova, oikeastaan kukaan muu ei käytä kypärää ja monesti on saanut kuulla, etteivät kehtaa meidän murkun kanssa pyöräillä. Mutta meidän murkulla on aivot, joita kannattaa suojella, monella kaverilla ei tunnu olevan :D

10 v jaksaa aina välillä ottaa asian puheeksi, kun ei kavereidenkaan tarvitse. Totean vaan miten kävi XXX:lle ja siihen ne keskustelut loppuu.[/QUOTE]

millaisia kypäriä?

Meillä on varmaan edessä sama taisto. Täälä on vielä talviset kelit, mutta parin viikon päästä voidaan varmaan ottaa lapsille pyörät käyttöön. Vanhin meillä on 10-v ja olen huomannut jo viime syksynä, että osa hänen kavereistaan jätti kypäränkäytön pois kokonaan.

Minä vaadin sen kypärän. Tulen vaatimaan sen silläkin uhalla, että lapseni on nössö tms. Olen kirralla töissä ja näen päivittäin onnettomuuteen joutuneita, pahoin loukkaantuneita ihmisiä. Voin kertoa muutaman "kivan" tarinan työmaaltani, jos ei mene puhe perille.

JOS jotain sattuisi ja olisin antanut lapseni olla käyttämättä kypärää, syyttäisin vain ja ainoastaan itseäni. En päästä sitä tapahtumaan. Puhun, perustelen ja näytän esimerkkiä. Toivon sen riittävän.

Osta jokin siisti kypärä? Vie lapsi kypäräkauppaan vaikkapa intersportiin ja anna hänen valita mieluinen kypärä, jos siis ei ole rahasta kiinni. Itsekin muistan, että 5 luokalla harva enää käytti kypärää vaan viiletti pyörän selässä ilman sitä.

Yhteistyössä